مدیکسو مدیکسو
آشنایی با لوازم آرایشی(اسامی لوازم آرایشی)

آشنایی با لوازم آرایشی(اسامی لوازم آرایشی)

در کیف لوازم آرایش هر بانوی خوش ذوق و زیبا، می توان تعدادی از پر مصرف ترین لوازم آرایشی را پیدا کرد. از رژ لب و سایه چشم گرفته که از زمان مادران مان مورد استفاده بودند تا کانتور و بی بی کرم و کانسیلر که در چند سال اخیر حسابی در صدر تبلیغات داغ بازار قرار گرفته اند. برای اینکه آرایشی زیبا، بی نقص و تمیز داشته باشید باید با اسامی لوازم آرایشی آشنایی پیدا کنید و بدانید که هر کدام از لوازم آرایشی را باید چه موقع و با چه تکنیکی مورد استفاده قرار دهید. در این مطلب از مجله مدیکسو قصد داریم لیست لوازم آرایشی را به تفکیک معرفی نماییم پس همراه ما باشید.

لیست لوازم آرایشی صورت

زمانی که از زیبا بودن یک چهره حرف می زنیم، بی شک تمرکز اصلی مان روی صورت فرد است. صورتی که احتمالا با پوستی صاف، درخشان و یکدست خودنمایی می کند. برای اینکه زیبایی چشم ها و لب ها در صورت شما جلب توجه کنند قبل از هر چیز باید پوستی زیبا، مخملی و عاری از لک و منافذ باز داشته باشید. در این بخش از مجله زیبایی مدیکسو اسامی لوازم آرایشی صورت را به تفکیک بیان کرده ایم.

• مرطوب کننده و کرم آبرسان

شاید تصور کنید مرطوب کننده و آبرسان صورت نقشی در زیبایی ندارند و نباید آن ها را در لیست لوازم آرایشی آورد اما سخت در اشتباهید. برخلاف این تصور، کرم مرطوب کننده و آبرسان پایه ای ترین و اصلی ترین لوازم آرایش صورت محسوب می شوند که بدون آن ها حتی کرم پودرهای برند هم روی صورت شما به زیبایی نخواهند نشست. مرطوب کننده و آبرسان نقش زیرساز آرایشی را دارند و پوست شما را برای پذیرش پنکک، کرم پودر و انواع کرم های آرایشی آماده سازی می کنند.

• پرایمر

پرایمر یکی از کاربردی ترین لوازم آرایشی صورت است که در ظاهر بافتی بی رنگ، سبک و ژله ای دارد اما در حقیقت اصلی ترین نقش را در زیبایی صورت شما خواهد داشت. به کمک پرایمر منافذ باز صورت شما بسته می شوند و ماندگاری آرایش بیشتر خواهد شد. زمانی که از کرم های آرایشی استفاده می کنید پوست شما کاملا یکدست و مخملی می شود.

• کرم پودر

کرم پودر همان لوازم آرایشی محبوبی است که پوست شما را صاف و یکدست نشان می دهد. کرم پودرها در انواع تناژهای رنگی متناسب با رنگ پوست افراد تولید می شوند و نقش پوشش دهنده را دارند.

• بی بی کرم و سی سی کرم

اگر می خواهید مرطوب کننده، آبرسان، کرم پودر، ضد آفتاب و پرایمر را در قالب یک پکیج کوچک داشته باشید، از بی بی کرم و سی سی کرم استفاده کنید. این محصولات به دلیل کاور خوب و بافت سبک از جوش زدن جلوگیری می کنند و شادابی خاصی به پوست شما می بخشند.

• ضد آفتاب رنگی

بسیاری از بانوان به جای استفاده از کرم پودر از ضد آفتاب های رنگی استفاده می کنند که هم نقش محافظتی دارند و هم می توان از آن ها برای پوشانندگی و یکدست جلوه دادن پوست استفاده کرد.

آشنایی با لوازم آرایشی 1

• پودر فیکس

پودر فیکس یکی از انواع لوازم آرایشی صورت است که بعد از کرم پودر از آن استفاده می شود. به کمک پودر فیکس می توان کرم آرایشی را روی صورت تثبیت کرد و برق و چربی اضافه آن را گرفت. در نتیجه پوست شما دچار تعریق نمی شود و کرم روی صورت تان نمی ماسد.

• کانسیلر

تیرگی های زیر چشم را می توان به کمک کانسیلر پوشش داد. رنگدانه های کانسیلر قوی تر از کرم پودر هستند. در واقع غلظت بالای کانسیلر باعث می شود تیرگی های اطراف چشم به خوبی پوشش داده شوند.

