مدیکسو مدیکسو
کلاه فرانسوی چیست و نکات مهمی که باید در مورد استایل با این کلاه دانست

کلاه فرانسوی چیست و نکات مهمی که باید در مورد استایل با این کلاه دانست

به احتمال زیاد اسم کلاه برت یا همان کلاه فرانسوی را شنیده اید و یا حتی ممکن است از این مدل کلاه در کمد لباس های خود داشته باشید و انواع استایل های مختلف با کلاه فرانسوی را برای خود ایجاد کنید. کلاه برت جزو برترین اکسسوری هایی به حساب می آید که بهره مندی از آن در استایل ها، ظاهر شما را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. این سبک از کلاه ها یک اکسسوری دوست داشتنی می باشند که با گذشت زمان به نمادی از صنعت مد فرانسه تبدیل شد. محبوبیت این کلاه به قدری است که فراتر از یک کلاه بنظر می رسد. افرادی که طرفدار مد و فشن هستند از اهمیت نقش مهم کلاه برت در استایل ها مخصوصا سبک های کلاسیک آشنایی دارند. اهمیت ارزش یک کلاه در استایل به قدری است که در صنعت مد هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله از مدیکسو، مجله مد و استایل می خواهیم به معرفی کلاه فرانسوی بپردازیم و با انواع استایل مختلف با کلاه فرانسوی آشنا شویم.

کلاه فرانسوی چیست1

معرفی کلاه فرانسوی

کلاه فرانسوی برت که اغلب بعضی افراد با پیروی از گویش فرانسوی این سبک کلاه را به نام "بره" می شناسند. از ویژگی کلاه فرانسوی برت از نظر ظاهری به این صورت است که یک نوع کلاه گرد و تخت می باشد معمولا این کلاه ها به صورت دستی ساخته می شوند که در حال حاضر نماد مد و فشن فرانسه به حساب می آید به همین دلیل این سبک کلاه را در انواع مختلفی طراحی و تولید کرده اند و در اختیار علاقه مندان قرار دادند تا بتوانند استایل با کلاه فرانسوی متنوعی را برای خود ایجاد کنند. از طرفی می توان به عنوان انواع کلاه برت که در استایل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند کلاه برت پشمی، کلاه برت اکریلیک، قلاب بافی و نمدی اشاره کرد. ویژگی کلاه فرانسوی برت که یک کلاه بی لبه می باشد. این است که وقتی در دست ما قرار دارد کاملا صاف و بدون حالت است اما زمانی که آن را روی سر قرار دهیم شکل های زیبایی به خود می گیرد.

تاریخچه کلاه فرانسوی

طبق شواهد و اطلاعات بدست آمده افراد زیادی هستند که تاریخچه ابداع کلاه برت را در قرن هفدهم میلادی می دانند زیرا این کلاه ها تقریبا در آن زمان توسط چوپانانی که در کوه های پیرنه واقع در مرز فرانسه و اسپانیا زندگی می کردند ابداع شده است. نکته جالب درباره تاریخچه و قدمت کلاه های برت این است که در آثار هنری، نقاشی ها و سنگ نگاره های عصر باستان در منطقه ایتالیایی ها و دانمارکی ها در سال های بین 3200 تا 3600 قبل از میلاد برجای مانده است شباهت های زیادی با کلاه برت های امروزی دارند. همچنین چوپانانی که در مناطق برن و باسک فرانسه زندگی می کردند به این نکته پی بردند پشمی که گوسفندان دارند سبب می شود تا دمای بدن آن ها متعادل باشد و همچنین آن ها را در برابر عوامل خارجی مثل تابش نور خورشید و باد و باران حفظ می کند. از این رو به این نتیجه رسیدند که می توانند از آن ها یک کلاه برای محافظت از خود در برابر این عوامل نیز درست کنند. ابتدا از پشم گوسفندان برای گرم نگهداشتن پاهای خود استفاده کردند از این رو متوجه شدند که فشار و رطوبتی که پا به این کفش ها وارد کرد سبب فرم گرفتن این پشم ها می شود. از این ویژگی بهره بردند و اولین کلاه فرانسوی برت بوجود آمد.
که در ابتدا کلاه های فرانسوی اولیه بوی مطلوبی نداشتند. اما به مرور زمان و در قرن 18 کلاه های برت به صورت استاندارد به تعداد بسیار زیاد تولید می شد. اندازه و سبک و مدل ظاهری که کلاه های برت در آن زمان داشت با نمونه هایی که ما الان می بینیم و می شناسیم بسیار متفاوت هستند زیرا مطابق با نیاز و خواسته افراد دستخوش تغییراتی شد. اما با این حال جزو اکسسوری های ارزانی به حسابی می آمد که دست ساز بوده و از نمد و پشم تولید شده بودند و در طول صد ها سال جزو یکی از پوشش های اصلی کشاورزان و چوپانانی که در دشت و کوه های اروپا زندگی می کردند تبدیل شده بود.

