مدیکسو مدیکسو
بهترین لگ ورزشی چه ویژگی هایی دارد و بررسی تفاوت لگ و ساپورت

بهترین لگ ورزشی چه ویژگی هایی دارد و بررسی تفاوت لگ و ساپورت

لگ ورزشی نقش بسیار حائز اهمیتی در زندگی یک ورزشکار دارد. ورزشکاران رشته‌های گوناگون مانند بدنسازی، دوچرخه سواری، فیتنس و غیره باید لباس ورزشی‌های مناسب را انتخاب کنند. کیفیت، دوام، زیبایی و غیره جزو مهمترین ویژگی‌ها در لباس‌های ورزشی محسوب می‌شوند. لگ ورزشی یک نوع شلوار است که برای استفاده روزمره و همچنین ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع شلوارهای ورزشی به شکل جذب طراحی شده‌اند و با توجه به مزایای بسیار زیادی که دارد، امروزه در بین ورزشکاران بسیار رایج شده است. برای آشنایی بیشتر با لگ ورزشی، در ادامه مطلب ما را همراهی کنید تا شما را با نکات مهم در این زمینه آشنا کنیم.

لگ ورزشی چیست؟

ممکن است شما هم با این سوال مواجه شده باشید که لگ ورزشی چیست و تفاوت لگ و ساپورت در چیست؟ شلوار لگ جزو شلوارهای تنگ و چسبان محسوب می‌شود که امروزه در بین جوانان و ورزشکاران طرفداران بسیار زیادی دارد. علاوه بر جنس تنگ و چسبانی که این شلوار دارد، معمولاً بسیار زیبا و راحت طراحی شده است که طرح و رنگ‌های متنوع برای آن در نظر می‌گیرند.از جمله مهمترین ویژگی‌های شلوار لگ این است که شما می‌توانید در هر زمان و مکانی و در تمامی روزهای سال به راحتی از آن استفاده کنید.

تفاوت لگ و ساپورت

لگ ورزشی با ساپورت تفاوت‌هایی دارد که شما ممکن است هنگام خرید بین این دو دچار شک و تردید شوید. به همین دلیل توصیه می‌شود در ابتدا تفاوت‌های این دو محصول را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با آن‌ها آشنایی کامل پیدا کنید. برخی از تفاوت‌های مهم بین لگ و ساپورت عبارت است از:

لگ مانند ساپورت چسبان نیست

تمامی مدل‌های لگ به صورت چسبان طراحی نمی‌شوند، گاهی اوقات برای ساخت لگ‌ها معمولاً طراحی گشاد هم در نظر می‌گیرند. اما توجه داشته باشید که ساپورت‌ها همیشه خیلی تنگ هستند معمولا لگ‌ها در ناحیه باسن تنگ می‌شوند و در بخش ران، زانو و ساق پا کمی گشادتر هستند. در حالی که ساپورت‌ها از پایین تا بالا به صورت یکنواخت چسبان طراحی شده‌اند.

پارچه لگ ضخیم‌تر از ساپورت است

معمولا ساپورت‌ها را با استفاده از پارچه‌هایی طراحی می‌کنند که جنس آن‌ها نازک است؛ به همین دلیل بسیار بدن نما هستند. اما شلوارهای لگ معمولا با استفاده از پارچه‌های ضخیم طراحی می‌شوند؛ به همین دلیل جنس ضخیمی دارند و باعث نمایان شدن بدن در حین ورزش نمی‌شود.

ساپورت کش دارد اما لگ با کمربند محکم می‌شود

ساپورت‌ها در قسمت کمر به حالت کشی طراحی می‌شوند، اما شلوار لگ در قسمت کمر کاملاً متفاوت است و با استفاده از کمربند می‌توان آن را محکم کرد.

تفاوت در دسته‌بندی

یکی از تفاوت‌های لگ و ساپورت این است که ساپورت‌ها را معمولاً در طبقه‌بندی جوراب شلواری قرار می‌دهند؛ در حالی که لگ در طبقه‌بندی شلوار قرار داده شده است.