• کانتور

ایجاد سایه روشن روی پوست صورت باعث خواهد شد چهره شما بشاش تر باشد. عدم استفاده از کانتور ممکن است صورت شما را بی روح و تخت نشان دهد. اگر می خواهید برجستگی های صورت تان مانند گونه، چانه و زاویه فک و خطوط بینی جلوه بیشتری داشته باشند از کانتور استفاده کنید.

• هایلایتر

به کمک هایلایتر می توان گونه ها، نوک بینی و استخوان زیر ابرو را برجسته تر نشان داد که به زیبایی بیشتر آرایش کمک می کند.

• برنزر

از برنزر برای تیره کردن برخی نواحی پوست استفاده می شود. اگر می خواهید پوست تان حالت آفتاب گرفته و گرم داشته باشد می توانید از برنزر استفاده کنید. این محصول برای فرم دهی به برخی نواحی صورت مانند استخوان فک و گونه نیز استفاده می شود.

• کالر کورکتور

اگر آثاری از جای جوش روی صورت تان باقی مانده و بهترین کرم پودرها هم نمی توانند آن ها را پوشش دهند بهتر است از کالر کارکتور استفاده کنید. کالر کارکتور سبز برای پوشش دادن لکه های قرمز رنگ، کالر کارکتور زرد برای پوشش دهی نواحی دور لب و اطراف بینی، کالر کارکتور صورتی برای پوشش دهی لکه های زرد رنگ پوست و کالر کارکتور قرمز و نارنجی برای پوشش دهی کبودی ها مانند تیرگی دور چشم استفاده می شوند.

• رژ گونه

بدون رژ گونه هیچ آرایشی تکمیل نیست! از رژ گونه برای رنگ دادن به صورت در ناحیه گونه ها و برجسته کردن گونه ها استفاده می شود. هر کدام از تکنیک های زدن رژ گونه می تواند فرم صورت شما را تغییر دهد.

• پنکک

پنکک یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی بین بانوان است که از آن برای ایجاد یک فینیش مات و یکدست استفاده می شود. برخی افراد پنکک را به تنهایی استفاده می کنند و برخی دیگر آن را روی کرم پودر و به جای پودر فیکس استفاده می کنند.

• فیکساتور آرایش

فیکساتور آرایش یک اسپری است که در مرحله آخر آرایش صورت آن را از دور روی تمام صورت اسپری می کنند. این محصول درخشندگی پوست راکاهش می دهد و برق اضافه پوست را می گیرد.

لیست لوازم آرایشی لب

لب ها همیشه در نگاه اول جلب توجه می کنند. به عقیده کارشناسان مدیکسو، آرایش لب زیبا باعث اعتماد به نفس بیشتر شما می شود و جذابیت چهره تان را دوچندان می کند. در این بخش لوازم آرایشی لب را معرفی کرده ایم:

◘رژ لب

از رژ لب برای رنگ دهی به لب ها استفاده می شود. رژ لب دارای انواع جامد و مایع با تناژهای رنگی مختلف می باشد. رژ لب های 24 ساعته بیشترین ماندگاری را دارند و از نوع ضد آب هستند.

◘برق لب/ لیپ گلاس

برق لب یا همان لیپ گلاس نوعی شاین براق به لب ها می دهد. با استفاده از این محصول می توانید لب هایی حجیم تر و درشت تر داشته باشید.

◘بالم لب

اگر لب های خشکی دارید می توانید از بالم لب استفاده کنید. کافیست قبل از رژ لب مقداری بالم لب به لب های خود بمالید و منتظر بمانید تا جذب شود. برخی بالم لب ها از نوع حرارتی هستند و کمی رنگ به لب های شما می دهند.

◘تینت لب

اگر رژ لب احساس سنگینی به لب های شما می دهد و می خواهید آرایش سبکی برای لب های خود داشته باشید، تینت لب بهترین گزینه است. تینت لب بافت آبکی و سبکی دارد و ماندگاری رنگ آن بیش از رژ لب است.

آشنایی با لوازم آرایشی 2

◘خط لب/ مداد لب

با استفاده از مداد لب می توانید یک خط زیبا و شیک اطراف لب های خود بکشید و شکل لب ها را زیباتر جلوه دهید.

لیست لوازم آرایشی چشم

آرایش چشم ها می تواند آرایش تمام صورت تان را زیباتر جلوه دهد و برعکس. بنابراین در انتخاب لوازم آرایش چشم و شیوه استفاده از آن ها دقت کنید.

