مدیکسو مدیکسو
ویژگی های شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان

ویژگی های شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان

هر فصلی پوشش‌های خاص خود را دارد و پاییز و زمستان هم از این قاعده مستثنی نیستند. روسری و شال‌های این فصل تنوع بالایی دارند و برای خلق استایل‌های مختلف در دسترس خانم‌ها قرار می‌گیرند. در فصل‌های پاییز و زمستان با توجه به برودت هوا، باید از روسری‌ها و شال‌های با جنس‌ها و ویژگی‌های متفاوت استفاده کرد. اگر با فرا رسیدن پاییز قصد خرید یک شال یا روسری را دارید، در ادامه مقاله با مدیکسو همراهی کنید تا با ویژگی و جنس شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان شما را آشنا کنیم.

ویژگی‌های شال و روسری مخصوص فصل پاییز و زمستان

شال و روسری یکی از مهمترین پوشش‌های بانوان است که نقش مهمی را در زیبایی و تکامل استایل آن‌ها ایفا می‌کند. باتوجه به اینکه هر فصلی آب و هوای خاص خود را دارد، پوشش‌های خاصی را نیز می‌طلبد. این موضوع در مورد شال و روسری‌ها نیز صدق می‌کند و برای هر فصلی باید از شال و روسری مخصوص آن فصل استفاده کرد. در فصول سرد سال بهتر است از پوشش‌هایی برای سر و گردن استفاده کنید که بتوانند در برابر سرما به خوبی مقاومت کنند. عدم توجه به این موضوع علاوه بر اینکه زمینه بروز بیماری‌های شایع در پاییز و زمستان را فراهم می‌کند، مشکلات متعدد دیگری مانند گرفتگی گردن و عضلات، گرفتگی گوش، سینوزیت و… به همراه دارد. شال و روسری مخصوص فصل پاییز و زمستان ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین شناخت این ویژگی‌ها می‌تواند در انتخاب و خرید شال و روسری زنانه پاییزی و زمستانی مناسب، بسیار کمک کننده باشد.

ویژگی های شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان1

جنس شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان

جنس شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان، به لحاظ تراکم، ضخامت، سایز و اندازه و… با شال و روسری‌های بهار و تابستان کاملا متفاوت است.

• ضخامت

شال و روسری مناسب فصل‌های سرد سال ضخامت بالایی دارند و به این شکل از سر و گردن در برابر سرما و برودت هوا محافظت می‌کنند.

• میزان تراکم

یکی دیگر از ویژگی‌های شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان به میزان تراکم تار و پودها مربوط می‌شود. هر چقدر که تارها و پودها فشرده‌تر و نزدیک به هم باشند، میزان مقاومت روسری یا شال در برابر سرما و وزش بادها بیشتر خواهد بود و از نفوذ سرما به گوش، سر و گردن پیشگیری می‌کند.

امروزه انواع شال و روسری مناسب فصول سرما در اجناس مختلف تولید و عرضه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌شود به موارد زیر اشاره کرد.

1- شال و روسری موهر

این جنس پارچه‌ها از مواد اولیه‌ای مانند موهای لطیف و نرم خرگوش آنقوره و پشم گوسفند مرینوس تولید می‌شوند. قطر تارهای موهر از ۵۰ تا ۶۰ میکرون متغیر است و هر چه این قطر کمتر باشد، میزان لطافت پارچه بیشتر می‌شود. از ویژگی شال و روسریموهر مناسب فصل سرد می‌توان به نرمی، گرمی فوق العاده، کشسانی زیاد، درخشندگی بالا، عمر و دوام بالا، مقاومت بالا در برابر چروک شدن، جذب رطوبت و ثبات رنگ اشاره داشت.

2- شال و روسری نخی پاییزه

یکی دیگر از جنس شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان، جنس نخی است. این پارچه زیر مجموعه‌ای از پارچه‌های پنبه‌ای به شمار می‌رود که از نرمی و گرمی فوق العاده‌ای برخوردار است. این پارچه سرما را از خود عبور نمی‌دهد و بهترین گزینه برای فصل زمستان محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این پارچه می‌توان به نرمی و لطافت بالا، وزن کم و سبک، ثبات رنگ و قابلیت اتو کشی آسان اشاره کرد. پوشیدن شال و روسری‌های بسیار سنگین و ضخیم به مدت طولانی کاملا خسته کننده است. اما شال نخی پاییزه علی رغم اینکه ضخامت مناسبی دارد، بسیار سبک و راحت است؛ بنابراین حتی اگر به مدت طولانی روی سر بماند به هیچ عنوان باعث خستگی و کلافگی نمی‌شود.

