مدیکسو مدیکسو
تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس برای کاربری های مختلف

تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس برای کاربری های مختلف

اگر ورزشکار هستید و به این فکر می کنید یک جفت کفش جدید امتحان کنید، احتمالا به عنوان اولین گزینه های موجود، سراغ کفش های نایکی و نیوبالانس می روید. هوکا، آدیداس، ساوکونی، آلترا و آسیکس همگی برندهای خوبی هستند. اما هیچ برندی به اندازه برندهای نایکی و نیوبالانس در رقابت تنگاتنگ نیستند. این رقابت شما را وادار می کند که این سوال را از خودتان بپرسید؛ تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس چیست؟ کدام یک بهتر است؟ کدام دوام و کیفیت بهتری دارد؟ کدام پشتیبانی بهتری از پا به عمل می آورد؟ در این مطلب قصد داریم سیر تا پیاز اینکه کتونی نایکی بهتره یا نیوبالانس را در مجله مدیکسو بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس برای کاربری های مختلف 1

تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس

قبل از اینکه سراغ تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس برویم باید این نکته را متذکر شویم که هدف ما از این مقایسه این نیست که بگوییم کدام یک بهتر است. بلکه قصد داریم یک دیدگاه روشن و شفاف به شما بدهیم تا در زمان خرید کتونی بهترین تصمیم را بگیرید. برندهای کتونی نایکی و نیوبالانس هر دو توسط انجمن پزشکی پا در آمریکا (APMA) تاییدیه دریافت کرده اند و این موضوع نشان از کیفیت بالای آن ها دارد. اما از هر جهت به کفش های این دو برند نگاه کنیم، تفاوت هایی به چشم می خورد که لازم به ذکر هستند. در این بخش می خواهیم از این تفاوت ها رونمایی کنیم.

• تفاوت در نوع بالشتک

ورزشکاران حرفه ای می خواهند بدانند کتونی نایکی بهتره یا نیوبالانس؟ یکی از تفاوت های کلیدی بین این دو، میزان حمایتی است که از پای ورزشکار به عمل می آورند. برند نایک از فوم های ضد شوک مانند Zoom X در زیره این کتونی ها استفاده می کند. بنابراین می توانید واکنش فوق العاده سریعی داشته باشید.این در حالی است که برند نیوبالانس از فوم های سبک مانند Fresh Foam و FuelCell استفاده می کند که نرمی و سبکی فوق العاده ای به پای ورزشکار می دهد. به طور کلی هم برند نایکی و هم برند نیوبالانس تنوع خوبی از بالشتک ها را استفاده می کنند. با این حال کفش های نایکی دارای ظاهری مینیمالیستی هستند و بالشتک حجیمی در آن ها استفاده نمی شود. برخلاف برند نیوبالانس که از بالشتک های ضخیم اما سبک استفاده می کند.

• تفاوت در طراحی ساختاری کفش ها

یکی از اصلی ترین نکات قابل ذکر در مورد تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس، تفاوت در طراحی این کفش ها است. کفش های نایک دارای ظاهر باریک تری هستند. به ویژه در قسمت پاشنه و بخش میانی کفش. کتونی های نایکی معمولا در قالب کفش های مسابقه ای طراحی می شوند. بنابراین تنوع زیادی از کفش های آج دار را در کتونی های نایک می بینیم که در کتونی های نیوبالانس به چشم نمی خورد. کفش های فیبر کربنی نایکی بعد از پروژه Nike Breaking2 محبوبیت یافتند. کفش های Vapor Fly و Alphafly نیز مختص دونده های حرفه ای طراحی شده اند و ساختاری باریک و جمع و جور دارند.کفش های نایکی به دلیل طراحی خاصی که دارند در حرفه ای ترین مسابقات دوندگی مورد استفاده قرار می گیرند. کما اینکه الیود کیپچوگه در مسابقات ورزشی دو از این کفش ها استفاده می کند. با این حال در استفاده روزمره نیز می توان کفش های نایکی را مورد استفاده قرار داد.
ظاهر کفش های نایکی، ظاهر کلاسیک تر و سنتی تری نسبت به کتونی های نیوبالانس است. برند نیوبالانس هنوز نتوانسته در مقیاس برند نایکی در سطح جهان به محبوبیت برسد با این حال بسیاری از ورزشکاران حرفه ای کفش های نیوبالانس را به دلیل طراحی حجیم و ارگونومیک، گزینه بهتری نسبت به کتونی های نایک می دانند. طراحی خاص کتونی های نیوبالانس باعث شده تا این کفش ها برای ورزشکارانی که پاهای پهن دارند بهترین انتخاب باشند. چرا که کفش های نیوبالانس عریض هستند و طراحی نسبتا زمختی دارند. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که پاهای ظریفی ندارید و دنبال یک کفش جادار می گردید، کفش های نیوبالانس را انتخاب کنید. این کفش ها دارای زیره میانی ضخیم تری هستند و حمایت فوق العاده ای از کف پای شما به عمل می آورند.