○ مداد چشم

به کمک مداد چشم می توان چشم هایی درشت تر و کشیده تر داشت. کافیست تکنیک مناسب چشم های خود را در خط چشم کشیدن پیدا کنید. برخی افراد از خط چشم های مایع استفاده می کنند که دارای رنگ دهی بیشتری هستند با این حال خط چشم های مایع را نباید به هیچ عنوان داخل چشم کشید.

○ سایه چشم

از سایه چشم به عنوان یک ترکیب رنگی زیبا پشت پلک ها به منظور عمق بخشیدن به چشم ها استفاده می شود. البته می توان مقداری از سایه چشم را زیر پلک ها نیز پخش کرد. سایه چشم تاثیر زیادی در شادابی چشم های شما دارد. شما می توانید از تناژ های رنگی تابستانی، بهاری و پاییزی برای سایه چشم در هر فصل استفاده کنید. بسیار مهم است که رنگ سایه چشم با رنگ مو، رنگ رژ و تناژ رنگی آرایش شما همخوانی داشته باشد. به طور کلی با سایه چشم می توانید توجه بیشتری را به سمت چشم های خود جلب کنید. انواع سایه های مدادی، پودری و استیکی در مدل های مات و براق و اکلیلی در بازار موجود است که می توانید با توجه به نوع آرایش تان از آن ها استفاده کنید.

○ ریمل

اگر می خواهید مژه های بلند و پر پشت و مرتبی داشته باشید باید از ریمل استفاده کنید. با استفاده از ریمل می توانید به مژه های خود رنگ و حالت دهید. ریمل دارای یک برس کوچک است که مژه های شما را فر می دهد و آن ها را از هم جدا می کند. تکنیک استفاده کردن از ریمل تاثیر زیادی در کشیده شدن و درشت تر شدن چشم های شما خواهد داشت.

○ لنز

یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی چشم، لنز است که برای تغییر دادن موقتی رنگ چشم ها از آن استفاده می شود. اغلب عروس ها برای زیبایی بیشتر آرایش شان از لنز استفاده می کنند. اگر می خواهید آرایش شما جلب توجه بیشتری کند می توانید از لنزهای رنگی با تناژ رنگی هماهنگ با آرایش تان استفاده کنید.

لیست لوازم آرایشی ابرو

ابروهای زیبا و کشیده و خوش فرم، چشم های شما را زیباتر نشان می دهند. در این بخش از مجله مدیکسو اسامی لوازم آرایش ابرو را بررسی کرده ایم.

⊛ ژل ابرو/ صابون ابرو

با استفاده از ژل ابرو و صابون ابرو می توانید ابروهایی مرتب و لیفت شده داشته باشید. اگر ابروهای پر پشتی دارید، اگر ابروهای شما حالت افتاده دارند و یا نامرتب هستند می توانید با ژل ابرو و صابون ابرو به آن ها حالت دهید و آن ها را برای چند ساعت فیکس کنید.

⊛ سایه ابرو

سایه ابرو نوعی لوازم آرایشی پودری است که می توانید به جای رنگ کردن کردن ابرو از آن استفاده کنید. با استفاده از سایه ابرو می توانید رنگ ابروهای خود را تغییر دهید. کافیست کمی سایه ابرو را با براشروی ابروهای خود بکشید و آن ها را مرتب کنید.

⊛ ریمل ابرو

ریمل ابرو کاربردهای زیادی دارد. از ریمل ابرو برای مرتب کردن ابرو، فرم دادن به ابروها و تغییر رنگ ابروها استفاده می شود. شما می توانید از ریمل های تقویتی استفاده کنید که بعد از مدتی باعث پر پشت شدن ابروهای شما می شوند.

⊛مداد ابرو

این روزها استفاده از مداد ابرو چندان باب نیست چرا که حالت مصنوعی به ابروها می دهد با این حال اگر بخش هایی از ابروهای شما خالی شده است و می خواهید ابروهای ضخیم تری داشته باشید می توانید از مداد ابروی همرنگ با ابروهای خود استفاده کنید.

کلام پایانی

همانطور که متوجه شدید تنوع بالایی از لوازم آرایش در بازار وجود دارد. شما می توانید با توجه به موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرید از انواع لوازم آرایش صورت، ابرو، لب و چشم استفاده کنید. نکته مهم در استفاده از لوازم آرایشی این است که شما ملزم به استفاده از تمام انواع لوازم آرایشی ها نیستید. به عقیده کارشناسان مدیکسو بهتر است قبل از خرید لوازم آرایشی شناخت خوبی از چهره خود داشته باشید تا در انتخاب تناژ رنگی و نوع لوازم آرایشی درست و دقیق عمل کنید.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/