کلاه فرانسوی چیست2

استایل های مختلف با کلاه فرانسوی

استایل با کلاه برت بسیار متنوع و جذاب است. از این رو می توان سبک های فوق العاده خاصی برای خود ایجاد کرد از طرفی موضوعی که در استایل با کلاه برت وجود دارد این است که، استایل خود کلاه روی سر به دو صورت انجام می شود. یک سبک معمولی که قالبا زیاد دیده اید اینکه به صورت کج سمت راست و یا سمت چپ کشیده می شود. سبک دیگر این است که کامل روی سر می نشیند و یا پف آن را به پشت سر می فرستند. با توجه به این موضوع که کاملا سلیقه ای است، در ادامه این قسمت با 6 مدل از استایل های جذاب و پرکاربرد با کلاه برت یا همان کلاه فرانسوی آشنا می شویم.

1- استایل کلاه فرانسوی برت با کت بلند

یکی از ترکیب های جذاب به همراه کلاه فرانسوی برت این است که آن را با کت بلند و بادی و شلوار مشکی و نیم بوت استایل کنید. از طرفی برای داشتن یک استایل رسمی و یا نیمه رسمی کت بلند انتخاب بسیار مناسبی است. ترکیب کت بلند به رنگ مشکی یا شتری با شلوار کتان یا جین به همراه کلاه برت که رنگ کلاه شما متناسب با رنگ استایلتان باشد می تواند یک ظاهر شیک و بی نظیر برای شما ایجاد کند.

2- استایل کلاه فرانسوی برت با کت جین

از دیگر استایل های مختلف با کلاه فرانسوی ترکیب آن با یک کت جین است. برای تکمیل این استایل می توانید از شلوار جین و کتونی زمستانی و یک بافت برای زیر کت خود بهره ببرید. بافت شما می تواند مدل یقه اسکی اما کمی آزاد تر باشد. این استایل برای زمستان و پاییز از سبک های محبوب می باشد زیرا کت جین بلند و یا حتی کوتاه از پرطرفدار ترین ها برای فصل های سرد می باشد. پوشیدن کلاه فرانسوی برت به صورتی که از پیشونی تا پشت سر کشیده شود از طرفی در این مدل نباید موها را بالا جمع کنیم چرا که سبب پف کردن آن ها زیر کلاه می شود و حالت بدی به آن می دهد بنابراین بهتر است موهای خود را کاملا باز بگذارید. این سبک کلاه را با یک کت جین کوتاه استایل کنید. در نتیجه یک استایل کاملا اسپرت جوان پسند خاصی را برای خود ایجاد کرده اید.