3- شال و روسری پشمی

پارچه‌های پشمی یکی از کاربردی‌ترین پارچه در تولید لباس، شال و روسری مناسب فصول سرد هستند. این پارچه‌ها از لحاظ تنوع رنگی بی‌نظیرند و به دلیل ضخامت مناسب، فوق العاده گرم هستند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی روسری پاییزی از جنس پشمی، ایستایی عالی و قابلیت ست شدن با انواع استایل‌ها است.

4- شال و روسری ابریشم

اگر به دنبال یک پوشش مناسب و جذاب برای پاییز و زمستان هستید، بهتر است بدانید پارچه ابریشم بهترین جنس شال و روسری مناسب فصل سرد است. این جنس پارچه در کنار ضخامت و تراکم بالا، به شدت نرم و لطیف است و بهترین گزینه برای فصل‌های سرد و حتی بهار و تابستان خواهد بود. انواع شال و روسری زنانه از نظر رنگ‌بندی بسیار متنوع هستند و برای هر سلیقه‌ای تولید می‌شوند. علاوه بر آن، طرح شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان تنوع فوق العاده‌ای دارد و برای هر فردی با هر سبک و سلیقه‌ای موجود است.

راهنمای خرید شال و روسری زنانه

شال و روسری یکی از پوشش‌های مهم برای بانوان است که نقش پررنگی را در تکمیل استایل خانم‌ها بر عهده دارد. بی‌روح‌ترین پوشش‌ها تنها با یک شال یا روسری جذاب، جلوه‌ای چشم گیر پیدا می‌کنند و ساده‌ترین پوشش‌ها با یک شال خوش طرح و رنگ، جلوه‌ای فاخر به خود می‌گیرند. برای خرید یک شال یا روسری زنانه باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید و به این ترتیب محصولی مناسب تهیه کنید. از جمله نکات مهم در خرید شال زنانه یا خرید روسری زنانه موارد زیر هستند:

◘ جنس

برای خرید شال زنانه در قدم اول باید به جنس آن توجه کنید. برای هر فصلی باید از شال و روسری مناسب با همان فصل استفاده کرد. جنس‌های ضخیم و متراکم مناسب فصول پاییز و زمستان هستند و جنس‌های نازک و خنک اغلب برای بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال شال و روسری از جنس حریر، ساتن، نخ و… در فصل‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند و شال و روسری با جنس‌های پشمی، موهر و… مناسب فصل‌های سرد هستند.

◘ طرح

هنگام خرید این محصول توجه به طرح و نقش آن نیز اهمیت بالایی دارد. انواع روسری با متنوع‌ترین طرح ها، برای استفاده به همراه پوشش‌های متفاوت مناسب هستند. طرح شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان باید متناسب با سبک استایل شما باشد. اگر استایلی رسمی دارید و یا علاقمند به استایل‌های کژوال، کلاسیک، مدرن و… هستید، باید شال و روسری متناسب با سبک استایل خود را انتخاب کنید. علاوه بر آن باید این نکته را در نظر بگیرید که همراه با پوشش‌های شلوغ و پر زرق و برق، باید شال و روسری ساده انتخاب کنید. اما انتخاب یک روسری پر طرح و نقش در کنار استایل‌های ساده، می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

◘ رنگ

برای انتخاب و خرید شال و روسری زنانه توجه به رنگ نیز اهمیت بالایی دارد. انواع شال و روسری با رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند تا خانم‌ها به تناسب سلایق و علایق خود، رنگ دلخواه را انتخاب کنند. در فصل‌های سرد سال، بهتر است شال و روسری‌هایی با رنگ‌های گرم مانند نارنجی، قهوه ای، قرمز و… را انتخاب کنید؛ اما در فصل‌های گرم سال به سراغ شال و روسری با رنگ‌های سرد و خنک از جمله آبی، صورتی، نیلی، سفید و… بروید.

◘ سایز و اندازه

انواع شال و روسری از نظر مدل نیز تنوع بسیار بالایی دارند. مدل شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان با مدل روسری‌های بهار و تابستان کاملا فرق می‌کند. یکی از ویژگی شال زمستانی یا روسری زمستانی، ابعاد و اندازه بزرگ آن است. هدف از این موضوع، پوشش بهتر سر و گردن در برابر نفوذ سرما خواهد بود. اما روسری‌های بهاره و تابستانی معمولا سایز و اندازه کوچکی دارند و تنها برای پوشش سر و بخش‌هایی از گردن مناسب هستند. خرید شال و روسری یکی از بهترین هدیه‌ها برای خانم‌ها محسوب می‌شود؛ چرا که نیاز به سایز و اندازه خاصی ندارد و هم به لحاظ هزینه، بسیار مناسب و به صرفه است.