• تفاوت در متریال مصرفی

برند نایک در تولید کتونی های خود از برخی متریال های بازیافت پذیر استفاده می کند و این موضوع باعث شده تا این برند به یک برند دوستدار محیط زیست بدل شود.

• تفاوت در فناوری ساخت

فناوری مورد استفاده در ساخت کتونی های نایکی نوآورانه تر، پیشرفته تر و حرفه ای تر است.

• تفاوت از لحاظ پایداری

برندهای نایکی و نیوبالانس هر دو کفش هایی تولید می کنند که بیشترین ثبات و کنترل حرکت را برای دوندگان رقم می زنند. بنابراین از این بابت نمی توان تفاوت مشهودی را بین این دو برند مشاهده کرد. هر چند که برند نیوبالانس در این زمینه موفق تر عمل کرده و کنترل حرکت بیشتری برای ورزشکاران ایجاد می کند. کفش های نیوبالانس سفت تر هستند و زیره های پهن تر و محکم تری دارند. در نتیجه برای ورزشکارانی که نیاز به پرش دارند، این کتونی ها گزینه بهتری محسوب می شوند. انتقال نیرو از پاشنه به پنجه به واسطه زیره S شکل کتونی های نیوبالانس، به شیوه بهتری انجام می شود.

• تفاوت در سایزبندی

می توان گفت که بزرگترین تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس، تفاوت در سایزبندی این کفش ها است. برند نیوبالانس طیف وسیعی از سایزبندی کتونی را ارائه می دهد. این برند در مقایسه با برند نایکی کفش های سایز بزرگتر را نیز به تولید می رساند که نقطه قوت آن است. اگر پای عریض و پهنی دارید برند نیوبالانس انتخاب خوبی برای شماست چرا که تنوع سایزبندی در عرض این کتونی ها نیز بسیار زیاد است. اغلب کفش های نایک فقط با عرض استاندارد و باریک ارائه می شوند در حالی که برند نیوبالانس علاوه بر کفش های سایز استاندارد، کفش های پهن را نیز تولید می کند و سیستم شماره گذاری خاص خود را در سایزبندی دارد. پس اگر پاهای شما به شکل غیر طبیعی پهن هستند، برند نیوبالانس گزینه طلایی برای شماست.

  • اگر شماره کفش نیوبالانس به 40 ختم شود یعنی این کتونی ها مناسب افرادی طراحی شده اند که کف پای صاف دارند.
  • اگر شماره کفش نیوبالانس به 50 ختم شود یعنی این کفش مناسب دوندگانی است که به دنبال تناسب اندام هستند. این کفش ها اغلب ظاهر شیکی دارند.
  • اگر شماره کفش به 60 ختم شود یعنی این کفش ها پایداری بالایی دارند و به واسطه بالشتک حرفه ای، ثبات بالایی را رقم می زنند.
  • اگر شماره کفش به 70 ختم شود یعنی این کتونی ها دارای وزن بسیار سبکی هستند و برای دوندگان فوق سریع طراحی شده اند که نیاز به حمایت عالی دارند اما نمی خواهند سرعت را قربانی کنند.
  • اگر شماره کفش نیوبالانس به 80 ختم شود یعنی این کتونی ها با هدف محافظت از پا در مسیر پیموده شده طراحی شده اند.
  • اگر شماره کفش به 90 ختم شود یعنی می توانید از این کتونی ها در مسابقات رقابتی و سرعتی استفاده کنید.

با این حال به طور کلی کفش های نایک جمع و جور تر هستند و به احتمال زیاد راحتی بیشتری برای پای شما در هنگام ورزش به ویژه ورزش های روزمره فراهم می کنند.

• تفاوت در میزان دوام کفش ها

کتونی های نایکی و نیوبالانس از لحاظ دوام با یکدیگر برابر هستند. هر دو برند کفش های خود را به گونه ای تولید می کنند که تقریبا بین 300 تا 500 مایل دوام می آورند. حتی کفش فیبر کربن Nike Vapor Fly از برند نایک با اینکه قیمت بالایی دارد، بین 200 تا 300 مایل عمر می کند. دوام کفش چیزی نیست که صرفا به متریال و کیفیت ساخت کفش بستگی داشته باشد، پارامترهای مهمی مانند شیوه استفاده شما از کفش، تعداد دفعات استفاده، زمینی که روی آن می دوید و شرایط محیطی همگی در طول عمر کفش تاثیرگذار هستند.

