مدیکسو مدیکسو
همه چیز درباره اصول استایل با شلوار بگ

همه چیز درباره اصول استایل با شلوار بگ

افرادی هستند که راحتی شلوار به اندازه جذابیت آن برایشان اهمیت دارد. آن‌ها استفاده از شلوارهای گشاد را به شلوارهای تنگ و جذب ترجیح می‌دهند و دلشان می‌خواهد استایل جذابی با شلوار گشاد خود داشته باشند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، این مقاله مخصوص شماست. امروز می‌خواهیم به معرفی شلوار بگ بپردازیم که موردعلاقه خیلی‌هاست. آیا می‌دانید اکسسوری مناسب با شلوار بگ کدام است؟ مناسب ترین استایل با شلوار بگ برای چه موقعیت هایی است؟ اصلا چگونه شلوار بگ را ست کنیم؟ اگر جواب این سوالات را نمی‌دانید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

همه چیز درباره اصول استایل با شلوار بگ1

شلوار بگ چیست؟

شلوار بگ یا baggy pants شلوارهای گشادی هستند که در قسمت کمر و بعضا در قسمت مچ آن‌ها کش قرار داده شده است. شلوارهای بگ معمولا در دو مدل تولید می‌شوند که هر دو مدل طرفداران بسیاری دارد. مدل اول قسمت بالایی گشاد و از زانو به پایین حالت جذب‌تری دارد. اما مدل دوم از کمر تا مچ به یک اندازه گشاد است و قسمتی از آن روی کفش می‌افتد. شلوار بگ کاملا آزاد و راحت است و به همین علت مناسب فصل بهار و تابستان می‌باشد، گرچه به دلیل گشاد بودن و امکان پوشیدن شلوار زیر شلوار بگ، استفاده از آن در پاییز و زمستان هم مرسوم است. شما می‌توانید انواع استایل رسمی، اسپرت و استایل کژوال با شلوار بگ داشته باشید.

شلوار بگ انتخاب چه افرادی است؟

شلوار بگ به دلیل ظاهر جوان‌پسندانه‌اش بیش‌تر انتخاب افراد جوان و نوجوان می‌باشد، اما استفاده از آن محدودیت سنی ندارد و همه‌ی افراد می‌توانند استایلی زیبا با شلوار بگ داشته باشند. با این حال شلوار بگ در استایل افراد قد بلند به کرات دیده می‌شود، چرا که مکملی برای ترکیب بدنی آن‌ها می‌باشد و ظاهرشان را متعادل‌تر می‌کند. البته افراد قدکوتاه‌ نیز می‌توانند با شلوار بگ و بلوز همرنگ و ساده خود را قدبلندتر نشان دهند.
شلوار بگ در قسمت باسن و ران گشاد است، پس مناسب افرادی‌ست که اندام آن‌ها گلابی یا ساعت شنی است. در حالی که اگر افرادی با اندام سیب از شلوار بگ استفاده کنند ظاهرشان را نامتعادل و پایین‌تنه‌شان را حجیم‌تر می‌کند. شلوار بگ یک انتخاب هوشمندانه برای افرادی با پاهای تپل است، چون به دلیل گشاد بودن، فرم و برجستگی پاها را نشان نمی‌دهد. اغلب طرفداران راحتی و سادگی شلوار بگ را دوست دارند و تقریبا در همه‌ی استایل‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

همه چیز درباره اصول استایل با شلوار بگ2

تفاوت شلوار بگ و نیم بگ

شلوار نیم‌بگ نیز یکی از پرطرفدارهاست که اخیرا طرفداران بیش‌تری هم پیدا کرده است. تفاوت شلوار بگ و نیم‌بگ در میزان گشادی آن‌هاست. در اصل شلوار نیم‌بگ با برشی مثل شلوارهای راسته دوخته می‌شود و میزان گشادی آن بین شلوار بگ و شلوار راسته است. این شلوار مناسب کسانی است که دنبال شلوار راحتی هستند اما گشادی شلوار بگ برای آن‌ها اذیت‌کننده است.

چگونه شلوار بگ را ست کنیم؟

علاوه بر سبک‌ها و استایل‌های مرسوم، هر فردی استایل مخصوص خود را دارد. شما با خلاقیت خود و با الهام گرفتن از استایل‌های موجود، می‌توانید سبک مخصوص خود را بسازید. اما لازم است که یک سری اصول کلی را بلد باشید تا در نهایت ظاهری متعادل داشته باشید. در این قسمت نکات مهمی را که برای ست کردن شلوار بگ باید رعایت کرد را برایتان شرح می‌دهیم.

