مدیکسو مدیکسو
بهترین پارچه مناسب لباس رسمی کدام است؟

بهترین پارچه مناسب لباس رسمی کدام است؟

لباس فرم محیط کاری باید با لباس‌های روزمره متفاوت باشد. هر محیط کاری با توجه به ضوابط و قوانین درون سازمانی چهارچوب‌های خاصی را برای پرسنل خود تعیین می‌کند. این چهارچوب‌ها در محیط کار خصوصی و دولتی متفاوت هستند. ما اینجا در وبسایت مدیسکو نکات کلی در رابطه با پارچه‌های مناسب برای محیط کار را خدمت شما ارایه می‌کنیم تا شما کاربران عزیز بتوانید با مطالعه‌ی این مقاله به شناخت کافی از پارچه‌ها و تفاوت آن‌ها برسید. انتخاب بهترین پارچه برای لباس اداری یا رسمی، علاوه بر اینکه به شما ظاهر جذابی می‌دهد، در افزایش اعتمادبه نفس و عملکرد کاری شما تاثیر مثبتی دارد.

ویژگی پارچه‌های مناسب برای لباس رسمی محیط کاری

لباس فرم اداری مدت زمان طولانی بر تن شما خواهند بود. بنابراین پارچه‎‌هایی که باعث می‌شوند شما زود به زود عرق کنید و بدن شما بوی نامطبوعی بگیرد، مناسب اداره نیستند. پارچه‌هایی که بافت بسیار متراکم دارند و منفذی برای هوا خوری ندارند نیز شامل همین نکته می‌شوند. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که پارچه‌ی مانتو و شلوار و یا کت و شلوار اداری شما سبک باشد. زیرا لباس سنگین در حین کار باعث آزار و ناراحتی شما خواهد شد.
پارچه‌هایی که نیازمند شست‌و‌شوی مکرر هستند و یا رنگ بسیار روشنی دارند، برای محل کار کاربرد ندارند. به علاوه لازم به ذکر است که پارچه‌هایی که زود چروک می‌شوند و نیاز به اتوکشی هر روزه دارند احتمال زیاد برای شما مناسب نباشد. زیرا ممکن است به علت مشغله فراوان وقت کافی برای اتوکشی روزانه نداشته باشید.

بهترین پارچه مناسب لباس رسمی کدام است؟ 1

پارچه‌های مناسب برای دوخت مانتو و شلوار اداری یا رسمی

◘پارچه فیونا: این پارچه تن خوری زیبا و شیک به ظاهر شما می‌بخشد. علاوه بر این ماندگاری این پارچه بسیار زیاد است. به گونه‌ای که پس از چندین و چندبار شست‌و‌شو همچنان مثل روز اول جذاب است و کم‌رنگ یا بور نمی‌شود. پارچه فیونا خاصیت کشسانی خوبی نیز دارد .
◘پارچه پنبه‌ای: اگر به دنبال لباس فرمی راحت و سبک هستید، ما به شما پارچه‌ی پنبه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم. این پارچه بسیار لطیف و نرم است و هچنین جذب عرق هم دارد. پارچه‌ی پنبه‌ای منافذ خوبی دارد که باعث می‌شود جابه جایی هوا صورت گیرد. این پارچه‌ها از نظر قیمتی نیز مناسب هستند و صرف اقتصادی دارند. بنابراین از لحاظ قیمت به شما این امکان را می‌دهد تا به جای یک دست، چندین دست مانتو شلوار اداری متنوع تهیه کنید.
◘پارچه فاستونی: این جنس پارچه از ترکیب پشم، پنبه، ویسکوز و پلی استر تولید شده است. این پارچه به علت اینکه ضخیم است، برای فصول سرد سال کاربردی است. البته برخی مدل‌های فاستونی ارزان‌تر هستند و برخی مدل‌ها گران‌تر. برای مثال در فاستونی‌های گران‌تر از پشم بیشتری استفاده شده است و ضخیم‌تر نیز هستند. اما برعکس در فاستونی‌هایی که ارزان‌تر هستند، درصد الیاف و پلی استر آن‌ها بیشتر است و ضخامت کمتری نیز دارند.
◘کرپ ترک: کرپ ترک از جمله پارچه‌هایی است که رنگ بندی و تنوع بسیار زیادی دارد. علاوه بر این دوام و ماندگاری این پارچه بسیار عالی است. کرپ ترک شست‌و‌شو و اتوکشی آسانی دارد. این پارچه انتخاب عموم افراد برای لباس فرم اداری است زیرا در عین سادگی، استایل زنانه و مردانه حرفه‌ای و خاصی را را به شما می‌بخشد. پس اگر به دنبال پارچه‌ای با کیفیت و در عین حال جذاب هستید، کرپ ترک را انتخاب کنید.
◘پارچه ترگال: این جنس پارچه یکی از پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین پارچه برای مانتو شلوار اداری خانم‌ها است. پارچه‌ی ترگال نرم است و در تن احساس راحتی ایجاد می‌کند. این جنس پارچه تنوع رنگ بسیار زیادی دارد ولی بیشتر از رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای آن برای مصارف اداری و رسمی استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های مثبت پارچه‌ی ترگال مقرون به صرفه بودن آن است که با توجه به کیفیت خوبی که دارد، قیمت مناسبی هم دارد.
◘پارچه بزیاق ترک : این پارچه، پارچه‌ی محبوب خانم‌های شاغل است. دلیل آن هم این است که پارچه بزیاق ترک دیر چروک می‌شود و نیاز به اتوکشی مداوم ندارد.به همین علت همیشه در محیط کار استایل مردانه و زنانه مرتب و منظمی خواهید داشت. از طرف دیگر این جنس پارچه به آسانی کثیف و لکه نمی‌شود و شست‌و‌شوی آسانی نیز دارد. قابل ذکر است که این پارچه پرز نمی‌شود به همین علت تا مدت‌های زیادی ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کند.