• تفاوت از لحاظ قیمت

دیگر تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس، تفاوت قیمت آنهاست. کفش های نیوبالانس به طور کلی ارزان تر از کفش های نایکی هستند. پس اگر دنبال کفش حرفه ای برای ورزش هستید اما بودجه محدودی دارید، گزینه نیوبالانس منطقی تر است.

تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس برای کاربری های مختلف 2

تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس برای فعالیت های ورزشی

تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس را می توان از جنبه های مختلفی چون فناوری تولید، سایزبندی، قیمت، طول عمر و دوام و راحتی مورد بررسی قرار داد. اما اینکه کدام یک برای فعالیت های ورزشی بهتر هستند به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر ورزش دو انجام می دهید و می خواهید یک کفش جمع و جور داشته باشید که سرعت تان را بالا ببرد، کفش های نایکی گزینه بهتری هستند چرا که دارای طراحی باریکی هستند و باعث کاهش سرعت شما نمی شوند. اما اگر ورزشی انجام می دهید که حمایت از کف پا اهمیت ویژه ای در آن دارد و پرش های بلند و پر قدرت انجام می دهید، کفش های نیوبالانس گزینه بهتری به نظر می رسند چرا که کفی های ضخیم و مستحکمی دارند و انعطاف پذیری بیشتری را رقم می زنند.
به طور کلی کفش های نیوبالانس برای افرادی که پای درشتی دارند، کف پای صافی دارند و نیاز به حمایت بیشتری از کف پا دارند گزینه مناسب تری است. در حالی که کفش های ورزشی نایکی برای ورزش های حرفه ای تر و مسابقات سنگین بهتر به نظر می رسند.

تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس برای دویدن

اگر می خواهید در ورزش دو وارد سطح حرفه ای شوید و به دنبال خرید کتونی هستید، توصیه می شود در ابتدا کتونی های نایکی را بررسی کنید. کتونی های نایکی دارای ظاهری مینیمال و کلاسیک هستند و سرعت بیشتری را به هنگام دویدن به پاهای شما می دهند. این کفش ها به واسطه طراحی خاص، زیره میانی نازک تر و طراحی باریک تر قدرت و سرعت شما را در دویدن افزایش می دهند. با این حال باید به ساختار پای خود نگاه کنید. اگر پای درشتی دارید بهتر است به جای خرید نایک، سراغ نیوبالانس بروید. برند نیوبالانس نیز گزینه های خوبی را در قالب کفش های رانینگ عرضه کرده است. زیره این کفش ها سبک و انعطاف پذیر اما حجیم است و ممکن است سرعت شما را در ورزش دو تا حدی کاهش دهد.

تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس برای کاربری های مختلف 3

تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس برای استفاده روزانه

زمانی که نوبت به استفاده روزانه می رسد، تفاوت بین کتونی نایکی و نیوبالانس مشهود تر می شود. به طور کلی کتونی های نیوبالانس گزینه بهتری برای استفاده روزمره هستند. این کفش ها حمایت بسیار خوبی از کف پای شما به عمل می آورند و ضربه ها را به خوبی کنترل می کنند. از طرفی به دلیل اقتصادی بودن می توان بودجه کمتری را برای خرید آن ها صرف کرد. بنابراین اگر ورزشکار حرفه ای نیستید و می خواهید یک کفش ایده آل روزمره با طراحی مدرن و خلاقانه داشته باشید، کتونی های نیوبالانس برای شما بهتر هستند.

کتونی نایکی بخریم یا نیوبالانس

نیوبالانس و نایکی دو غول در دنیای کفش های کتانی هستند. هر دو برند مشتریان وفادار خود را دارند و در کیفیت بی نظیر اند. اما زمانی که به مقایسه این دو می رسیم، این سوال همیشگی مطرح می شود که کتونی نایکی بهتره یا نیوبالانس؟ برند نیوبالانس به حمایت عالی از کف پا، پشتیبانی بسیار خوب و راحتی معروف است. برای افرادی که به دنبال راحتی و استقامت هستند این کتونی گزینه بهتری به نظر می رسد. در حالی که برند نایک به واسطه استفاده از فناوری های پیشرفته و نوآورانه مورد ستایش بسیار قرار می گیرد و قادراست نیازهای سطح بالای ورزشکاران را برآورده سازد.کتونی های نیوبالانس دارای کاربرد وسیع تر هستند و به عنوان کتونی های روزمره نیز استفاده می شوند، آن ها با هر لباسی به راحتی ست می شوند و قیمت اقتصادی تر دارند. در حالی که کتونی های نایک دارای طراحی مینیمال هستند، سایزبندی محدودتری دارند و برای ورزشکاران حرفه ای طراحی می شوند. بنابراین همه چیز به ترجیحات شما بستگی دارد.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/