ویژگی‌های انواع لگ ورزشی مردانه

قبل از اینکه برای خرید لیگ ورزشی اقدام کنید، در ابتدا باید توجه داشته باشید که در قدم اول راحتی خود را در نظر بگیرید و لگی را برای خود خریداری کنید که در حین ورزش کاملاً راحت باشید. در این صورت استفاده از لباس ورزشی مناسب باعث می‌شود که انگیزه ورزشی شما چندین برابر شود. لگ‌ها جزو این مدل شلوارهای ورزشی هستند که بسیار راحت هستند و برای هر نوع ورزشی طراحی شده‌اند. لگ ورزشی به گونه طراحی شده است که روی بدن کاملاً چسبیده است؛ به همین دلیل باعث می‌شود شما هنگام ورزش کردن تمرکز بیشتری بر روی انجام حرکات ورزشی داشته باشید.
یکی دیگر از ویژگی‌های انواع لگ ورزشی مردانه این است که می‌تواند حالت کمر گنی هم داشته باشد که این مورد به سلیقه و هدف شما از ورزش بستگی دارد. در صورتی که قصد دارید فرم مناسبی به پهلو و شکم خود دهید، توصیه می‌شود که از لگ‌های کمر گنی استفاده کنید.
لگ ورزشی مناسب دویدن، لگ ورزشی مناسب پیلاتس، لگ ورزشی مناسب یوگا، لگ ورزشی مناسب رقص، لگ ورزشی مناسب فیتنس و غیره جزو مهمترین لگ‌های موجود در بازار هستند. به همین دلیل شما برای هر نوع ورزشی می‌توانید به راحتی یک لگ مناسب را انتخاب کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم انواع لگ‌های ورزشی، این است که تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید بهترین رنگ را برای انجام ورزش در نظر بگیرید.

بهترین لگ ورزشی چه ویژگی هایی دارد و بررسی تفاوت لگ و ساپورت 1

جنس لگ‌های ورزشی

لگ‌های ورزشی را در انواع جنس‌های مختلف طراحی می‌کنند که برای آقایان و بانوان جنس‌های مختلف را در نظر می‌گیرند. معمولاً لگ ورزشی که برای مردان طراحی می‌شود، جنس فلامنت و اسپاندکس دارد. با توجه به اینکه در ساخت لگ ورزشی مردانه از اسپاندکس استفاده شده است، پس انعطاف‌پذیری و قابلیت کشسانی بسیار بالایی دارد. همین مورد باعث می‌شود که هنگام انجام حرکات ورزشی گوناگون آزادی عمل بالایی داشته باشید و برای انجام هیچ گونه حرکاتی دچار محدودیت نمی‌شوید.
درصد به کار رفته نخ، پلی استر و اسپاندکس در طراحی لگ‌های مردانه باعث می‌شود که کیفیت، مقاومت و طول عمر محصول شما افزایش پیدا کند. جنس لگ‌های ورزشی زنان هم از لاکرا، فلامنت و نخی است و با توجه به حساسیت بالایی که پوست خانم‌ها نسبت به آقایان دارد، معمولاً برای ساخت آن‌ها از مواد با کیفیت‌تری استفاده می‌شود. همچنین تنوع جنس در انواع لگ زنانه نسبت به لگ مردانه بیشتر است. گاهی اوقات پارچه‌های جین و کتان را هم برای طراحی لگ‌های زنانه به کار می‌برند.