3- استایل کلاه فرانسوی برت با بارونی

از استایل های جذاب و خاص دیگر با کلاه برت ترکیب بارونی، گپ بلند با شلوار جین به همراه نیم بوت یا کتونی زمستانی می باشد. این ترکیب یکی دیگر از انواع استایل های مختلف با کلاه فرانسوی می باشد. در واقع می تواند یک استایل اسپرت و راحت برای شما ایجاد کند. همچنین یک استایل پاییزی جذاب می باشد از این رو می توانید از رنگ های پاییزی و گرم در این استایل خود بهره ببرید. رنگ هایی مثل: نارنجی، زرد، قرمز و ... . برای بارونی و مانتو ها در یک استایل پاییزی بسیار جذاب و دلنشین می شود.

4- استایل کلاه فرانسوی برت با پالتو

از ترکیب های دیگر استایل با کلاه فرانسوی، می توان از ترکیب آن با پالتو اشاره کرد. چنین ترکیبی باعث می شود تا استایل شما خاص تر از سایر افراد نشان داده شود. برای تکمیل آن می توانید از زیرسارافونی بافت و شلوار جین به همراه بوت بهره ببرید. می توانید از این استایل در مراسمات رسمی و قرار های کاری نیز استفاده کنید. انتخاب رنگ هایی مثل شتری یا کرم برای ترکیب با کلاه برت پشمی و یک بوت می تواند جذابیت خاصی را در استایل شما ایجاد کند.

5- استایل کلاه فرانسوی برت با بافت

از دیگر انتخاب هایی که می توانید به همراه کلاه فرانسوی برت داشته باشید. ترکیب آن با یک بولیز بافت و شلوار جین اسکینی و کفش زمستانی و نیم بوت و یا بوت های بلند می باشد در این ترکیب اگر بولیز بافت شما یقه دار نیست می توانید از شالگردن های متناسب با استایل خود بهره ببرید. این ترکیب یک استایل سبک و راحت برای روزهای پاییزی می باشد. در این ترکیب می توانید از شال گردن و کلاه فرانسوی ست استفاده کنید. همچنین برای جذابیت بیشتر این استایل می توانید از رنگ های نظیر کرم و قهوه ای برای بولیز بافت و آبی تیره یا رنگ مشکی برای شلوار جین خود بهره ببرید. در انتخاب رنگ بندی دقت کنید تا تناسب و هماهنگی بین رنگ ها استایل شما را کاملا منحصربفرد نشان دهد. در این ترکیب حتی می توانید شال و کلاه خود را با رنگ بافت خود ست کنید.

6- استایل کلاه فرانسوی برت با دامن، کت و دامن و یا جلیقه دامن

یکی دیگر از معروف ترین و شیک ترین استایل با کلاه فرانسوی این است که آن را با دامن، کت و دامن و یا ست جلیقه و دامن ترکیب کنید. متناسب به جنس دامن و لباس و کلاهی که انتخاب می کنید این استایل ها می توانند هم مناسب پاییز باشند و هم مناسب فصل بهار. در این استایل می توانید از دامن های چهارخونه بلند با یک بادی به همراه جلیقه ای به رنگ یکی از رنگ های دامن خود استایل کنید. استفاده از کمربند با رنگ متناسب استایل، کلاه برت همرنگ کمربند و یا هم رنگ جلیقه تان می تواند یک استایل فرانسوی اصیل را برای شما ایجاد کند. همچنین می توانید به جای جلیقه از بافت های متناسب با یک دامن پشمی و یا کشمیر در استایل خود با کلاه برت استفاده کنید. این استایل را می توانید با یک کت و یا وست بلند برای روز های سرد پاییز و زمستان ترکیب کنید.

کلاه فرانسوی چیست3

نکات مهم برای استایل با کلاه فرانسوی

ممکن است برخی از افراد به دلیل سبکی که کلاه های فرانسوی دارند هنگام بهره مندی از آن ها تا حدی دچار تردید شوند و یا استایل کردن با آن را بلد نباشند. از این رو می توانید با توجه به نکات مهم برای استایل با کلاه فرانسوی که در ادامه گفته ایم این انتخاب را برای خود راحت تر کنید.

