مدیکسو مدیکسو
مهم ترین مراقبت های خانم ها بعد از حمام برای موها

مهم ترین مراقبت های خانم ها بعد از حمام برای موها

مراقبت های مو بعد از حمامیکی از فعالیت های ضروری برای حفظ بهداشت موها می باشد تا همواره موهای شما شاداب، تمیز و سالم و زیبا به نظر برسد. علاوه بر این، استفاده از شامپو کثیفی و آلودگی های پوست و موی سر، چربی اضافی و سلول های مرده پوست را از روی پوست سر پاک می کند. در حالی که ممکن است نیازی به شامپو کردن روزانه نداشته باشید اما لازم است بدانید که شستشوی روزانه و مرتب موها میتواند تاثیر زیادی در تغذیه و سالم ماندن موهای شما داشته باشد.پس از شستن موها لازم است به مراقبت از موهای خیس خود بعد از حمام توجه کنید. خشک کردن موها با حوله بعد از شستن، مخصوصاً در روزهای سرد، ممکن است سریع و راحت باشد. با این حال، دست زدن به موهای خیس بدون فکر عمل خوبی نیست. موهای خیس اغلب منجر به موخوره می‌شوند و باعث در هم پیچیده شدن تارهای مو می شود. همچنین ممکن است باعث وز شدن مو نیز شود که وز شدن موها می تواند آرایش مو را مشکل کند و حتی باعث شکستگی موها شود. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا روش هایمراقبت از موهای خیس بعد از حمامرا برای شما بازگو کرده تا شما با رعایت آن ها موهای سالم و زیبا داشته باشید.

نگه داشتن مرطوب موها بعد حمام

رطوبت موجود در موهای شما باعث می شود که باز کردن گره ی موها راحت تر شده و موها دچار موخوره نشوند. بسیاری از آرایشگران توصیه می کنند قبل از استفاده از روغن مورد نظر خود، موهای خود را داخل حمام با نرم کننده مناسب آبرسانی کنید. پس از حمام، اگر فرهای ریز دارید، از امولسیفایرها و روغن های سنگین تری مانند کره شی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی گره ها را باز کنید. در غیر این صورت، می توانید از روغن های سبک تر مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا استفاده کنید.
برای مراقبت از موهای خیس بعد از حمام،پس از خروج از حمام، ابتدا آب اضافی موها را با یک پارچه نخی و نرم بگیرید. هنگام انجام این کار از مالش و فشار شدید مو خودداری کنید، زیرا اصطکاک باعث گره خوردن تارها و ایجاد وز می شود. سپس موهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه با یک پارچه یا حوله نخی مناسب ببندید. در مرحله بعد ، تار های موی خود را به یک روغن مناسب آغشته کرده و به آرامی ماساژ دهید، دقت کنید که روغن را فقط به تارها و پایین مو بزنید و از زدن روغن به کف سر خودداری نمایید زیرا روغن ها می توانند منافذ پوست سر شما را بسته و مسدود کنند. همچنین هنگام استفاده از روغن از مالیدن پیش از حد موها و فشار زیاد آن ها خودداری کنید زیرا باعث وز شدن و پف کردن موهای شما می شود.

مهم ترین مراقبت های خانم ها بعد از حمام برای موها 1

نحوه شانه کردن موها بعد از حمام

موها را به چند قسمت تقسیم کنید و با انگشتان خود گره ی موها را به آرامی باز کنید. در مرحله بعد، از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید و از انتهای مو به سمت ریشه حرکت کنید. اگر از ریشه ی مو به پایین مو بکشید، ممکن است موهایتان را کشیده و به پوست سر آسیب برسانید. شروع از انتها باعث می شود تا زمانی که موهایتان به ریشه می رسند، شانه زدن روی موهایتان آسان تر می شود.این مرحله را هر چند بار که احساس کردید لازم است تکرار کنید تا تمام گره ها باز شده و شانه به راحتی در بین تارهای مو حرکت کند. قبل از شانه کردن موها از خشکی موها اطمینان حاصل کنید تا نوک موها شکننده نشود. همچنین با حرکات ارام موهای خود را شانه زده و حالت تهجمی نسبت به موهای خود نداشته باشید. این کار یکی از مهم ترین روش هایمراقبت از موهای خیس بعد از حمام است.

