مدیکسو مدیکسو
بهترین شال و روسری زنانه برای مجالس

بهترین شال و روسری زنانه برای مجالس

شال و روسری یکی از اجزای مهم پوشاک بانوان می باشد که در موقعیت های مختلف از آن استفاده می کنند. یکی از کاربرد های شال و روسری در مجالس و میهمانی ها می باشد. از این رو انتخاب شال و روسری برای مجالس یکی از دغدغه های اصلی بانوان می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مطالبی از جمله مدل های شال و روسری مجلسی، جنس های شال و روسری مجلسی، بهترین شال و روسری مناسب مجالس و مواردی از این دست آشنا کنیم.

شال و روسری مجلسی

شال فرمی مستطیل شکل دارد که بافت پارچه آن حالت ریز و درشت دارد. در مقابل روسری فرمی مربع یا مثلثی شکل دارد که دارای بافت های ساده تر و جنس های ابریشم، ساتن یا نخی می باشد. شما میتوانید برای انتخاب شال و روسری برای مجالس و میهمانی های خود، با توجه به سبک و نوع لباس و رنگ پوست خود، شال مجلسی یا روسری مجلسی مناسب استایل خود را انتخاب کنید. استفاده از روسری برای مجالس، از استقبال بیشتری نسبت به شال برخوردار است، اما شما می توانید از شال های مجلسی مناسب و شیک و زیبا نیز در استایل مجلسی خود استفاده کنید.

بهترین شال و روسری زنانه برای مجالس 3

انتخاب شال و روسری برای مجالس

• برای انتخاب شال و روسری برای مجالس باید به نکاتی توجه کرد.
• شال و روسری برای مجالس، باید دارای طرح و رنگ های شاد و زیبا باشد.
• اگر لباس شما طرحدار و شلوغ است از شال و روسری ساده و بدون طرح استفاده کنید، یا اگر لباس شما ساده است، از شال و روسری گلدار و طرحدار استفاده کنید.
• جنس های ابریشم، لمه و حریر و ساتن مناسب ترین جنس های روسری و شال مجلسی می باشد. در مقابل جنس های نخ ویسکوز یا موهر برای مجالس مناسب نمیباشد و بیشتر در استایل های روزمره و نیمه کلاسیک استفاده می شوند.
• استفاده از روسری، رسمیت بیشتری نسبت به شال به استایل شما می بخشد. ولی ممکن است سن شما را کمی بالاتر نشان دهد. همچنین شال دارای طرح‌های هندسی خلوت و خطوط جوانانه‌تر و روسری با طرح‌های گل و اجزای طبیعی متعلق به سن‌های بالاتر هستند.

مدل های شال و روسری مجلسی

شال و روسری مجلسی مدل های متنوع و زیادی دارند. از جمله؛ شال های تکه دوزی شده، شال و روسری لمه دوزی، شال و روسری با طرح های گلدوزی شده و نقاشی شده در حاشیه شال و روسری، شال و روسری منجوق و ملیله دوزی و استفاده از نگین و سنگ های ظریف و زینتی در شال و روسری.

بهترین شال و روسری زنانه برای مجالس 1

رنگ های شال و روسری مجلسی

◘ رنگ های شال و روسری مجلسی تنوع فراوانی دارند که شما باید با توجه به رنگ پوست خود و همچنین رنگ لباس خود، رنگ مناسب شال و روسری مجلسی مورد استفاده را انتخاب کنید. انتخاب رنگ شال و روسری و تناسب یا عدم تناسب آن با رنگ پوست، تأثیر زیادی بر روی صورت شما خواهد داشت.
◘ اگر پوست شما رنگ روشن است، می توانید از رنگ های تیره مانند قرمز و آبی و سبز استفاده کنید، اما اگر پوست شما تیره است از رنگ های روشنی مثل سفید، صورتی روشن، لیمویی و رنگ های پاستیلی استفاده کنید. همچنین اگر پوست شما گندمی می باشد، شما می توانید از طیف گسترده ای از رنگ ها مثل سبز، آجری، صورتی، بنفش و همچنین رنگ های خنثی مانند خاکستری استفاده کنید.
◘ مورد بعدی در انتخاب رنگ های شال و روسری مجلسی، توجه به رنگ لباس شماست. دقت کنید برای ست کردن لباس با شال و روسری می توانید از رنگ های مکمل یا طیفی استفاده کنید. مثلا اگر لباس شما لیمویی است از رنگ مکمل آن یعنی بنفش یا آبی برای شال و روسری استفاده کنید. یا به صورت طیفی اگر لباس شما آبی روشن است می توانید از روسری و شال با سایه های آبی استفاده کنید.