• فراموش کردن کلیشه ها

کلاه برت جزو اکسسوری های جذاب و خاصی می باشد که به راحتی و زیبایی می توانید آن را با آیتم های مختلف ست کنید. نکته مهم این است که هنگامی که به خرید کلاه فرانسوی زنانه و یا مردانه پرداختید از کلیشه ها دور شوید، به این منظور که اصلا نگرانی ترکیب کردن پارچه های مختلف با هم را نداشته باشید. همچنین می توانید به خرید کلاه زنانه برت مختلف با جنس های متفاوت از جمله چرمی، پشمی و نمدی هم بپردازید. استایل با کلاه فرانسوی در جنس های مختلف می تواند رنگ و سبک استایل تان را متفاوت و خاص تر به نمایش بگذارد این نکته هم برای خانم ها و هم آقایان صادق است.

• امتحان کردن استایل خیابانی

اغلب تصور می کنند که تنها استایل با کلاه فرانسوی سبک های رسمی و کلاسیک است و قاعدتا باید برای رفتن به مهمانی و مجلس از این کلاه در استایل خود بهره برد. در صورتی که این طور نیست و شما جدا از جنسیت خود می توانید یک ظاهر مدرن تری به همراه کلاه برت داشته باشید. به این صورت که می توانید کلاه فرنسوی برت خود را با شلوار جین، اسنیکر، کفش ورزشی، و یا حتی کت بایکر استایل کنید.

• توجه کردن به ترکیب رنگ ها در استایل با کلاه فرانسوی

نکته مهم دیگر این است که می توانید از انواع کلاه فرانسوی برت پر رنگ در استایل خود بهره ببرید. برای این کار انتخاب آیتم هایی که رنگ آن ها مکمل رنگ کلاه برت شما است می تواند یک ست جذاب و شیکی را برایتان ایجاد کند. به عنوان نمونه هر آقا و یا خانمی می تواندمتناسب با سلیقه خود از یک ژاکت زرد خردلی برای استایل با کلاه سرمه ای، آبی لاجوردی و یا حتی یشمی بهره ببرد با چنین ترکیب رنگی می توانید از نتیجه نهایی استایل خود لذت کافی را ببرید. از این رو آقایان هم می توانند با خرید کلاه فرانسوی مردانه از چنین ترکیب رنگ هایی هم در استایل خود استفاده کنند.

• داشتن آرایش مینیمال

از مهمترین نکات استایل بعد از خرید کلاه زنانه برت که باید همه خانم ها به آن توجه کنند این است که در چنین مواقعی که شما از کلاه فرانسوی برت در استایل خود بهره برده اید نگاه ها بیشتر از قبل به سمت صورت شما می رود از این رو نیاز نیست آرایش صورت خود را به صورت اغراق آمیز و زیاد انجام دهید. در اینجور استایل ها بهتر است از یک سبک آرایش مینیمال که رنگ بندی خنثی دارد بهره ببرید. و یا حتی می توانید در حد یک ریمل و رژ لب قرمز آرایش صورت خود را انجام دهید. با این کار به طبیعی ترین سبک ممکن چهره خود را با نشاط و جذاب تر جلوه خواهید داد.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی کلاه فرانسوی برت پرداختیم و با انواع ویژگی کلاه فرانسوی آشنا شدیم. کلاه برت فرانسوی یکی از آیتم های شیک و جذاب در استایل های مختلف به حساب می آید اغلب از این کلاه برای استایل های پاییز و زمستان بهره می برند. استایل با کلاه فرانسوی، ظاهر شما را تا حدی رسمی و نیمه رسمی و یا حتی کلاسیک نشان می دهد. این سبک از کلاه یونیک هستند حتی آقایان هم می توانند با خرید کلاه فرانسوی مردانه، انواع استایل های مختلف با کلاه فرانسوی را برای خود داشته باشند.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/