چگونه موهای خود را بعد از حمام حالت دهید؟

سعی کنید تا زمانی که مجبور نشده اید، از استفاده از سشوار یا اتو فر کننده برای حالت دادن به موهای خود اجتناب کنید. برای تقویت تارها بهتر است اجازه دهید مو های شما در معرض هوای آزاد قراربگیرند تا خشک شوند. اگر مجبور به استفاده از سشوار هستید، از یک سرم محافظ حرارت استفاده کنید. این سرم رطوبت موهای شما را حفظ می کند و از آسیب حرارتی ناشی از اتو فر یا سشوار جلوگیری می کند.این بسیار وسوسه انگیز است که بخواهید بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام، موها را سشوار کنید. با این حال، مطمئن شوید که موها به اندازه کافی خشک شده و محصولات مراقبتی لازم را از قبل استفاده کنید. هنگام استفاده از سشوار، آن را در دمای ملایم تری نگه دارید تا آسیب گرما را روی موهای خود کاهش دهید. استفاده درست و اصولی از سشوار یکی از راه هایمراقبت از موهای خیس بعد از حمام است.

نحوه حالت دادن به موهای مجعد بعد از حمام

اگر موهای شما پس از خیس شدن بسیار مجعد و فر به نظر می رسند، باید گره ها را به سرعت باز کنید. موهای خیس شده مجعدتر از حد معمول به نظر می رسند. اگر مو در همین حالت بدون بازشدن گره ها خشک شود، فرها زیبایی خود را از دست می دهند. همچنین پس از خشک شدن مو، باز کردن گره های آن ممکن است باعث سر درد شما شود. محصولات زیادی برای مراقبت از موی فر و راحت باز کردن گره های آن وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. با توجه به مدل مویی که می خواهید می توانید از موس مو و ژل های مختلف استفاده کنید.

مهم ترین مراقبت های خانم ها بعد از حمام برای موها 2

بستن مو ها به صورت گرد بالای سر

یکی از سریع ترین مدل های بستن موهای بلند و خشک شدن آن بعد از حمام، بستن موها به صورت گرد در بالای سر است. اما هرگز برای بستن از کش های پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا کش های پلاستیکی باعث کشیدگی موهای خیس، اسیب و شکنندگی موها و درد در قسمت سر خواهد شد. همچنین اگر موهای خود را به این صورت بسته و بگذارید خشک شوند، پس ازخشک شدن شما موهایی با حالت موجی خواهید داشت. برای بستن موها در این حالت، ابتدا پایین موهای خود را به وسیله انگشتان خود شانه کرده تا گره آن باز شود، سپس موها را پیچیده و در قسمت بالای سر گرد کنید.

بافتن موها برای ایجاد حالت موجی

یکی از راهکار ها برای موجی شدن حالت موها پس از حمام، بافتن آن ها در حالت خیس است. برای اینکار موهای خود را به چند قسمت تقسیم کرده و گره ی آن را باز کنید. سپس هر قسمت را به طور جداگانه بافته و موها را درون یک کلاه ابریشمی قرار دهید. پس از گذشت چند ساعت موها خشک شده و می توانید بافت آن را به آرامی باز کنید. در این حالت شما یک موی موج دار بسیار زیبا خواهید داشت.

با موهای مرطوب باید با احتیاط رفتار کرد زیرا مو وقتی خیس و مرطوب است بسیار ظریف، شکننده و آسیب پذیر می شود. اگر برای محافظت از موهای خود در برابر رطوبت و خشکی اقدامات لازم را انجام ندهید، ممکن است دچار شکستگی و آسیب شوند. در این مطلب راهکارهایی برایمراقبت از موهای خیس بعد از حمام ارائه دادیم تا بتوانید اصولی تر از موهای خود مراقبت کنید.

جمع بندی

مراقبت از موهای خیس پس از حمام، گامی حیاتی برای حفظ سلامت و زیبایی موهاست. توجه به این نکات شامل مرطوب نگه داشتن موها، استفاده از روغن‌های مناسب، شانه کردن صحیح و با دقت، اجتناب از استفاده مکرر از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو، و حالت دادن به موها با روش‌های ملایم مانند بافتن یا بستن به صورت گرد است. این اقدامات باعث جلوگیری از موخوره، شکنندگی و وز شدن موها می‌شود و به حفظ لطافت و شادابی آن‌ها کمک می‌کند. با رعایت این توصیه‌ها، می‌توانید موهایی سالم، زیبا و خوش‌حالت داشته باشید.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/