مدیکسو مدیکسو
چگونه رنگ موی خود را تثبیت کنیم؟

چگونه رنگ موی خود را تثبیت کنیم؟

افرادی که به رنگ کردن موهای خود علاقه دارند و به طور مکرر این کار را انجام می‌دهند، معمولا از تغییر زود هنگام رنگ مو شکایت دارند و به دنبال روش‌های مختلفی برای تثبیت رنگ مو هستند. زمانی که موهای خود را رنگ می‌کنید تا چند روز و نهایتا چند هفته می‌توانید از زیبایی و جذابیت آن لذت ببرید؛ چرا که پس از گذشت این مدت زمان، زیبایی خود را از دست می‌دهند و دیگر به اندازه روزهای اول جذاب و زیبا نیستند. تغییر سریع رنگ مو یکی از موضوعاتی است که اغلب خانم‌ها از آن شکایت دارند اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، مطالعه این مقاله مدیکسو را از دست ندهید؛ زیرا قصد داریم تکنیک‌هایی موثر را برای تثبیت رنگ مو بیان کنیم.

روش‌های تثبیت رنگ مو

با توجه به اینکه هزینه رنگ کردن مو بسیار زیاد است معمولاً خانم‌ها از کنار روش‌های تثبیت رنگ مو به راحتی نمی‌گذرند و همواره به دنبال راه‌هایی هستند که به واسطه آن رنگ موی خود را به مدت طولانی‌تری تثبیت کنند. علاوه بر آن آسیبی که رنگ کردن‌های مداوم به موها وارد می‌کند، علت دیگری است که افراد را برای یافتن روش های تثبیت رنگ‌مو ترغیب می‌کند.

چگونه رنگ موی خود را تثبیت کنیم؟

چگونه رنگ مو خود را ماندگارتر کنیم؟

یکی از سوالات متداولی که در حوزه رنگ مو مطرح می‌شود این است که چگونه رنگ مو خود را ماندگارتر کنیم؟ در پاسخ به این سوال پرتکرار می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

1- از رنگ‌های باکیفیت استفاده کنید

برای اینکه رنگ موی شما زیبایی و جذابیت بیشتری داشته باشد و برای مدت طولانی‌تری روی موهایتان باقی بماند حتماً به سراغ محصولات با کیفیت بروید. به هیچ عنوان رنگ‌های بی‌کیفیت را که قیمت ارزان‌تری هم دارند، استفاده نکنید. رنگ موی باکیفیت از برندهای معتبر معمولاً با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد اما در عوض، ماندگاری بیشتری دارد و کمترین آسیب را به موهای شما می‌رساند. در مقابل، استفاده از رنگ‌های ارزان قیمت، باعث آسیب رسیدن به موها شده و ماندگاری بسیار کمی نیز دارد.

2- چربی پوست سر را کنترل کنید

یکی از مشکلاتی که باعث کاهش رنگ‌پذیری موها می‌شود، چربی پوست سر و موها است. اگر از چربی پوست سر رنج می‌برید، برای تثبیت رنگ موهای خود یک روز بعد از رنگ کردن موها، به حمام بروید و با استفاده از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو، موهای سرتان را بشویید.

3- از کلاه شنا استفاده کنید

آب استخر کلر زیادی دارد و این کلر باعث نابودی رنگ موها می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که استخر رفتن در برنامه زندگیتان اولویت زیادی دارد، استفاده از کلاه شنا را فراموش نکنید. علاوه بر آن بعد از استخر حتما موهای سر خود را آبکشی کنید تا کلری که ممکن است در میان موها باقی مانده باشد از بین برود.

4- از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

وقتی از تکنیک‌های حفظ رنگ مو در دوره طولانی صحبت می‌کنیم، اولین گزینه‌ای که پیش رویمان قرار می‌دهند استفاده از شامپوهایی است که برای موهای رنگ شده در نظر گرفته شده اند. این شامپوها باتوجه به مواد شیمیایی کمتر و اثر شویندگی ملایمی که دارند، باعث ماندگاری بیشتر رنگ موها می‌شوند؛ بنابراین اگر به دنبال روش‌های تثبیت رنگ مو هستید، استفاده از این شامپوها را در اولویت قرار داده و جدی بگیرید.

4- در مصرف محصولات مراقبتی زیاده روی نکنید

در هر کاری باید جانب اعتدال را رعایت کنید و از افراط و تفریط بپرهیزید. این موضوع در استفاده از محصولات مراقبتی نیز بسیار اهمیت دارد. اگر از محصولات مراقبتی از جمله انواع ماسک مو بیش از حد لزوم استفاده کنید، رنگدانه موهایتان جابه‌جا می‌شود و تغییر رنگ اتفاق می‌افتد.