بهترین لگ ورزشی چه ویژگی هایی دارد و بررسی تفاوت لگ و ساپورت 2

مزایای پوشیدن لگ ورزشی در باشگاه

در صورتی که شما بتوانید لگ ورزشی خود را با توجه به نوع ورزش خود به درستی انتخاب کنید، در نهایت می‌توانید از مزیت‌های بسیار زیاد آن هم برخوردار شوید. امروزه انواع لگ‌های ورزشی را در مدل‌های مختلف و برای ورزش‌های گوناگون مانند لگ ورزشی مناسب دویدن، لگ ورزشی مناسب پیلاتس، لگ ورزشی مناسب یوگا، لگ ورزشی مناسب رقص، لگ ورزشی مناسب فیتنس طراحی می‌کنند که شما باید با توجه به شرایط خود بهترین لگ را در نظر بگیرید. برخی از مزایای پوشیدن لگ ورزشی در باشگاه، عبارت است از:

حمایت از عضلات و ریکاوری آن‌ها

استفاده از لگ‌های ورزشی مناسب در باشگاه باعث می‌شود بخشی از فشار روی عضلات را جذب کند و با پشتیبانی کامل، آن‌ها را در جای خود محکم نگه می‌دارد. که جریان خون و اکسیژن‌رسانی به نحو بهتری صورت بگیرد که در نتیجه ترمیم عضلات با سرعت بهتر صورت می‌گیرد و خستگی عضلانی کاهش پیدا می‌کند.

افزایش عملکرد

هنگامی که اکسیژن به عضلات برسد، معمولاً شاهد عملکرد بهتری در زمان تمرین خواهید بود. استفاده از لگ ورزشی باعث می‌شود که جریان خون و میزان اکسیژن ماهیچه‌ها افزایش یابد. همچنین لگ ورزشی همچون ضربه گیر عمل می‌کنند و ارتعاشات ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد که در نهایت مانع از آسیب رسیدن به عضلات می‌شود.

افزایش راحتی

انواع لگ نسبت به لباس ورزشی‌های قدیمی اصطکاک کمتری را ایجاد می‌کند؛ در نتیجه بدن را در جای محکم قرار می‌دهد و ساییدگی کمتر می‌شود. همچنین لگ را با استفاده از پارچه‌هایی طراحی می‌کنند که قابلیت تنفس دارند و باعث می‌شود عرق به سطح پارچه منتقل شود و به افزایش سرعت تبخیر کمک شایانی می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود بدن شما خشک بماند و احساس بدی در حین انجام تمرینات ورزشی نداشته باشید.

انعطاف بالا

لگ ورزشی به گونه طراحی شده است که آزادی عمل ورزشکاران در انجام تمرینات ورزشی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. این شلوارها را با استفاده از پارچه‌هایی طراحی می‌کنند که به راحتی پاره نمی‌شوند و در عین حال انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند. در نهایت شما می‌توانید تمام حرکات ورزشی را به طور کامل و صحیح انجام دهید.

کاهش درد عضلانی

معمولا اکثر ورزشکاران بعد از انجام تمرینات ورزشی احساس درد می‌کنند که بسیار ناراحت کننده است. گاهی اوقات هنگام انجام تمرینات ورزشی ممکن است که تورم و درد هم صورت بگیرد؛ اما استفاده از لگ ورزشی باعث می‌شود که ماهیچه‌ها منقبض شوند؛ در نتیجه گلبول‌های سفید و مایع تجمع پیدا نمی‌کند. این موارد باعث می‌شود جریان خون در ماهیچه‌ها افزایش پیدا کند و آنزیمی که باعث درد عضلانی می‌شود تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

انواع لگ ورزشی زنانه هنگام خرید

لگ‌های ورزشی زنانه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند؛ به همین دلیل شما هنگام خرید در ابتدا باید با انواع لگ ورزشی زنان آشنایی داشته باشید تا بتوانید بر اساس نوع ورزش و سلیقه خود بهترین مدل را خریداری کنید. انواع لگ ورزشی زنانه هنگام خرید، عبارت است از:

لگ شاین

شلوارهای لگ شاین ظاهر صاف و شفافی دارند و بسیار براق به نظر می‌رسند. این مدل شلوارها معمولاً به عنوان لگ‌های غواصی هم شناخته شده‌اند که بسیار چسبان هستند و خاصیت کشسانی بالایی دارند؛ به همین دلیل ظاهر آن‌ها بسیار جذاب و شیک به نظر می‌رسد.

