مدیکسو مدیکسو
روبدوشامبر چیست و چه استفاده و کاربردی دارد

روبدوشامبر چیست و چه استفاده و کاربردی دارد

ربدوشامبر یک کلمه فرانسوی به معنای لباس خانه می باشد. در ایران از ربدوشامبر به عنوان لباس خواب و راحتی یاد می شود. ربدو شامبر مانند یک ردا بر روی لباس های دیگر استفاده شده و کاملا بدن را می پوشاند. این لباس زیبا در انواع بچگانه، زنانه و مردانه تولید می شود. در ادامه این مقاله از مدیکسو، مجله اینترنتی مد و فشن به انواع جنس پارچه ربدوشامبر اشاره خواهیم کرد.

روبدوشامبر چیست؟

به نوع خاصی از لباس راحتی، ربدو شامبر گفته می شود. در گذشته افراد سلطنتی از این لباس مانند ردا، بر روی لباس های اصلی خود استفاده می کردند. ربدو شامبر معمولا در دو نوع بلند و کوتاه با آستین و کمربند تولید می شود. ربدو شامبر در رنگ بندی متنوع و در دو نوع زنانه و مردانه قابل تهیه می باشد.

روبدوشامبر چیست و چه استفاده و کاربردی دارد1

تاریخچه روبدوشامبر

ربدوشامبر یک لباس بلند گشاد، سبک و راحت برای لباس خواب یا لباس های راحتی داخل منزل است. این لباس از طریق جاده ابریشم به اروپا رسید. ربدو شامبر، یک ژاکت شیک، بلند و گشاد برای استفاده خانگی در قرن 17 توسط خاندانسلطنتی استفاده می شد. ربدو شامبر ظاهری به شکل حرف T دارد و ترجیحاً از ابریشم با تزئینات زیاد، به عنوان نشانه ای از ثروت طراحی می شدند. این لباس ابتدا دکمه و کمربند نداشت و در نسخه های بعدی آن توسط طراحان اروپایی، کمر بند و دکمه نیز در آن تعبیه شد.
اغلب ربدوشامبر راحتی، با جلیقه ای در زیر پوشیده می شد که از همان پارچه ساخته شده بود. برای استراحت، پذیرایی از مهمانان نزدیک یا قبل از خواب استفاده از این لباس رایج بود. در اواخر قرن 17 طراحان لباس بر این باور بودند که می توان از ربدو شامبر بر روی لباس های مجلسی سلطنتی استفاده نمود. بر همین اساس مانند یک جلیقه، توسط زنان و مردان در میهمانی استفاده می شد.

از روبدوشامبر چه زمانی استفاده می شود؟

در هنگام استراحت و خوابیدن، بهترین زمان ممکن برای استفاده از ربدو شامبر می باشد. در حالی که قصد دارید به امور معمولی روزانه خود رسیدگی کنید انتخاب ربدو شامبر مناسب می باشد. در روزه های تعطیل و تفریح و میهمانی های دوستانه و خودمانی استفاده از ربدو شامبر می تواند یکی از گزینه های شما باشد.

انواع مدل ربدو شامبر

• ربدو شامبر مردانه

یک استایل زیبای صبحگاهی برای احساس راحتی بیشتر در هنگام صرف صبحانه، انتخاب ربدو شامبر مردانه است. ربدو شامبر مردانه که اغلب به صورت یک ست سه تیکه شامل ربدو شامبر، جلیقه و شلوار راحتی استفاده می شود، در رنگ های متنوعی می توان تهیه کرد.

• ربدو شامبر بچگانه

ربدو شامبر کودکانه، از مدل لباس های سبک و کوتاه می باشد. این لباس به اسانی پوشیده می شود وفرزند شما به دلیل گشاد و راحت بودن لباس، آزادی بیشتری خواهد داشت. به جنس ربدو شامبر برای کودک دقت کنید. حتما سعی کنید مدل های ساتن و ابریشمی ربدوشامبر را تهیه نمایید. ربدو شامبر بچگانه نیز دارای آستین و کمربند می باشد.

• ربدو شامبر زنانه

یکی از شیک ترین انتخاب هایی است که به عنوان لباس خواب در بین بانوان طرفدار دارد و از آن استفاده می شود.بر روی ربدو شامبر های زنانه، طرح های گیپور و گل دوزی به کار رفته است که باعث می شود شما در هنگام پوشیدن احساس خوبی داشته باشید.

• ربدو شامبر حوله ای

یک مدل دیگر از ربدوشامبر، که به صورت زنانه و مردانه آن تولید می شود، ربدو شامبر حوله ای می باشد. طراحی این مدل ربدو شامبر ها کمی متفاوت است. این ربدو شامبر دارای جیب و کلاه بوده و جنس پارچه ان پنبه و الیاف مصنوعی هستند. نرمی و لطافت زیاد در کنار جذب بالای آب از ویژگی های مهم ربدو شامبر حوله است. این ربدو شامبر معمولا به صورت ست عروس و دوماد نیز خریداری می شود.

