مدیکسو مدیکسو
10 مدل جدید و جذاب بستن شال برای عروسی

10 مدل جدید و جذاب بستن شال برای عروسی

شال زنانه جزو یکی از اجزای اصلی کامل کننده لباس زنانه است که براساس موقعیت‌های مختلف در طرح و جنس‌های مختلفی طراحی می‌شود. همان گونه که برای مراسم‌های مختلف لباس‌های جدید و متنوعی طراحی و خریداری می‌کنید، باید برای بستن شال مجلسی نیز روش‌های جدید و متنوعی را به کار بگیرید؛ زیرا امروزه بسیاری از بانوان، بستن شال به روش‌های قدیمی را نمی‌پسندند و دوست دارند تا از روش‌های خلاقانه دیگری برای بستن شال در مراسم‌های مختلف استفاده کنند. بستن شال به روش‌های جدید، امروزه به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است و بانوان به دنبال مدل‌های جدیدی مانند بستن شال عروسی با تور، گل و… برای انجام این کار هستند. ما در این مقاله از مدیکسو، مجله اینترنتی مد و استایل قصد داریم تا ۱۰ مدل از بهترین مدل‌های بستن شال برای عروسی را به شما معرفی کنیم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

10 مدل جدید و جذاب بستن شال برای عروسی5

1- بستن شال به شکل گوجه

شال زنانه را در عروسی‌ها و مجالس مختلف نیز می‌توانید مانند روزهای تولد به صورت گوجه‌ای ببندید. این مدل زیبا، چهره شما را جذاب و شیک‌تر کرده و توجه مخاطبان را جلب می‌کند. در بستن شال به این شکل، اصلا احساس مزاحمت نخواهید کرد؛ چرا که این مدل اصلا دست و پا گیر نیست. زیبایی و جذابیت این کار به خاطر آن است که همواره شبیه به یک مدل شنیون مو بوده و در بالای سر جمع می‌شود و پیچ می‌خورد. توجه داشته باشید که قبل از اینکه بخواهید شال زنانه خود را این گونه ببندید، باید در ابتدا موهای خود را جمع کنید تا موهای شما از زیر شال بیرون نزند. برای این مدل بستن شال می‌توانید از شال حریر استفاده کنید. نحوه بستن این مدل شال بسیار راحت و آسان بوده و تنها کافی است که دو طرف شال را در دست گرفته و هر دو طرف آن را به صورت محکم بکشید و آن‌ها را در قسمت بالای پیشانی به شکل مخالف یک دیگر بپیچید. حالا دو طرف شال را به صورت مماس به یکدیگر قرار دهید و آن‌ها را تاب دهید تا به صورت گرد و یا به شکل گوجه درآید.

2- بستن شال به شکل گل

توجه داشته باشید که لازم نیست حتما از مدل‌های پیچیده برای بستن شال در مجالس و عروسی‌ها استفاده کنید. بلکه شما می‌توانید با استفاده از مدل‌های ساده و در عین حال جذاب نیز استایل خود را زیباتر کنید. بستن شال به شکل گل جزو یکی از جدیدترین مدل‌های بستن شال برای عروسی به حساب می‌آید که همواره از سادگی و جذابیت بسیار بالایی برخودار است. بستن شال عروسی به این صورت بسیار راحت و آسان است؛ شما برای انجام این کار می‌توانید دو طرف شال را در پایین یک طرف گوش جمع کرده و آن را به صورت گرد و شبیه به یک گل زیبا بپیچانید و جمع کنید. توجه داشته باشید که برای این شکل، حتما باید از شال‌های نازک و رنگ روشن استفاده کنید.

3- بستن شال به صورت پاپیون

از جذاب‌ترین مدل‌های بستن شال برای عروسی می‌توان به مدل پاپیونی اشاره کرد. اجرای این طرح نیز بسیار راحت و آسان است و نیازی نیست که کار خاصی را انجام دهید. در ابتدا شال خود را به صورت عادی سر کنید، دو طرف شال را از بغل به بالای سر هدایت کرده و یک گره در مرکز پیشانی و یا سمت راست پیشانی ایجاد کنید. در نهایت شال خود را به صورت یک پاپیون ساده در بیاورید. پس از آن برای محکم‌تر شدن توربان پاپیونی خود به آن یک گیره بزنید. با انجام این چند کار ساده می‌توانید یک توربان پاپیونی بسیار زیبا داشته باشید.