1- انتخاب رنگ مناسب شلوار بگ

اغلب شلوار بگ‌ها در رنگ‌های خنثی مانند مشکی، ذغالی، سفید و کرم در بازار وجود دارند. البته شلوار بگ جین نیز بسیار پرطرفدار است. شما باید رنگ شلوار جین را با توجه به موقعیت و رنگ دیگر آیتم‌های استایل انتخاب کنید. به عنوان مثال، در یک موقعیت رسمی بهتر است از شلوار بگ تیره و هم‌رنگ با مانتو یا کت خود استفاده کنید.

2- انتخاب جنس مناسب شلوار بگ

شلوار بگ جنس‌های مختلفی دارد از جمله جین، کتان، پارچه‌ای، ابروبادی و ... که باید بسته به استایل و موقعیت خود انتخاب کنید. اگر استایل اسپرتی دارید بهترین انتخاب شلوار بگ جین است، اگر می‌خواهید استایل رسمی در محل کار خود داشته باشید شلوار بگ پارچه‌ای می‌تواند انتخاب خوبی باشد، شلوار بگ کتان در رنگ‌های مختلف می‌تواند استایل مجلسی جذابی برای شما بسازد.

3- ست کردن شلوار بگ و کفش

تاثیر کفش بر زیبایی و جذابیت ظاهر افراد غیرقابل‌انکار است. پس مهم است که اگر از شلوار بگ در استایل خود استفاده می‌کنید کفش مناسبی انتخاب کنید. با توجه به نوع استایل‌تان می‌توانید از کفش پاشنه بلند، کفش کتانی لژدار، کفش کالج، صندل، بوت یا نیم‌بوت استفاده کنید و استایل‌تان را تکمیل کنید.

4- حفظ تعادل در استایل

شلوارهای بگ زنانه کاملا گشاد هستند و پارچه‌ی زیادی در آن‌ها به کار گرفته شده است. برای این که تعادل ظاهرتان را حفظ کنید لازم است که دیگر آیتم‌های استایل شما مثل پیراهن، کت یا شومیز مثل شلوار بگ گشاد نباشند و کاملا فیت تن‌تان باشد. تعادل ظاهری بیش از آن‌که فکرش را بکنید بر جذابیت استایل‌تان تاثیر می‌گذارد.

همه چیز درباره اصول استایل با شلوار بگ3

شلوار بگ را با چه لباس هایی بپوشیم؟

حالا که از اصول ست کردن شلوار بگ آگاه شدید، شاید برایتان سوال شود که شلوار بگ را با چه لباس‌هایی می‌توان پوشید. در ادامه چند ترکیب از شلوار بگ و لباس‌هایی که می‌توان با آن ست کرد را برایتان توضیح می‌دهیم.

• شلوار بگ و مانتو

ترکیب شلوار بگ و مانتوی کوتاه مناسب‌ترین استایل با شلوار بگ است، چرا که ظاهر شما را متعادل و چشم‌نواز می‌کند. برای ارتقای استایل می‌توانید از مانتو کتی در مراسمات مهمانی و رسمی استفاده کنید. بهتر است که از شلوار بگ و مانتوی هم‌رنگ استفاده کنید. رنگ استایل را براساس رنگ پوست خود انتخاب کنید.
اما اگر بخواهید از مانتوی بلند استفاده کنید چه؟ در اینجا باید بگوییم که
مانتوی بلند و شلوار بگ نیز ترکیبی بی‌نظیر ایجاد می‌کنند. کافی است که یک مانتوی بلند جلوباز ساده یقه‌دار را همراه با تی‌شرت و شلوار بگ بپوشید تا ظاهری خیره‌کننده داشته باشید. این ترکیب مناسب قدبلندهاست.

• شلوار بگ و کت

یکی از بهترین استایل‌هایی که می‌توانید بسازید ترکیب شلوار بگ و کت است. کت شما را بسیار موقر نشان می‌دهد، بنابراین این ترکیب برای مراسمات رسمی بسیار پیشنهاد می‌شود. برای این که رسمیت استایل‌تان حفظ شود، پیشنهاد می‌کنیم از شلوار بگ جین استفاده نکنید. اگر می‌خواهید از میزان رسمیت استایل بکاهید، به جای کت از مانتوی کتی استفاده کنید.