انواع جنس روبدوشامبر

1- روبدوشامبر حریر

ربدوشامبر طراحی شده با پارچه حریر، از لطافت بالایی برخوردار است. این لباس هم برای آقایان و هم بانوان طراحی می شود. پارچه حریر به دلیل سبک بودن و ضد حساسیت بودن آن، برای تولید ربدوشامبر استفاده می شود. ربدو شامبر های تولید شده با پارچه ی حریر بسیار لوکس بوده و گران قیمت هستند. پارچه حریر از تنوع رنگی بالایی برخوردار بوده و می توان به راحتی با یک بلوز و شلوار راحتی آن را ست کرد. به همین علت نیز ربدوشامبر حریر طرفداران زیادی دارد. اگر دوست دارید در این لباس ساده هم عالی باشید، توصیه ما انتخاب ربدو شامبر حریر است.

2- روبدوشامبر ابریشم

ربدو شامبر ابریشم، دارای استحکام عالی، کشسانی خوب، تنفس پذیری و عبور هوا می باشد. لطافت و نرمی این پارچه نیز از خصوصیات مهم ربدو شامبر ابریشمی است. هنگامی که ربدو شامبر ابریشمی را به تن دارید، درخشش آن در زیر نور افتاب را می توانید به خوبی مشاهده کنید. البته پارچه ابریشم انواع متفاوتی دارد و در رنگ بندی زیبایی تولید می شود. افرادی که پوست حساسی دارند انتخاب ربدو شامبر ابریشمی برایشان بهترین گزینه خواهد بود. ربدو شامبر ابریشمی به دلیل ظرافت زیادی که دارد نسبت به حریر از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

3- روبدوشامبر مخملی

ربدو شامبر مخملی، پارچه ای بسیار براق بوده و ضخامت بیشتری از پارچه های حریر و ابریشم دارد. خرید ربدو شامبر براساس سلیقه افراد متفاوت می باشد. برخی از مردم معیار متفاوتی را برای راحتی می سنجند. برای مثال افرادی که دوست دارند تمام مدت بدن خود را گرم نگه دارند، انتخاب ربدو شامبر مخملی می تواند مناسب باشد. برخی از افراد نیز از ربدو شامبر مناسب با آب و هوای هر فصل استفاده می کنند. برای اینگونه افراد، توصیه ما انتخاب ربدو شامبر مخملی برای فصل سرد زمستان می باشد. قیمت پارچه ربدوشامبر مخملی نسبت به ربدو شامبر ابریشم کمتر می باشد.

4- روبدوشامبر گیپور

گیپور یکی از پرطرفدار ترین پارچه ها در تولید لباس های زنانه می باشد. ربدو شامبر گیپور، تنها مختص بانوان طراحی می شود. گیپور پارچه ای بسیار سبک و نازک می باشد. این پارچه زیبا، دارای طرح های برجسته بوده که باعث بهتر دیده شدن طراحی ان می شود. ربدو شامبر گیپوری در دو مدل تولید می شود. برای تولید برخی از ربدوشامبر های زنانه به طور کامل از پارچه گیپور استفاده می شود اما در مدل های دیگر این لباس، به صورت طراحی هایی بر روی آستین یا یقه به کار گرفته می شوند. ربدو شامبر گیپوری از تنوع طرح و رنگ متنوعی برخوردار می باشد. ربدو شامبر گیپوری معمولا به همراه ست لباس زیر قابل تهیه می باشد.

5- روبدوشامبر ساتن

ربدوشامبر ساتن پارچه ای کاملا صاف و یک دست می باشد و از نخ های ابریشم و پلی استر تولید شده است. پارچه ساتن بسیار براق بوده و در انواع رنگ و طرح تولید می شود. پوشیدن ربدو شامبر ساتن به شما ظاهری شیک و اشرافی می دهد. ساتن، پارچه نرم و لطیف با تنفس پذیری نسبتا مناسب یک گزینه عالی برای پوشیدن در فصل پاییز است. الیاف مصنوعی بکار رفته در این ربدو شامبر باعث می شود دمای بدن شما در هنگام سرد بودن محیط خانه حفظ شود.

بهترین جنس روبدوشامبر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین جنس ربدو شامبر، ابریشم است. لطافت، ظرافت، تنفس پذیری خوب، رنگ بندی جذاب، استحکام کافی از جمله ویژگی های این پارچه ارزش مند می باشند. از پاچه ابریشم به دلیل سبکی زیاد برای ربدوشامبر های تابستانه یا بهاره استفاده می کنند. ازطرفی ربدو شامبر ابریشم، گزینه ای مناسب برای افراد دارای حساسیت های پوستی هستند.