4- بستن شال به صورت عمامه‌ای

بستن شال‌های خیلی بلند در مدل عمامه‌ای می‌تواند بسیار جذاب و شیک جلوه کند. برای بستن شال در این مدل، کافی است که دو طرف شال را در پشت سر گره بزنید و پس از آن یک طرف شال را به سمت بالای سر هدایت کنید و دور سر بپیچید و در کنار سر آن را فیکس کنید. حال در مرحله بعد همین کار را برای طرف دیگر شال زنانه خود نیز انجام دهید. اگرچه این مدل بسیار ساده و ابتدایی است، اما ظاهر بسیار شیکی به استایل شما می‌بخشد. این مدل بستن شال برای بانوانی که اندام ظریف‌تری دارند، بسیار زیباتر جلوه می‌کند.

5- بستن شال به صورت کراواتی

اگر شما نیز به فکر بستن شال زنانه برای عروسی و دیگر مراسم‌های خاص هستید و در انتخاب یک مدل مناسب و زیبا دچار سردرگمی شده‌اید، ما مدل کراواتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مدل بستن شال، دو منظوره عمل می‌کند و علاوه بر پوشاندن سر خود می‌توانید شال خود را همانند یک کراوات زیبا نشان دهید. برای بستن این مدل شال، در ابتدا یکی از دسته‌های شال را بلندتر از طرف دیگر تنظیم کنید و آن را دور گردن بپیچید و در نهایت دسته‌ها را بر روی یکدیگر قرار داده و در آخر با استفاده از یک گره زیبا آن را تزئین کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای بستن شال به این مدل از شال حریر استفاده کنید که پف نمی‌کند. توجه داشته باشید که دسته‌های شال را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که هر دو دسته به صورت موازی و در کنار یکدیگر قرار گیرند. این مدل بستن شال مناسب زمانی است که کت و شلوار و یا شومیز یقه بسته به تن دارید.

10 مدل جدید و جذاب بستن شال برای عروسی4

6- بستن شال به صورت موی بافته شده

بستن شال به صورت موی بافته شده جزو یکی از بهترین و جذاب‌ترین مدل‌های بستن شال به حساب می‌آید. با بستن شال خود به این صورت می‌توانید از یک استایل بسیار زیبا در مجالس برخودار شوید و توجه مخاطبان را جلب کنید. در نظر داشته باشید که بستن شال به این صورت نیز بسیار راحت و آسان است و نیازی نیست که هیچ گونه نگرانی در این مورد داشته باشید. برای اجرای این مدل، ابتدا باید شال خود را بر روی سر قرار دهید و پس از آن دو طرف شال را از پشت سر گره بزنید. بعد هم باید دو طرف شال را یا از سمت راست و یا از سمت چپ دور یکدیگر بپیچانید و آن را به صورت بافت مو ببافید. در نهایت نیز باید دسته بافته شده را از روی سر رد کرده و آن را دور سر بچرخانید. پس از آن می‌توانید برای زیبا و ثابت نگه داشتن شال زنانه خود، از یک سنجاق کوچک و زیبا کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید طرف بافته شده را کنار گردن رها کنید.

10 مدل جدید و جذاب بستن شال برای عروسی2

7- بستن شال به صورت دو طرف

از دیگر مدل‌های بستن شال برای عروسی‌ها و مجالس می‌توان به بستن شال به صورت دو طرف اشاره کرد. از این نوع مدل بستن شال می‌توانید در جشن‌ها، مهمانی و عروسی‌ها نیز استفاده کنید. اگرچه این مدل بستن شال بسیار ساده است، اما در کنار سادگی، جذابیت بسیار منحصر به فردی نیز دارد. اگر شما نیز به عروسی اقوام دور دعوت شده‌اید و قصد دارید تا در مراسم موردنظر یک استایل ساده و جذاب داشته باشید، ما این مدل ساده و شیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک نوع شال زنانه مناسب را انتخاب کنید که همواره زیبایی خاصی در آن وجود داشته باشد. بی‌شک می‌توان گفت که این مدل بستن شال جزو یکی از ساده‌ترین نمونه‌های انجام این کار به حساب می‌آید. برای اجرای این طرح، در ابتدا باید یک شال مناسب که زیاد ضخیم و یا نازک نباشد را انتخاب کنید. در مرحله بعد نیز باید دسته‌های شال را به صورت مساوی تقسیم کرده به طوری که هر دو دسته کاملا مساوی باشند و سپس از زیر چانه لبه‌های شال را به یکدیگر چسبانده و آن‌ها را با استفاده از یک گیره فیکس کنید. حال می‌توانید یکی از دسته‌های شال را روی شانه مخالف قرار دهید و همین کار را برای طرف دیگر نیز انجام دهید. توجه داشته باشید که می‌توانید دسته‌های شال را به صورت پهن و یا به صورت جمع‌تر روی شانه قرار دهید، این موضوع به طور کلی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر از لباس طرح دار و یا اکسسوری و گردنبند استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از شال‌های حاشیه دار استفاده کنید و آن را به صورت پهن بر روی شانه‌های خود قرار دهید.