• شلوار بگ و شومیز

ست شلوار بگ و شومیز نیز ست پرطرفداری است که به دلیل راحتی بسیار مناسب فصل‌های گرم است. ست‌های ابروبادی، شلوار و شومیز که به تازگی ترند شده‌اند مورد توجه بسیاری از علاقمندان استایل‌های روزمره تابستانی قرار گرفته‌اند. این ست‌ها در رنگ‌های بسیار متنوعی از طیف رنگ‌های نود و خنثی تا رنگ‌های شاد در بازار موجود هستند. شما می‌توانید این ست را به صورت کامل خریداری کرده یا با تهیه شومیز و شلوار بگ موردعلاقه خود، ست دلخواه خود را بسازید.

• شلوار بگ و هودی

هودی یکی از آیتم‌های بسیار کاربردی می‌باشد که اغلب به جای مانتو در استایل روزمره و کژوال زمستانه و پاییزه استفاده می‌شود. هودی قابلیت ست شدن با انواع مدل شلوار را دارد. این روزها ترکیب شلوار بگ و هودی بسیار رایج است، به طوری که اگر در یک روز عادی به خیابان بروید اکثر جوانان را در این تیپ و استایل می‌بینید. دلیل محبوبیت این ترکیب، میزان راحتی بالا و در عین حال ترند بودن همیشگی آن است. همچنین این ترکیب مورد توجه ورزشکاران خیابانی است.

• شلوار بگ و نیم‌تنه

اگر قصد دارید که یک دورهمی خودمانی با دوستان خود داشته باشید اما نمی‌دانید که چه لباسی بپوشید، پیشنهاد ما نیم‌تنه و شلوار بگ است. یک ترکیب بسیار ساده و در عین حال زیبا که ظاهر شما را متعادل و اندام‌تان را جذاب نشان می‌دهد.

همه چیز درباره اصول استایل با شلوار بگ4

مناسب ترین استایل با شلوار بگ برای چه موقعیت‌هایی است؟

مهم‌تر از دانستن اصول ست کردن شلوار بگ و انتخاب آیتم‌های دیگر براساس آن، سنجیدن موقعیت و انتخاب استایل مناسب است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در جامعه ما تبدیل به عرف شده است. پس بیایید با یکدیگر استایل مناسب شلوار بگ در موقعیت‌های مختلف را بررسی کنیم.

◘ استایل کژوال با شلوار بگ

شاید بتوان گفت که مناسب‌ترین شلوار استایل کژوال و روزانه، شلوار بگ است. این شلوار به دلیل گشادی بسیار راحت است و پوشیدن آن زحمت زیادی ندارد. همچنین اگر برای طولانی مدت شلوار بگ بپوشید نیز کاملا راحت هستید. ترکیب شومیز، مانتوهای راحت و پیراهن‌های مدل مردانه و شلوار بگ یک ترکیب عالی برای استایل‌های روزانه شماست.

◘ استایل اسپرت با شلوار بگ

استایل اسپرت یک استایل جوان‌پسند و راحت است. شلوار بگ گشاد است، پس بهترین گزینه برای پیاده‌روی و دویدن‌های روزانه است. همچنین استفاده از شلوار بگ میان ورزشکاران ورزش‌های خیابانی مثل پارکور بسیار رایج است. با پوشیدن شلوار بگ جین، یک هودی اورسایز و کتونی سفید لژدار ظاهری اسپرت و جذاب داشته باشید.

◘ استایل رسمی با شلوار بگ

در ایجاد استایل رسمی باید احتیاط بیش‌تری به خرج دهید. از یک رنگ غالب و در کنار آن یک رنگ خنثی در استایل رسمی استفاده کنید. رنگ غالب بهتر است تیره باشد. استایل مونوکروم می‌تواند انتخاب خوبی برای موقعیت‌های رسمی باشد. اگر قصد استفاده از شلوار بگ در استایل رسمی خود دارید، به یاد داشته باشید که جنس و رنگ شلوار و مانتو و کت باید یکسان باشد. ترجیحا از ست‌های پارچه‌ای یا کتان استفاده کنید تا مناسب‌ترین استایل با شلوار بگ را داشته باشید.