ویژگی های شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان2

قیمت شال و روسری

قیمت شال و روسری با در نظر گرفتن ویژگی‌های آن محصول تعیین می‌شود. ویژگی‌های تاثیرگذار بر قیمت این محصول به شرح زیر است.

• جنس

انواع شال و روسری با متنوع‌ترین اجناس تولید و به فروش می‌رسند. هرچه کیفیت الیافی که در تهیه روسری به کار رفته بیشتر باشد، طبیعتا قیمت محصول هم افزایش پیدا می‌کند. در میان روسری‌های تابستانی، جنس‌های حریر ارزان‌ترین و جنس‌های ابریشمی و نخی گران ترین‌ها هستند. شال و روسری موهر که برای فصول سرد سال استفاده می‌شود قیمت بیشتری در مقایسه با محصولاتی از جنس نخ یا پشمی دارند.

• برند

اگر شال و روسری مدنظر خود را از برند‌های مطرح تهیه کنید، طبیعتا باید مبلغ بیشتری بپردازید. محصولات تولید شده از برندهای شناخته شده، کیفیت بالایی دارند و این گرانی قیمت هم، به همین موضوع مربوط می‌شود.

• سایز و اندازه

در تعیین قیمت شال و روسری، سایز و اندازه آن نیز بسیار مهم است. هرچقدر ابعاد و اندازه شال و روسری بزرگ‌تر باشد، به همان میزان قیمت محصول افزایش پیدا می‌کند. شال و روسری با ابعاد کوچک، معمولا قیمت کمتری دارد.

• طرح و نقش

انواع شال و روسری در مدل‌های ساده و طرح دار به فروش می‌رسند. هرچقدر که شال و روسری طرح و نقش‌های بیشتر و خاص‌تری داشته باشد، به همان میزان قیمت محصول افزایش پیدا می‌کند. انواع شال و روسری با طرح و نقش‌های ساده، با کمترین قیمت‌ها به فروش می‌رسند.

نحوه مراقبت از شال و روسری

برای اینکه شال یا روسری مدنظر شما بیشتر عمر کند، بهتر است به خوبی از آن مراقبت کنید و در هنگام شستشوی آن، به یکسری فاکتورها دقت داشته باشید. برخی از نکات مهم جهت نگهداری اصولی از شال و روسری عبارتند از:
◘ از چنگ زدن روسری هنگام شستشوی آن بپرهیزید. این کار باعث آسیب رسیدن به بافت پارچه می‌شود و عمر و کیفیت آن را پایین می‌آورد.
◘ برای خشک کردن روسری از دور کند ماشین لباسشویی استفاده کنید. چلاندن روسری یا شال برای خارج کردن آب اضافی آن، باعث آسیب رسیدن به بافت پارچه و کاهش عمر آن می‌شود.
◘ از اسپری کردن عطر یا ادکلن روی شال یا روسری بپرهیزید، این کار باعث ایجاد لک روی شال و روسری می‌شود و ظاهر آن را زشت می‌کند.
◘ برای اتو کردن شال و روسری حتما از یک لایه محافظ استفاده کنید و به هیچ عنوان اتو را مستقیم روی شال یا روسری قرار ندهید. این کار باعث آسیب رسیدن به الیاف شال یا روسری می‌شود و استحکام و دوام آن را کم می‌کند.
◘ برای خشک کردن شال و روسری، آن را در مقابل تابش غیر مستقیم نور آفتاب قرار دهید. تابش مستقیم نور خورشید باعث تغییر رنگ شال و روسری می‌شود.
◘ سعی کنید به جای تا کردن روسری یا شال، آن را رول کنید. یک ویژگی شال پاییزی این است که خط تا روی آن ثابت می‌ماند و از بین نمی‌رود. بنابراین رول کردن آن، بهترین گزینه برای حفظ کیفیت آن خواهد بود.
◘ استفاده از چوب لباسی‌های مخصوص شال و روسری، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای حفظ سلامت شال و روسری‌های خود انجام دهید. به این شکل تا سال‌ها می‌توانید آن‌ها را سر کنید و تیپ و استایل‌هایی جذاب و زیبا خلق کنید.

سخن پایانی

در این مقاله راجع به انواع شال و روسری مناسب فصل پاییز و زمستان صحبت کرده و ویژگی شال پاییزی یا روسری پاییزی مناسب را به طور مفصل بیان کردیم. شال و روسری‌هایی که در این فصل مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا جنسی ضخیم دارند و سر و گردن را در برابر سرما و نفوذ باد به خوبی پوشش می‌دهند. انواع جنس‌های موهر، پشمی و نخی از بهترین جنس شال و روسری مناسب فصل سرد سال هستند که در متنوع‌ترین طرح‌ها و رنگ‌ها برای افراد با متفاوت‌ترین سلیقه‌ها به فروش می‌رسند.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/