مدیکسو مدیکسو
چگونه صندل را بپوشیم؟

چگونه صندل را بپوشیم؟

صندل ها، کفش هایی با کف چوبی که اولین بار توسط کشاورزان هلندی ساخته و معروف شدند، اکنون در صنعت مد بسیار پرطرفدار می باشند. فرقی ندارد پیش از این جزو طرفداران صندل بوده اید یا برای اولین بار می خواهید از آن استفاده کنید، می توانید با انتخاب یک جفت صندل متناسب با نیاز خود، آن را برای هر موقعیتی استفاده نمایید. در این مطلب از سایت مجله اینترنتی مدیکسو با شما هستیم تا راهنمای کاملی از انتخاب و نحوه استایل کردن صندل زنانه و مردانه را یاد بگیرید.

چگونه صندل را بپوشیم؟ 1

راهنمای انتخاب صندل مناسب

1- صندل های ساخته شده از چرم و چوب مرغوب را انتخاب کنید

هنگام خرید صندل، به دنبال صندل هایی باشید که از متریال باکیفیت و بادوامی مانند چوب، چرم ضخیم یا جیر تهیه شده باشند. چرا که این صندل ها، عمر طولانی دارند. بنابراین با انتخاب صندل های باکیفیت و با دوام نه تنها پاهای شما احساس راحتی می کنند بلکه ظاهری زیبا به استایل شما می بخشند و در واقع یک صندل با کیفیت سال ها شما را از خرید صندل دیگری بی نیاز می کند. درست است که صندل های ساخته شده از چرم و چوب با کیفیت بالا هزینه ی بیشتری نیز دارند اما در مقابل عمر طولانی تری نسبت به صندل های ارزان و بی کیفیت نیز دارند.

2- برای استفاده ی روزانه یک صندل با پاشنه ی کوتاه یا لژ کوتاه انتخاب کنید

از آن جا که صندل ها در صنعت مد محبوبیت بسیاری پیدا کردنده اند، طبیعتاً مدل های بسیاری از آن ها در بازار وجود دارد. بنابراین شما در هنگام خرید، گزینه های بیشتری با انواع پاشنه برای انتخاب دارید. برای این که بدانید کدام یک مناسب شما می باشد، ابتدا باید ببینید برای چه زمانی می خواهید از صندل استفاده کنید و چه مدت زمانی را می خواهید با آن راه بروید. با این ارزیابی می توانید انتخاب کنید که یک جفت صندل با کف صاف، پاشنه بلند یا پاشنه میخی برای شما مناسب تر می باشد.
به عنوان مثال، اگر قصد دارید برای برنامه های آخر هفته خود مانند صبحانه با دوستان یا رفتن به بازار از صندل های خود در طول روز استفاده کنید، احتمالاً صندل هایی با پاشنه ی 2.5 سانتی متری برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر می خواهید صندل های خود را برای یک مهمانی شبانه با دوستانتان بپوشید، ممکن است بخواهید از مدل های مد روز مانند صندل های جیر پاشنه بلند یا مدل های پاشنه میخی استفاده کنید.

3- اگر احساس می کنید انگشتان پاهایتان تحت فشار است، یک سایز بزرگتر بگیرید

صندل ها معمولاً از مواد و متریال سفت و سختی مانند چوب و چرم ضخیم تهیه می شوند. در نتیجه در قسمت انگشتان پا ممکن است انعطاف پذیری کمتری داشته باشند. در حالی که سایر کفش ها در قسمت کف قابلیت انعطاف پذیری و خم شدگی بیشتری دارند اما این موضوع در خصوص صندل ها صدق نمی کند. بنابراین اگر احساس می کنید انگشتان پاهایتان تحت فشار قرار دارند شاید لازم باشد یک سایز یا یک نیم سایز صندل خود را بزرگتر انتخاب کنید. صندل ها به گونه ای طراح شده اند که بیشتر از کفش های دیگر به پا می چسبند.

4- صندلی را انتخاب کنید که با لباس های داخل کمد شما قابلیت ست شدن را داشته باشد

هنگام خرید صندل در نظر داشته باشید که قصد دارید آن را با کدام یک از لباس های داخل کمد خود بپوشید. در حالی که صندل ها عموماً برای یک استایل ساده مانند استایل های ساحلی در نظر گرفته شده اند، اما امروزه صندل های زیادی با مدل های بسیار متنوع در بازار وجود دارد که می توان با انواع استایل ها آن ها را ست کرد. بنابراین احتمالاً می توانید مدلی را پیدا کنید که مناسب استایل شخصی شما باشد و با لباس های داخل کمد شما قابلیت ست شدن را داشته باشد.
به عنوان مثال، اگر کمد لباس شما بیشتر از لباس های ساده و شیک مانند لباس های مشکی، شلوار جین تنگ و پیراهن سفید تشکیل شده است، ممکن است بخواهید یک جفت صندل چرم کلاسیک یا جیر با یک رنگ خنثی مانند مشکی یا بژ انتخاب نمایید.اگر هم دوست دارید به سبک مد روز لباس بپوشید و کمد شما لباس های متنوع تر و جدیدتری داشته باشد، یک جفت صندل پاشنه بلند و طلایی را انتخاب کنید. این مدل صندل علاوه بر این که مانند سبک کلاسیک همه جا کاربرد دارد، پاشنه ی بلند آن به شما این امکان را می دهد تا مد روز و مدرن پوشیدن را تجربه کنید.