10 مدل جدید و جذاب بستن شال برای عروسی

8- بستن شال به صورت لبنانی

اگر می‌خواهید که در مراسم‌های مختلف شال خود را به صورت زیبا و محجبه ببندید، ما بستن شال به صورت لبانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به این خاطر به این مدل بستن شال لبنانی می‌گویند که بیشتر زنان اهل لبنان شال‌های خود را به این صورت می‌بندند. برای بستن شال خود به این صورت، ابتدا یکی از دسته‌های شال را به شکل مثلثی تا کنید و آن را روی سر قرار دهید، سپس هر دو انتهای مثلث را که تیز شده و رو به بیرون است را با استفاده از یک گیره در زیر چانه فیکس کنید. در نهایت، قسمت دیگر شال را را که کاملا آزاد است را می‌توانید کاملا پهن کرده و دور سر بپیچید. در آخر نیز می‌توانید لبه شال را به صورت آزاد بگذارد و یا می‌توانید با استفاده از یک سوزن و یا گیره آن را کنار سر قرار دهید.

10 مدل جدید و جذاب بستن شال برای عروسی1

9- بستن شال به صورت ساده

یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین مدل‌های بستن شال، مدل ساده است. به طور معمول تمامی ما در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف، شال خود را به صورت ساده می‌بندیم. توجه داشته باشید که از این مدل بستن شال در مجالس و مراسمات خاص نیز می‌توانید استفاده کنید و نیازی نیست که حتما شال خود را به صورت پیچیده و یا خیلی متفاوت ببندید. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر می‌خواهید شال خود را به این صورت روی سر قرار دهید، باید یک نوع شال بسیار زیبا و شیک را انتخاب کنید تا شال شما و نحوه بستن آن زیاد ابتدایی به نظر نرسد. پیشنهاد ما به شما این است که از شال‌های مجلسی مخملی استفاده کنید. شما می‌توانید این مدل شال را به صورت کاملا ساده روی سر بیندازید. مطمئن باشید که قدرت جنس پارچه، زیبایی خاصی را به استایل شما خواهد بخشید.

10- بستن شال با بافت مو

اگر شما نیز به دنبال یک مدل شیک و مناسب برای بستن شال خود در مراسم‌های خاص هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که شال خود را با استفاده از موهای خود ببافید. نیازی نیست که هیچ گونه نگرانی در رابطه با بستن شال خود به این شکل داشته باشید. برای انجام این کار کافی است که هر دو قسمت شال خود را به صورت مساوی تقسیم کنید. اگر موهای شما بلند است می‌توانید موهای خود را به دور دسته شال بپیچید. توجه داشته باشید که این مدل درست شبیه به بافت مو است و تنها تفاوت آن‌ها این است که در اینجا فقط دو دسته دارید که یک دسته آن شال شما و دسته دیگری موهایتان است. این عمل را برای هردو طرف شال انجام دهید، قطعا از زیبایی این کار حیرت زده خواهید شد.

سخن پایانی

ممکن است که شما نیز به دنبال یک مدل جذاب و خلاقانه برای بستن شال مجلسی برای شرکت در مراسم‌های خاص و مهمانی‌ها باشید. شما می‌توانید برای بستن شال زنانه خود از مدل‌های بسیار متنوعی همچون بستن شال با گل استفاده کنید. اما اگر به دنبال مدل‌های جدید و بیشتری مانند بستن شال عروسی با سنجاق هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطالب ذکر شده در این مقاله را مورد بررسی قرار دهید. در این مقاله، ۱۰ مدل از بهترین نمونه‌های بستن شال را به شما معرفی کردیم.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/