مدیکسو مدیکسو
بررسی انواع رژ لب

بررسی انواع رژ لب

رژ لب یا ماتیک یک محصول آرایشی بانوان می باشد که در برخی موارد علاوه بر استفاده در زمینه ی آرایشی دارای خاصیت درمانی و بهداشتی نیز می باشد. تنوع مدل ها و رنگ های رژ لب بسیار زیاد بوده و هرکدام خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارند. استفاده و انتخاب انواع رژلب شامل جامد، مایع، مدادی، برق لب و غیره بستگی به سلیقه ی هر فرد داشته و هرکدام زیبایی و جلوه ی خاص خود را دارند. ما در این مقاله ی مجله ی اینترنتی مدیکسو اطلاعات کامل و معتبری را در زمینه ی انواع رژلب و ویژگی ها و مشخصات هرکدام در اختیار شما قرار می دهیم تا شما بتوانید با آگاهی و شناخت کامل از هرکدام، رژ لب مورد نظر خود را انتخاب کرده و با خیال راحت از آن استفاده کنید و همچنین از زیبایی و خواص هرکدام بهره مند شوید.

رژلب چیست؟

رژ لب یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین محصولات آرایشی می باشد که به لب ها جلوه و زیبایی خیره کننده ای می بخشد و علاوه بر این می تواند برای سلامتی لب ها و جلوگیری از خشک شدن آن ها مفید و موثر باشد. استفاده از رژلب از زمان های دور رواج داشته است. رژ لب از مواد مختلفی همچون رنگدانه، موم ها، روغن های مختلف، مواد آنتی اکسیدانی، ویتامین ها و غیره تشکیل شده که در شکل ها و بافت های مختلف همچون مایع، جامد، مدادی و غیره موجود می باشد.
مواد تشکیل دهنده ی رژ لب شامل:

◘روغن

بیشترین و اصلی ترین ماده ی موجود در رژ لب روغن ها هستند که حدود ۶۰٪ ترکیبات رژ لب را تشکیل می دهد. وجود روغن در رژلب باعث می شود که رژلب ها خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی داشته باشند. هر چه مقدار روغن بیشتر باشد رژلب براق تر بوده و رنگ کمتری به لب می دهد. روغن هایی که در تولید رژلب از آن ها استفاده می شود شامل روغن های معدنی، روغن های گیاهی، لانولین، روغن کرچک، روغن هسته انگور، روغن زیتون، روغن پالم، روغن بادام شیرین، کره کاکائو و غیره می باشد.

◘موم

موم ها باعث ایجاد بافت و چسبندگی و همینطور شفافیت رژلب ها می شوند. هرچه میزان موم بیشتر باشد رژلب سفت تر بوده و هرچه کم تر باشد رژلب نرم تر است. رایج ترین موم ها موم پیه، پارافین، موم زنبور عسل، کندلیلا و موم کارنائوبا است که موم کانائوبا از برگ درختان موم برزیلی استخراج می شود و به نسبت سایر موم هایی دیگر گران تر است. از این رو رژلب هایی که این موم در آن ها به کار رفته گران قیمت تر هستند.

◘رنگدانه

وجود رنگدانه باعث ایجاد رنگ ها مختلف در رژلب می شود. رنگدانه های مورد استفاده در رژلب به صورت معدنی و طبیعی هستند. نمونه ای از رنگدانه های مورد استفاده در رژلب ها شامل پودر مروارید، پودر چغندر، لاکتوفلاوین ، آنتوسیانین و غیره می باشد.

◘نگهدارنده ها

مواد تشکیل دهنده ی رژلب با گذشت زمان فاسد شده و غیر قابل استفاده می شوند. از این رو برای داشتن عمر طولانی و ماندگاری بالای رژلب ها از مواد نگهدارنده و آنتی اکسیدان همچون لیستین وBHT در تولید آن ها استفاده می شود تا شما بتوانید با خیال راحت مدت زمان بیشتری از رژلب های خود استفاده کنید. البته نگهداری رژلب ها در یخچال به ماندگاری آن ها کمک زیادی خواهد کرد و دیرتر فاسد و خراب خواهند شد.