5- رنگ و مدل مناسب فصل را انتخاب کنید

امروزه صندل های کلاسیک و مدرن در رنگ ها و سبک های متنوعی در بازار عرضه می شوند. با وجود گزینه های بسیار برای خرید، انتخاب رنگ و مدل پاشنه صندلی که باید بخرید می تواند کمی سخت باشد. برای این که راحت تر تصمیم بگیرید، علاوه بر این که نوع استفاده ی خود را تعیین می کنید باید بدانید برای چه فصلی می خواهید از صندل خود استفاده نمایید.به عنوان مثال چرم مشکی با نقش و نگارهای ریز برای تابستان کمی گرم به نظر می رسد، صندل هایی که از چرم های رنگ روشن و انعطاف پذیر تهیه شده اند گزینه ی مناسب تری برای روزهای گرم سال می باشند. صندل های کلاسیک جلو بسته با رنگ قهوه ای براق معمولاً در تمام طول سال قابل استفاده می باشند.

6- صندلی با زیره پلی اورتان برای راحتی بیشتر در فعالیت های روزانه انتخاب کنید

صندل ها در مدل های سنتی خود با کف چوبی طراحی شده اند ولی برخی مدل های جدیدتر آن ها با کفی های پلی اورتان ساخته شده اند که کمی شبیه به چوب می باشند. این کفی ها دوام کمتری نسبت به چوب دارند اما پای شما در هنگام راه رفتن با این کفی ها راحت تر می باشند و برای فعالیت هایی مانند باغبانی گزینه ی خوبی هستند. صندل هایی که کفی پلی اورتان قیمت کمتری نسبت به صندل های چوبی دارند ولی عمر کوتاه تری نیز خواهند داشت.

چگونه صندل را بپوشیم؟ 2

راهنمای استایل با صندل

1- برای هماهنگ سازی لباس خود، یک تکه ی اصلی در بالاتنه انتخاب کنید

از آن جایی که صندل ها معمولاً از متریال خاصی مانند چوب و چرم ساخته می شوند، معمولاً چشم ها را به سمت پایینی لباس شما می کشند. بنابراین برای این که تعادل را در استایل خود حفظ کنید بهتر است صندل را با یک تکه از لباس های خود در قسمت بالاتنه ست کنید تا چشم ها را به سمت بالا بکشد.به عنوان مثال صندل خود را می توانید به همراه یک شلوار جین ساده و یک تی شرت یقه هفت سفید و یک ژاکتی با حاشیه ی گلدوزی شده ست کنید. استفاده از زیورآلات خاص، مانند گردنبند، گوشواره های آویز به سبک قدیمی نیز راهی برای متعادل سازی وزن استایل شما می باشد.

2- صندل های پشت باز را جزو لباس های بهاره خود اضافه کنید

صندل های پشت بند دار یک انتخاب عالی برای گذر از زمستان به بهار می باشند. در حالی که صندل هایی با مواد ضخیم و سنتیبرای دماهای مختلف هوا در نظر گرفته شده اند، یک صندل جلو باز می تواند باعث شود که استایل شما بهاریدیده شود. سعی کنید صندل های جلو باز خود را با یک لباس میدی و کت جین ست کنید تا یک لباس شیک و راحت بهاره داشته باشید. برای داشتن ظاهری ساده که شما را از یک روز گرم به شب خنک می رساند می توانید از صندل پاشنه دار با شلوار جین کوتاه، یک تاپ ساده و یک کت بلند زاپ دار استفاده کنید.

3- صندل به همراه دامن کوتاه انتخابی عالی برای داشتن ظاهری شیک

اگر می خواهید به روش های امروزی از صندل خود استفاده کنید می توانید از اینفلوئنسرهای محبوب ایده بگیرید و صندل های خود را با دامن کوتاه ست کنید. در حالی که ست کردن این دو تکه ممکن است کمی ریسک پذیر باشد، اما با انتخاب یک دامن مینی از جنس جیر یا چرم می توانید این ظاهر را شیک و کلاسیک نگه دارید. یک ژاکت و جوراب شلواری برای این لباس می توانید استایل پاییزه مد روز به شما ببخشید. برای این که از شلوغ شدن استایل خود جلوگیری کنید می توانید از یک تاپ ساده و اکسسوری های ساده نیز استفاده نمایید.