بهترین شال و روسری زنانه برای مجالس 4

جنس های شال و روسری مجلسی

● شال و روسری ابریشم

شال و روسری‌های ابریشم به دلیل داشتن طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، بسیار مشهور می باشند. سالیان سال، افراد سلطنتی از لباس هایی با جنس ابریشم استفاده می کردند. ابریشم یک پارچه ی خاص و زیبا است بنابراین شال‌ و روسری‌های ابریشمی نیز، خاص هستند. همچنین شال و روسری های ابریشم، به دلیل مرغوبیت و جنس با کیفیتی که دارند، قیمت بالاتری نیز دارند. علاوه بر آن استفاده از شال و روسری ابریشم فوائدی برای مو و پوست شما نیز دارند. جنس ابریشم رطوبت موها و پوست را به خوبی حفظ می کند و باعث می شود جوان تر به نظر برسید. اگر به صورت منظم از شال و روسری ابریشم استفاده کنید پوست درخشان‌ و شاداب تری خواهید داشت زیرا ابریشم رطوبت پوستتان را به خوبی حفظ می‌کند. شال و روسری ابریشم باعث نرمی و لطافت موهای شما نیز می باشد. همچنین برای افراد دارای پوست های حساس بسیار مناسب هستند چون ابریشم خالص حساسیت زا نمی باشد.

● شال و روسری شیفون

یکی از شیک ترین پارچه های شال و روسری، شیفون می باشد، زیرا بسیار سبک است و روی سر به خوبی می نشیند. جنس شیفون، دارای بافت های مشبک می باشد که همین امر باعث شفافیت این جنس می باشد. شال های شیفون، بسیار شیک و زیبا هستند و استفاده از آن ها در استایلتان، زیبایی شما را دوچندان می کند.

● شال و روسری توری

شال و روسری توری بسیار سبک و نرم و زیبا می باشند که می توانید از آن ها در مجالس و میهمانی های مختلف استفاده کنید.

● شال و روسری ساتن

ساتن پارچه‌ی نرمی می باشد که از ابریشم یا پلی استر تهیه می‌شود. جنس ساتن شکل، وزن‌ و ضخامت‌های مختلفی دارد. پارچه ساتن بسیار درخشان می باشد و می‌تواند برای تهیه‌ی شال و روسری که استایل رسمی و مجلسی ایجاد می کند و برای موقعیت‌های مختلف مناسب باشد. شال و روسری‌های ساتن در طرح و رنگ های روشن و متنوعی در دسترس و موجود هستند. استفاده از شال و روسری ساتن به سرعت می تواند استایل شما را خوشرنگ و شاداب سازد. اگر که فکر می‌کنید استایل‌ شما خسته‌کننده شده میتوانید با اضافه کردن یک شال یا روسری ساتن جذابیت خاصی به استایل خود ببخشید. شال و روسری ساتن مانند ابریشم مانع از دست رفتن رطوبت پوست و مو می‌شوند. در صورتی که به صورت منظم از شال و روسری‌های ساتن استفاده کنید پوست و موی شما جوان تر و شاداب‌تر به نظر می رسند.

●شال و روسری حریر

جنس حریر، بسیار لطیف، سبک و نرم است، به طوریکه هنگام استفاده از شال و روسری، انگار چیزی به سر خود ندارید. پارچه حریر، از ابریشم و الیاف طبیعی ساخته می شود، به همین دلیل بسیار زیبا و لطیف می باشند و برای مجالس و میهمانی های شما انتخاب خوب و مناسبی هستند. علاوه بر این ها، حریر دارای طرح و رنگ های مختلف از جمله حریر کرپ، حریر کریشه، حریر سیلک، حریر ژاکارد، حریر ساتن، حریر کریستال و حریر پلیسه می باشد، که شما با توجه به سلیقه و استایل خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. اما نگه داشتن روسری و شال حریر به دلیل جنس و سبک بودن آن روی سر بسیار دشوار و اذیت کننده خواهد بود.

بهترین شال و روسری زنانه برای مجالس 2

بهترین شال و روسری مناسب مجالس

بهترین شال و روسری مناسب مجالس شال و روسری های حریر، ابریشم و ساتن که منجوق و ملیله دوزی، یا گلدوزی و لمه دوزی شده می باشند.

قیمت شال و روسری مجلسی

قیمت شال و روسری های مجلسی بسیار متفاوت می باشند که از بین آن ها شال و روسری های ابریشم و دست دوزی شده، قیمت بالاتری دارند. شما می توانید با توجه به بودجه خود، شال و روسری مناسب خود را انتخاب کنید.

خرید شال و روسری زنانه

شما بانوان و خانم های شیک پوش می توانید برای خرید روسری زنانه و خرید شال زنانه به فروشگاه های معتبر سراسر ایران مراجعه نمایید. فروشگاه های متعددی هستند که دارای تنوع زیادی از انواع طرح و رنگ روسری و شال می باشد، شما می توانید هم به صورت آنلاین از طریق سایت فروشگاه ها و هم به صورت حضوری با مراجعه به فروشگاه ها خرید روسری و شال خود را انجام داده و از طرح و رنگ های متنوع آن لذت ببرید.

جمع بندی

استفاده از شال و روسری مجلسی کاربرد زیادی برای خانم ها در مجالس و میهمانی ها دارد. شال و روسری مناسب مجالس، بیشتر از نوع ساتن، ابریشم یا حریر با لمه دوزی یا منجوق و ملیله و گلدوزی با طرح و رنگ های شاد می باشد. ما در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم تا با شناخت مدل های شال و روسری مجلسی و طرح و رنگ های شال و روسری مجلسی انتخابی مناسب و زیبا داشته باشید تا بتوانید در مجالس و میهمانی های خود به زیبایی هر چه تمام تر بدرخشید.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/