5- به رنگ پایه موها توجه کنید

قبل از اینکه موهای خود را رنگ کنید، حتما باید به رنگ پایه مو توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید از رنگ‌های خیلی روشن استفاده کنید بدون انجام دکلره، میزان ماندگاری رنگ مو به شدت کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین توجه نکردن به پایه رنگ مو و انتخاب نادرست رنگ، از دلایلی است که باعث کاهش ماندگاری و تثبیت رنگ مو می‌شود.

6- آبکشی نادرست رنگ مو

زمانی که رنگ مویی را انتخاب می‌کنید، حتماً به دستورالعمل‌های آن دقت داشته باشید و ببینید رنگ باید چه مدت روی سر شما باقی بماند. گاهی اوقات‌عدم دقت به این موضوع و آبکشی زود هنگام رنگ مو قبل از اینکه موها به طور کامل رنگ بگیرند، باعث کاهش تثبیت رنگ روی سر می‌شود.

7- آبکشی موها با آب داغ

حرارت بالای آب داغ باعث می‌شود که رنگدانه‌های مو میزان ثبات و ماندگاری خود را از دست بدهند و از بین بروند؛ بنابراین یکی از دلایل عدم تثبیت رنگ مو استفاده از آب داغ برای شستن موها خواهد بود.

8- تغییرات هورمونی

خانم‌ها در طول دوره‌های مختلف زندگی خود با تغییرات هورمونی مواجه می‌شوند. به طور مثال در دوران شیردهی، قاعدگی و یا بارداری، موها رنگ‌پذیری کمتری دارند و آن طور که باید، رنگ نمی‌گیرند.

9- نور شدید خورشید

یکی از عواملی که به شدت روی تغییر رنگ موها و بد رنگ شدن آن‌ها تاثیر می‌گذارد، تأثیر نور آفتاب و شوره در تثبیت رنگ مو است. برای اینکه از آسیب دیدن موها در برابر نور خورشید جلوگیری کنید لازم است از تثبیت کننده‌هایی که SPF بالایی دارند استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن شوره سر، به پزشک مراجعه نمایید و از شامپوهای از بین برنده شوره سر استفاده کنید.

10- استفاده بیش از اندازه از اتو و سشوار

اگر از آن دسته افرادی هستید که بیش از اندازه از سشوار و اتوی مو استفاده می‌کنند، بهتر است بدانید که عامل تغییر رنگ موها و عدم ثبات رنگ موهایتان حرارت بالای اتو و سشوار است.

11- انتخاب رنگ‌های فانتزی

رنگ‌های فانتزی در مقایسه با سایر رنگ‌ها از میزان ثبات کمتری برخوردار هستند؛ چرا که فولکول این دسته از رنگ‌ها بزرگ‌تر بوده و آن طور که باید در بافت مو نفوذ نمی‌کنند. بنابراین زمان ماندگاری آن‌ها روی مو بسیار کمتر است.

چگونه رنگ موی خود را تثبیت کنیم؟1

تکنیک‌های حفظ رنگ مو در دوره طولانی

اگر به دنبال تکنیک‌های حفظ رنگ مو در دوره طولانی هستید و می‌خواهید بدانید مواد تثبیت کننده رنگ مو کدامند؟ باید بگوییم جای درستی آمده اید. در این بخش با چند تکنیک و ماده موثر در این زمینه آشنا می‌شویم که عبارتند از:

• استفاده از شامپو تثبیت کننده رنگ مو

یکی از محصولاتی که در تثبیت رنگ مو تاثیر فوق العاده‌ای دارد، استفاده از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو است که نقش اساسی در این زمینه ایفا می‌کنند. استفاده مکرر و مداوم از این شامپوها یکی از تکنیک‌های حفظ رنگ مو در دوره طولانی محسوب می‌شود.

• شست و شوی مو با آب ولرم و سرد

اگر موهایی با رنگ‌های روشن و دکلره شده دارید، یکی از تکنیک‌های حفظ رنگ مو در دوره طولانی مدت شستن موها با استفاده از آب ولرم یا سرد است. به این ترتیب عمر رنگ موهایتان بیشتر می‌شود و موهایی نرم و لطیف خواهید داشت.

• استفاده از تثبیت کننده رنگ مو خانگی

برای تثبیت و تقویت رنگ موهای خود می‌توانید از انواع تثبیت کننده‌های خانگی نظیر روغن‌های گیاهی استفاده کنید. ماسک‌ها و روغن‌های خانگی علاوه بر اینکه باعث نرمی و لطافت موها می‌شوند، ثبات رنگ مو را بالا می‌برند و باعث درخشندگی و افزایش مقاومت آن‌ها می‌شوند.