تفاوت روبدوشامبر با لباس خواب چیست؟

تفاوت بین روبدوشامبر و لباس خواب در نوع پارچه و کاربرد است. روبدوشامبر معمولاً یک لباس زنانه یا مردانه است که برای احساس راحتی و آرامش در هنگام خواب یا در طول روز استفاده می‌شود. طراحی ربدو شامبر شامل یک پیراهن یا تاپ با شلوارهای راحتی و لباسی بلند بر روی آن ها می باشد. مواد استفاده شده در روبدوشامبر معمولاً نرم و بدون ایجاد حساسیت برای پوست است. کاربرد روبدوشامبر بیشتر در طول روز است و کمی سخت می توان از ربدوشامبر برای خوابیدن استفاده کرد.
لباس خواب نیز برای خوابیدن و استراحت در خانه استفاده می‌شود، اما بیشترین کاربرد برای خوابیدن می باشد و نمی توان در طول روز و در منزل از آن استفاده نمود. طراحی لباس خواب ممکن است شامل پیراهن‌های بلند یا کوتاه با شلوارها یا شورت‌های متنوع باشد. بیشترین تفاوتی که لباس خواب با ربدو شامبر خواهد داشت، پارچه به کار رفته در تولید ان ها است. در تولید لباس خواب زنانه بیشتر ار پارچه های گیپوری و توری استفاده می کنند که بدن نما هستند. اما برای تهیه ربدو شامبر از تور و گیپور تنها برای تزئین ان استفاده می کنند.

روبدوشامبر چیست و چه استفاده و کاربردی دارد2

انواع روبدوشامبر مخصوص عروس و داماد

◘ ربدوشامبر ساده

از لزومات هر عروسی است که برای ست جهیزیه خود، ربدو شامبر عروس و داماد را تهیه نماید. ربدوشامبر اگر به صورت ست عروس و داماد خریداری شود، در یک بسته بندی و در رنگ های یکسان یا مخالف هم موجود می باشد. معمولا بر روی یقه ی ربدوشامبر گل دوزی های ریزی به کار رفته است که به لباس زیبایی می بخشد. ربدوشامبر عروس و داماد معمولا از جنس ابریشم و حریر بوده و از لحاظ قیمت به نسبت سایر ربدو شامبر ها، هزینه بیشتری خواهد داشت.

◘ روبدو شامبر حوله ای

از مدل های دیگری که به صورت ست عروس و داماد تهیه می شوند، روبدوشامبر حوله ای است. این مدل ربدو شامبر در یک بسته بندی و در رنگ بندی متفاوت ست می شوند. به همراه این ست، حوله های کوچکتری نیز وجود دارند. بر روی استین و بدنه ی ربدو شامبر حوله ای از گل دوزی های ظریفی استفاده شده است. همانطور که گفتیم ربدوشامبر حوله دارای جیب و کلاه نیز می باشد.

آیا می توان با ربدوشامبر خوابید؟

در جواب این سوال باید گفت بله. ربدو شامبر برای راحت بودن شما در هر زمان از شبانه روز تولید شده است. شما می توانید ربدوشامبر را در هنگام خواب به تن کنید. یک کالای راحتی و نرم که شما برای خوابیدن همراهی خواهد کرد. از آنجایی که برای هر فصلی ربدوشامبر مخصوص به خود وجود دارد، سعی کنید ربدوشامبر مناسب همان فصل را تهیه نمایید. برای مثال ربدوشامبر های حریر و ساتن برای فصل بهار و تابستان مناسب است. از ربدوشامبر های مخملی و کرک دار در فصل های زمستان و پاییز برای خوابیدن استفاده می کنند.

نحوه درست پوشیدن ربدوشامبر

قبل از پوشیدن روبدوشامبر، اطمینان حاصل کنید که تمیز است. اگر لازم است، آن را بشویید و به آرامی خشک کنید. قسمت پایینی روبدوشامبر را باز کنید. بعد از اینکه از تمیز بودن ربدوشامبر اطمینان حاصل کردید آن را بپوشید. اگر کمربند دارد، دو طرف لایه های ربدو شامبر را بر روی هم قرار داده و کمر بند را گره بزنید.
ممکن است ربدوشامبری که تهیه کرده باشید دارای زیپ و یا دکمه در قسمت بالایی لباس باشد. برای خوش ایست بودن ربدوشامبر دکمه یا زیپ به کار رفته در نیم تنه ی بالایی لباس حتما باید بسته شود. نهایتاً، اگر نیاز است، می‌توانید روی روبدوشامبر یک روبان، کمربند یا دیگر اکسسوری ها را اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله ما به انواع ربدوشامبر زنانه، مردانه و بچگانه اشاره کردیم. ربدوشامبر کالای مصرفی در هنگام خواب و فعالیت های روزانه می باشد که راحتی را برای شما به دنبال خواهد داشت. از دیگر موارد استفاده ربدوشامبر به گرم کردن شما در طول روز می توان اشاره کرد.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/