◘رایحه و عطر

از آنجایی که روغن ها، رنگ ها و موم های موجود در ترکیبات رژلب می توانند بوی خود را منتشر کنند، افزودن مقدار مشخصی از عطر به آن می تواند باعث ایجاد بوی خوشایند رژلب شود. اما به طور کلی استفاده از عطر و رایحه ها خیلی توصیه نمی شود، زیرا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک و حساسیت های پوستی مختلف در افراد با پوست های حساس شود.

◘الکل

الکل یا گلیکول اغلب به عنوان حلال برای روغن و موم در رژ لب استفاده می شود.

◘ویتامین ها و مواد طبیعی

برخی از انواع رژلب ها دارای ویتامین هایی از جمله ویتامین E می باشند که کمک به تقویت لب ها کرده و از خشکی لب جلوگیری می کند.

انواع رژلب

رژلب ها بسته به میزان و نوع ترکیبات به کار رفته در آن ها بافت و شکل های متفاوتی دارند که هرکدام مناسب موقعیت ها و کاربرد های مختلف می باشد. انواع رژلب شامل:

• رژلب جامد

رژلب های جامد که می تواند به صورت مات و براق باشند بسیار رایج و پرمصرف هستند. این رژلب ها ماندگاری بالایی داشته و استفاده از آن ها بسیار راحت و ساده است. در رژلب های جامد مقدار موم بیشتری نسبتا به سایر رژلب ها استفاده شده است و به همین سبب رطوبت لب ها را به خوبی حفظ می کند. این رژلب ها در شکل های مختلفی همچون استوانه ای، مدادی و غیره وجود دارد.

• رژلب مایع

در رژ لب های مایع میزان روغن استفاده شده از سایر رژلب ها بیشتر بوده و حالت رژ به شکل روان و مایع است و باعث مرطوب شدن لب ها میشوند. رژلب های مایع به دلیل بافت روانی که دارند در ظروف استوانه ای ریخته شده و توسط یک قلم مخصوص روی لب ها کشیده میشوند. رژ لب های مایع به دو صورت مات و براق وجود دارند که در هر دوصورت ماندگاری و پوشش بالایی داشته و برای استفاده در مجالس و میهمانی ها بسیار مناسب است.

• رژلب مدادی

رژلب های مدادی به شکل مداد بوده و جامد هستند. رژلب های مدادی بافتی نرم و سبک داشته و به دلیل نوک نازکی که دارند استفاده از آن ها بسیار راحت می باشد و پوشش بسیار زیبا و کاملی روی لب ها دارد. برخی از انواع رژ لب های مدادی پیچی بوده و برخی دیگر مدل تراشی هستند که به وسیله مداد تراش مخصوص تراشیده می شوند.همچنین این رژلب ها به دلیل شکل خود بسیار مناسب برای حمل و نقل کردن در کیف و استفاده در مسافرت ها می باشند.

• رژلب مخملی

رژ لب های مخملی به صورت جامد و مایع وجود دارند. این رژ لب ها پس از قرار گرفتن روی لب یک حالت مخملی و مات بسیار شیک و جذابی پیدا کرده و لب ها را کمی درشت می کند. استفاده از رژلب مخملی برای افرادی که لب های کم حجم و کوچکی دارند بسیار مناسب است. همچنین دوام و ماندگاری رژلب های مخملی بالا بوده و برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند.

• تینت لب

تینت لب به شکل مایع بوده و روی لب حالت مات و خشک دارد و در ترکیب آن موم به کار نرفته است. تینت لب بافت بسیار سبکی داشته و یک رنگ بسیار طبیعی به لب ها می دهد. علاوه بر این حاوی ویتامین ها و مواد مرطوب کننده و تقویت کننده نیز می باشد. اگر به دنبال سبک آرایش های طبیعی و نچرال با ماندگاری بالا هستید حتما از تینت لب استفاده کنید.