• عدم استفاده از لوازم آرایشی گرمایشی

اگر در پی این هستید که بدانید چه چیزهایی از بین رفتن رنگ مو را به تاخیر می‌اندازند، باید بگوییم برای اینکه رنگ موها مدت زمان بیشتری باقی بمانند تا دو هفته پس از رنگ کردن مو از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید. در غیر این صورت رنگ موها کدر و بدرنگ می‌شوند.

• از نرم کننده استفاده نکنید

انتخاب روش‌های موجود برای تثبیت رنگ مو (مانند رنگ‌های دائمی یا نیمه دائمی) چندان هم عجیب و غریب و دور از ذهن نیستند. گاهی می‌توان با استفاده از کوچک‌ترین کارها، ثبات رنگ مو را روی سر بیشتر کرد. یکی از روش‌های ساده‌ای که شاید اغلب از آن بی‌خبر هستیم استفاده نکردن از نرم کننده است. این محصولات لایه‌ای محافظتی را روی ساقه مو ایجاد می‌کنند و آن را در مقابل رنگ‌پذیری مقاوم می‌سازند؛ بنابراین قبل از اینکه برای رنگ کردن موی سر اقدام نمایید به هیچ عنوان از نرم کننده استفاده نکنید.

• زیاد در مقابل آفتاب قرار نگیرید

یکی از روش‌های تثبیت رنگ مو مربوط به فصل است. نکات مراقبت از رنگ مو در فصل‌های مختلف سال بیانگر این موضوع است که در فصول گرم با توجه به شدت گرمای خورشید، سعی کنید از ماسک‌های محافظ مو استفاده کنید. به این شکل موها آسیب کمتری می‌بینند و ثبات رنگ بالایی پیدا می‌کنند.

• موهای آسیب دیده را رنگ نکنید

موهایی که به دلیل رنگ کردن‌های مکرر یا استفاده بیش از حد از لوازمی مانند سشوار یا اتو، رطوبت خود را از دست داده اند، دیگر براق و زیبا نیستند؛ بنابراین اگر موهای آسیب دیده خود را رنگ کنید پس از یک یا دوبار شستن زیبایی و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. باید قبل از اینکه موهای خود را رنگ کنید به فکر سلامت موها باشید و با استفاده از روش‌های احیای مو، رنگ موهایتان را تثبیت کنید.

• به طور مکرر از رنگ مو استفاده نکنید

یکی از نکات مراقبت پس از تثبیت مو پایبند بودن به برندی است که برای رنگ مو آن را انتخاب می‌کنید. اگر به طور مکرر از برندهای متفاوت استفاده کنید، موهای شما آنطور که باید رنگ نمی‌پذیرند و یا خیلی زود رنگ خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین سعی کنید یک برند باکیفیت و شناخته شده را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید تا به مرور نتیجه مطلوب را به دست بیاورید.

• رنگ مو زیر نظر افراد متخصص

رنگ کردن مو یک کار کاملاً حرفه‌ای و تخصصی است و باید با دانش و مهارت کافی انجام شود. نسبت مخلوط کردن رنگ و اکسیدان، زمان لازم برای ماندن رنگ روی مو، انتخاب شماره رنگ به تناسب پایه مو و… از نکاتی هستند که معمولاً در نتیجه نهایی رنگ مو و میزان ثبات و ماندگاری آن به شدت تاثیر می‌گذارند؛ بنابراین اگر در این زمینه اطلاعات و مهارت کافی ندارید رنگ کردن موهای خود را به افرادی بسپارید که در این زمینه آگاهی، تجربه و مهارت بیشتری دارند. رعایت نکات مراقبت پس از تثبیت مو باعث می‌شود که موهای شما مدت زمان بیشتری زیبایی و جذابیت خود را حفظ کنند.

سخن پایانی

رنگ کردن مو یکی از کارهایی است که تاثیر چشم گیری بر زیبایی ظاهر و ایجاد تغییر در چهره می‌گذارد؛ بنابراین افراد زیادی به آن علاقمند هستند و به طور مداوم هزینه‌های زیادی را برای رنگ کردن موهای خود صرف می‌کنند. یکی از موضوعاتی که معمولاً افراد بسیاری از آن شکایت دارند عدم ثبات رنگ مو است که باعث شده در پی یافتن روش‌های تثبیت رنگ مو باشند. برای اینکه رنگ موهای خود را تثبیت بدهیم و مدت زمان بیشتری از زیبایی و جذابیت آن لذت ببریم لازم نیست کارهای خاصی انجام دهیم. همین که از رنگ‌های با کیفیت استفاده کنیم، استفاده از مواد مراقبتی، سشوار و اتو را به حداقل برسانیم، از ماسک مو استفاده کرده و کمتر در مقابل نور خورشید ظاهر شویم و یا موهای خود را با آب ملایم و سرد آبکشی نماییم، می‌توانیم به تثبیت رنگ موهای خود کمک کنیم.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/