همه چیز درباره اصول استایل با شلوار بگ5

اکسسوری مناسب با شلوار بگ کدام است؟

اگرچه آیتم‌های اصلی یک استایل شامل شلوار و بالاپوش می‌شود، تاثیر آیتم‌های کوچکی مثل اکسسوری‌ها روی جذابیت استایل را نمی‌توان نادیده گرفت. وجود یک یا چند اکسسوری ساده استایل‌های ساده را زنده می‌کند و به آن‌ها روح می‌بخشد. در این قسمت قصد داریم به معرفی چند مورد اکسسوری با شلوار بگ بپردازیم.

1- کیف دستی کوچک

کیف یک آیتم جدانشدنی از استایل بانوان است. نوع و رنگی که برای کیف خود انتخاب می‌کنید به مدل و رنگ غالب استایل بستگی دارد. کیف دستی‌های کوچک که این روزها مد هستند برای همه استایل‌ها مناسب هستند. برای ایجاد تعادل رنگی می‌توانید رنگ کفش و کیف یا رنگ شلوار و کیف خود را یکسان انتخاب کنید.

2- کمربند

کمربند می‌تواند ظاهر را از نظر بصری جذاب کند. یک کمربند مناسب فرم بدن را مشخص می‌کند و توجه را به سمت کمر شما می‌برد. استفاده از کمربند پهن ظاهری بسیار جذاب به افراد قدبلند می‌دهد. توجه داشته باشید از کمربند در استایل‌های بسیار ساده و برای ایجاد نقطه تمرکز استفاده کنید.

3- کلاه

کلاه یک آیتم بسیار جذاب است که در همه استایل‌ها قابل استفاده است. کلاه زمستانی و هودی و شلوار بگ جین، کلاه لبه‌دار و نیم‌تنه و شلوار بگ، کلاه فرانسوی و کت و شلوار بگ از جمله ترکیباتی است که با کلاه و شلوار جین ساخته می‌شود.

4- گوشواره و گردنبند

اگر شلوار بگ شما بسیار ساده است و دلتان می‌خواهد که توجه به سمت بالاتنه شما باشد، می‌توانید از گوشواره و گردنبند استفاده کنید. مهم است که مدل و رنگ گوشواره و گردنبند با مدل و رنگ استایل شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر از شلوار بگ و مانتوی جلوباز آبی آسمانی و تی‌شرت سفید استفاده می‌کنید، گوشواره و گردنبند سرمه‌ای رنگ را برای تکمیل استایل برگزینید.

نکات طلایی مناسب‌ترین استایل با شلوار بگ

• اگر از تی‌شرت یا شومیز زیر مانتو جلوباز استفاده می‌کنید، بهتر است آن را زیر شلوار ببرید تا کمر شما به زیبایی مشخص شود.
• اگر قد شما متوسط یا کوتاه است، تا حد امکان از مانتوی بلند استفاده نکنید. در عوض از کت، شومیز و مانتوهای کتی کوتاه استفاده کنید.
• هرگز لبه‌ی شلوار بگ را تا نزنید. با این کار ظاهرتان را ناخوشایند می‌کنید. در عوض هنگام خرید شلوار بگ مردانه و زنانه، قد شلوار بگ را کمی بلندتر بگیرید تا کمی از آن روی کفش بیفتد تا علاوه بر زیبایی، قدتان را نیز بلندتر نشان دهد.
• استفاده از شلوار بگ کوتاه در استایل‌های اسپرت و روزانه مرسوم است. با توجه به علاقه شخصی خود می‌توانید از جوراب بلند اسپرت یا فانتزی استفاده کنید یا ساق پای خود را آزاد بگذارید.

سخن پایانی

استایل شما انعکاسی از شخصیت شماست. برای این که به اهمیت این موضوع پی ببرید، باید به شما یادآوری کنیم که در اولین دیدارها چیزی که افراد را به شما جذب می‌کند، استایل مناسب است. پس لازم و ضروری است که تمام افراد جامعه برای بهبود روابط خود اصول ست کردن و استایل را فراگیرند. در این مقاله سعی کردیم که نحوه انتخاب شلوار بگ مناسب برای موقعیت‌های مختلف و نحوه ست کردن آن با لباس‌های مختلف را برایتان توضیح دهیم تا هنگام خرید شلوار، انتخابی آگاهانه داشته باشید. آیا شما از شلوار بگ استفاده می‌کنید؟ حتما نظرات خود را با ما و دیگر کاربران وبسایت مدیکسو به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/