بهترین پارچه برای کت و شلوار اداری

همان طور که می‌دانید کت و شلوار در سراسر دنیا بهترین پوشش ممکن برای آقایون کارمند است. کت و شلوارهای رسمی بر اساس جنس و رنگ پارچه‌ی مصرفی متفاوت هستند. حتی ممکن است ارگان یا شرکتی لباس فرم مختص به خود را داشته باشد که نشان دهنده‌ی سبک کاری آن‌ها باشد. پارچه‌ای برای دوخت کت و شلوار رسمی و اداری مناسب است که علاوه بر ایست زیبا و شیک بودن، در تن احساس خوبی بدهد و باعث عرق کردن ما نشود. به علاوه شست‌و‌شوی راحت و اتوکشی آسان نیز از جمله ویزگی‌های دیگری است که پارچه‌ی مناسب کت و شلوار اداری باید داشته باشد. ما اینجا در وبسایت مدیسکوقصد داریم تا تعدادی از پارچه‌های عالی برای کت و شلوارهای رسمی و اداری را خدمت شما معرفی کنیم تا بتوانید لباس کار شیک و در عین حال راحت برای خود تهیه کنید.
◘پارچه‌ی فاستونی: طبق آخرین استانداردهای تعیین شده ی بین المللی، پارچه‌ی فاستونی بهترین پارچه برای دوخت کت و شلوار رسمی است. این پارچه از ترکیب پشم گوسفند و ترویرا تولید می‌شود. این جنس پارچه در عین حال که بسیار خوش دوخت و خوش ایست است، لطیف بوده و در تن احساس راحتی ایجاد می‌کند. از جمله ویژگی‌های مثبت پارچه‌ی فاستونی این است که به دلیل وجود پشم در بافت این پارچه، در هوای گرم باعث تعریق شما نمی‌شود و در هوای سرد نیز دمای بدنتان را در حد نرمال حفظ می‌کند. پارچه فاستونی به کیفیت بالا و ماندگاری خوب آن معروف است. علاوه بر همه‌ی این ویژگی‌های ذکر شده، اتوکشی این پارچه بسیار راحت است و دردسری ندارد.
◘پارچه ابریشمی: این پارچه بسیار کم یاب است و به همین علت قیمت آن بسیار بالاست. کت و شلوار دوخته شده با پارچه ابریشمی بسیار ظریف است و ظاهری جذاب دارند. به علاوه پارچه ابریشمی بسیار نرم و سبک است و بافت آن به گونه‌ای است که امکان تنفس و جا به جایی هوا را به آن می‌دهد.
◘پارچه نخی: پارچه نخی از پر کاربردترین پارچه‌هایی است که ما روزمره از آن استفاده می‌کنیم.اگر دوست دارید تا برای محل کار خود به جای یک دست، چند دست کت و شلوار متنوع داشته باشید، پارچه نخی را انتخاب کنید. پارچه نخی قیمت مناسبی دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. سبک بودن این پارچه و خنک بودن آن از جمله ویژگی‌هایی است که آن را به انتخابی عالی و کاربردی برای فصل تابستان تبدیل کرده است. کت و شلوار دوخته شده با پارچه‌ی نخی بسیار خوش دوخت است و جلوه‌ای زیبا به بدن شما می‌بخشد. پارچه‌های نخی رنگ بندی متنوع نیز دارند.
کت و شلوارهای دوخته شده با پارچه نخی چروک می‌شوند اما اتوکشی آن‌ها ساده است.

بهترین پارچه مناسب لباس رسمی کدام است؟ 2

نکاتی که هنگام خرید پارچه برای لباس اداری زنانه یا مردانه باید توجه کنیم

نکته‌ی اول این است که همیشه به کیفیت پارچه‌ای که خریداری می‌کنید توجه داشته باشید. لباس فرم شما هر چه قدر هم با دقت و مهارت دوخته شود، اما اگر پارچه‌ی مصرفی بی کیفیتی داشته باشد، زیبایی و کارایی لازم را نخواهد داشت.
نکته‌ی بعدی انتخاب رنگ مناسب هر فصل است. رنگ‌های تیره مانند مشکی و سرمه‌ای به علت جذب گرما، بیشتر برای فصل پاییز و زمستان مناسب هستند. ولی برعکس رنگ‌های روشن مثل کرم به علت جذب کمتر گرما، برای استفاده در فصل بهار و تابستان بهتر است.
اگر در محیطی کار می‌کنید که چهارچوب خاصی برای رنگ لباس فرم شما در نظر نگرفته است، نکات ذکر شده در بالا را حتما مد نظر قرار دهید.
و نکته‌ی آخر این است که در هنگام خرید پارچه به رنگی که اتخاب می‌کنید حتما توجه کنید. رنگ‌های جیغ و نا متعارف همانند زرد، نارنجی انتخاب خوبی برای لباس اداری یا رسمی نیستند و باعث غیر حرفه‌ای به نظر رسیدن کارکنان می‌شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا ضمن بررسی ویژگی‌های پارچه‌ی مناسب لباس اداری یا رسمی، انواع پارچه‌هایی را که برای دوخت مانتو و شلوار رسمی بانوان و یا کت و شلوار رسمی برای آقایان مناسب هستند، معرفی کنیم. ما نکات و ویژگی‌های هر کدام از پارچه ها را به طور جامع و کامل بیان کردیم تا شما کاربران گرامی اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را به دست آورید و با آگاهی لازم خرید کنید.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/