لگ ورزشی ضخیم

از متداول‌ترین لگ‌های ورزشی است که کشسانی آن‌ها فوق العاده بالا به نظر می‌رسد. با پوشیدن این نوع لگ در باشگاه‌ها، زنان می‌توانند اکثر حرکات ورزشی را به راحتی و به آسانی انجام دهند. یکی از مزیت‌های بسیار مهم لگ ورزشی ضخیم، این است که رطوبت بالا را جذب می‌کند و مانع از بوی بد بدن می‌شود؛ به همین دلیل استفاده از این مدل لگ‌ها باعث می‌شود در حین انجام تمرینات ورزشی بدن خشک و خنک نگه داشته شود و در نتیجه ضد بو و تعریق هم محسوب می‌شوند.

لگ توری

زیبایی و تنوع انواع لگ‌ها باعث شده است که برخی از مدل‌ها را به گونه طراحی کنند که در ناحیه ران یا ساق پا حالت توری داشته باشند؛ به همین دلیل به عنوان لگ توری شناخته شده‌اند. با توجه به طراحی خاصی که این مدل لگ‌ها دارند، معمولاً زیبایی خاصی به اندام خانم‌ها می‌بخشند.

لگ چرم

همان طور که از نام این محصول پیدا است، برای ساخت آن از چرم استفاده می‌شود؛ به همین دلیل نسبت به سایر مدل‌های دیگر قیمت بالاتری دارد. معمولاً در فصل زمستان می‌توان از این شلوار استفاده کرد. همچنین با استفاده از لگ چرم می‌توان استایل خاص و جذابی را برای خود به وجود آورد.

بهترین لگ ورزشی چه ویژگی هایی دارد و بررسی تفاوت لگ و ساپورت 3

خرید لگ ورزشی زنانه

برای خرید لگ ورزشی زنانه ابتدا باید به نحوه دوخت و جنس پارچه به کار رفته برای طراحی محصول توجه داشته باشید. در این صورت می‌توانید محصولی را خریداری کنید که از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار است. برای اطمینان از کیفیت و دوام لگ ورزشی زنانه که خریداری می‌کنید، بهتر است که با فروشگاه‌های معتبر در این زمینه در ارتباط باشید که بهترین برند‌های لگ ورزشی را عرضه می‌کنند. در این زمینه توصیه می‌شود با فروشگاه شرق در ارتباط باشید. این مجموعه یکی از بهترین و معتبرترین عرضه کنندگان در زمینه انواع لباس زیرها و لباس ورزشی است.
شما برای خرید انواع لگ ورزشی زنانه و مردانه در بهترین برند‌های لگ ورزشی، می‌توانید با این مجموعه در ارتباط باشید. در نهایت شما می‌توانید به دلخواه سلیقه خود بهترین محصول‌ها را سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن محصول انتخابی خود را تحویل بگیرید. یکی از مزیت‌های بسیار مهم ثبت سفارش لگ ورزشی در فروشگاه شرق، این است که در این مجموعه می‌توانید نسبت به فروشگاه‌های موجود در بازار قیمت‌های ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تری را مشاهده کنید.

سخن پایانی

لگ ورزشی نوعی شلوار است که در مدل‌های مختلف برای زنان و مردان طراحی می‌شود برای ساخت این محصول از انواع جنس مرغوب استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل به بدن جذب می‌شود و ورزشکاران در هنگام انجام تمرینات ورزشی می‌توانند راحتی و انعطاف بیشتری را تجربه کنند. امروزه انواع مدل‌های متنوع برای لگ ورزشی در نظر گرفته شده است، شما باید با توجه به نوع ورزش، حرکات و تمریناتی که انجام می‌دهید، لگ مناسب را برای خود خریداری کنید. در این زمینه توصیه می‌شود با فروشگاه شرق در ارتباط باشید و پس از مشاهده انواع مدل‌های مختلف لگ ورزشی، بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را سفارش دهید.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/