4- اگر لباس شما طرح دار است از صندل های چرمی یا جیر ساده استفاده کنید

اگر لباس شما دارای رنگ و طرح های زیادی است، پوشیدن صندل ساده بهتر از صندل های طرح دار است چرا که استایل شما شلوغ و شلخته نشان می دهد. انتخاب یک صندل کلاسیک چرم یا جیر با رنگ خنثی برای این استایل گزینه ی خوبیست. به عنوان مثال اگر یک لباس گلدار میدی یا شلوار گشاد با یک ژاکت طرح دار می پوشید، یک جفت صندل چرمی کلاسیک ساده زیبایی استایل شما را دو چندان می کند.

5- صندل هایی به سبک مری جین را با لباسی با رنگ و طرح های ساده تر انتخاب کنید

اگر می خواهید متفاوت باشید، سعی کنید صندل های مری جین را با یک لباس حریر ظریف یا یک تاپ و شلوار جین پاستلی ست کنید. صندل های مری جین بیشتر زنانه به نظر می رسند و استایل شما را ظریف تر نشان می دهند. با این حال، برای این که خیلی سن شما را کم نکند، از صندل های مری جین با هرگونه جزئیات پرزرق و برق دار اجتناب کنید. در مقابل حتماً از صندل های ساده و شیک استفاده نمایید. صندل های مری جین خود را با یک شلوار جین زاپ دار روشن و یک تاپ ساده سفید برای آخر هفته ها می توانید ست کنید. برای پوشیدن صندل های مری جین خود در هنگام پیک نیک با دوستان یا خرید در بازار آخر هفته ها، می توانید از پارچه های حصیری در استایل خود استفاده نمایید.

6- صندل های لژ دار را با شلوار جین گشاد ست کنید تا به سبک دهه 70 بپوشید

صندل های لژدار در دهه 1970 بسیار محبوب بودند و در سال های اخیر مجدداً وارد عرصه ی مد شدند. برای این که به سبک ساده و بی خیال دهه ی 70 لباس بپوشیدسعی کنید از لباس هایی با یقه های ساده استفاده نمایید و از پوشیدن سایر لباس های دهه هفتادی خودداری کنید. به عنوان مثال صندل های لژدار و شلوار جین گشاد خود را با یک تاپ گلدار ابریشمی ساده یا تاپ سفید ساده ست کنید. از افزودن تکه های کلیشه ای دهه 70 مانند کیف میخ دار یا کیمونو به شدت پرهیز کنید چرا که استایل شما را چندان خوشایند نشان نخواهد داد.

7- صندل هایی با وزن سبک ولی با تکه های فلزی به سبک مدرن

اگر ظاهری ساده ساحلی دارید که معمولاً با صندل ست می شود، سعی کنید صندل ها را با قطات فلزی ترکیب کنید. این تکه های فلزی صندل های قدیمی شما را خیلی به روز و مدرن جلوه می دهد و ست کردن آن با یک لباس ساده و شیک استایل شما را بسیار زیبا نشان خواهد داد. به عنوان مثال سعی کنید صندل های مشکی براق را با میخ های فلزی در اطراف آن تزیین کنید و به همراه شلوا جین مشکی ساده و یک پیراهن دکمه دار سفید ست کنید.

8- صندل را با لباس ها و دامن های تابستانی مورد علاقه خود ست کنید

اگر می خواهید در روزهای گرم سال صندل بپوشید، سعی کنید صندل هایی که مناسب هوای گرم باشد را با لباس تابستانی ست نمایید. چرا که صندل های سنتی برای روزهایی که دمای هوا بیشتر است می تواند کمی گرم باشد، به همین منظور صندل هایی که دارای وزن سبک و خنک تری هستند برای این استایل مناسب تر می باشند. از صندل هایی که کف چوبی دارند ولی در قسمت رویه دارای بندهایی برای نگه داشتن می باشند استفاده کنید. این صندل ها را می توانید با یک دامن کوتاه و کمر بلند به همراه یک تاپ کراپ ست نمایید. صندل های پاشنه دار نیز برای لباس های بلند تابستانی انتخاب خوبی می باشند.

در این مقاله از سایت مدیکسو به شما نحوه ست کردن صندل را یاد دادیم و راهنمایی عملی را برای انتخاب صندل با توجه به موقعیت، آب و هوا و ... ارائه کردیم. برای مطالعه بیشتر درباره مد و استایل و موضوعات سبک زندگی مجله اینترنتی مدیکسو مقالات جالبی را منتشر است که ممکن است برای شما مفید باشد.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/