• بالم لب

بالم لب بیشتر جنبه ی درمانی و بهداشتی داشته و رنگدانه زیادی ندارد و به منظور ترمیم لب های آسیب دیده و خشک شده استفاده می شود. بالم لب در واقع نوعی پماد از جنس موم های مختلف است که رطوبت لب ها را بالا برده و باعث نرم شدن، آبرسانی لب ها و براق شدن لب ها می شود. همچنین از لب ها در برابر عوامل و آلودگی های محیطی و سرما محافظت می کند.

• رژلب پالتی

این رژ لب ها همانطور که از نام آن پیداست در پالت وجود دارد و بیشتر مناسب سالن های آرایشی و آرایشگر ها می باشد. در پالت با شکل های مختلف مربع، مستطیل، دایره و غیره رنگ های متفاوتی از رژلب قرار داشته که شما می توانید این رنگ ها را باهم ترکیب کرده و رنگ دلخواه خود را استفاده کنید. بافت رژ لب های پالتی نرم بوده و پوشانندگی خوبی نیز دارند و می توانند اکلیلی، مات و یا براق باشند.

• رژلب مات

این رژ لب ها پس از استفاده روی لب به سرعت خشک و مات شده و حالتی مخملی پیدا میکنند. رژ لب های مات به دلیل اینکه پس از استفاده روی لب ها کاملا خشک می شوند برای افرادی که دارای پوست لب خشک هستند توصیه نمیشود، زیرا باعث خشکی بیشتر لب های آن ها شده و زیبایی لب ها را کاهش می دهد. این رژلب برای افرادی که می خواهند تا بیرون از خط لب های خود رژ کشیده و لب ها را بزرگ تر نشان دهند مناسب است.

• رژلب براق

رژ لب های براق انتخاب مناسبی برای میهمانی و مجالس می باشد، زیرا اکلیل های ریز موجود در آن و شاینی که دارد زیبایی و جلوه ی بسیار خاص و منحصر به فردی داشته و لب ها را بسیار براق و درشت خواهد کرد.

• رژ لب شبرنگ

در رژلب های شبرنگی از رنگدانه های نئونی استفاده می شود که در تاریکی، نور با رنگ های خاص و زیبا را از خود ساطع کرده و لب ها حالت شبرنگ پیدا می کنند.

• رژلب حرارتی

رژ لب های حرارتی پس از قرار گرفتن روی لب و با گرمای لب رنگ خود را نمایان کرده و زیبایی و درخشندگی خاصی را به لب ها می بخشند. این رژلب ها در حالت عادی رنگ خاصی نداشته و با قرار گرفتن در معرض گرما و حرارت رنگ اصلی خود را نشان می دهند.

جمع بندی

یکی از مهمترین لوازم آرایشی بانوان انواع رژلب بوده که بدون آن تقریبا می توان گفت آرایش روی صورت نشان داده نمی شود. مواد تشکیل دهنده ی رژ لب شامل انواع روغن های معدنی و گیاهی، موم، رنگدانه و غیره می باشد که علاوه بر زیبایی خاصی که به لب ها می بخشند دارای خاصیت مرطوب کنندگی و تقویت کنندگی برای لب ها نیز هستند. انواع رژلب های موجود در بازار بسته به ترکیبات مختلف به کار رفته در آن ها به شکل جامد، مایع، مدادی، براق، مات و غیره می باشد که هرکس با توجه به سلیقه و موقعیت خود می تواند هرکدام از آن ها را انتخاب کند. مجله ی اینترنتی مدیکسو با بررسی انواع رژ لب و خصوصیات و ویژگی های هرکدام انتخاب را برای شما عزیزان بسیار راحت کرده و شما می توانید بدون دغدغه رژلب مناسب خود را انتخاب کنید و از زیبایی و جلوه ی آن روی لب های خود شگفت زده شوید.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/