مدیکسو مدیکسو
چگونه لباس بپوشیم؟

چگونه لباس بپوشیم؟

برای بسیاری از افراد، خوب لباس پوشیدن و ظاهر خوب داشتن در موقعیت های خاص کمی سخت و دشوار است. ما در این مقاله به شما پیشنهاداتی را ارائه می کنیم که با هر شکل و ظاهری که باشید می توانید از آن برای داشتن استایل زنانه و استایل مردانه شیک، استفاده نمایید. پیشنهادات ما شامل نوع دوخت لباس و رنگ های مناسب هر اندام و همچنین پیشنهاداتی در زمینه ی داشتن یک سری لباس هایی که با کم ترین بودجه بتوان در فصول مختلف از آن ها استفاده کرد، می باشد. تا انتها با ما باشید.

چگونه لباس بپوشیم؟ 1

انتخاب لباس هایی که شما با آن ها خوب به نظر می رسید

چگونه لباس بپوشیم؟ 2

1- لباس هایی که مناسب بالاتنه ی شما باشند را انتخاب کنید. باید فرم بدن خود را بشناسید و بدانید که چه مدل لباسی با اندام شما جور در می آید. لباس هایی از جمله شومیز جلو باز یا جلو بسته، تاپ، تیشرت که با اندام شما مطابقت داشته باشد. سعی کنید در انتخاب لباس بالاتنه به گردن خود نیز توجه کنید. اگر گردن کوتاهی دارید، پوشیدن لباس هایی که یقه بلندی مانند یقه اسکی دارند مناسب شما نمی باشد. در مقابل باید به سراغ لباس هایی بروید که گردن شما را بلندتر نشان می دهند.
در هنگام انتخاب لباس بالاتنه به شانه های خود نیز توجه کنید. اگر شانه های باریکی دارید می توانید از لباس هایی استفاده کنید که در قسمت شانه کمی پف دار یا چین دار هستند. همچنین برای لاغرتر نشان دادن خود می توانید از لباس هایی با طرح راه راه عمودی و یا اگر خیلی لاغر هستید می توانید از لباس هایی با طرح های درشت یا راه راه افقی استفاده کنید که شما را پُر تر نشان می دهند.
برای انتخاب لباس بالاتنه باید به آیتم های زیادی توجه کنید که یکی از آن ها سایز کمر می باشد. اگر کمر شما پُر و یا دارای اضافه وزن است بهتر است از لباس های گشاد استفاده نکنید. چرا که این لباس ها شما را بیشتر شبیه خانم های باردار نشان می دهد. در مقابل می توانید از لباس هایی با برش عمودی استفاده کنید که شما را لاغرتر نشان می دهد. همچنین اگر باسن کوچکی دارید می توانید لباس هایی را انتخاب کنید که در قسمت باسن پهن تر می باشند.

چگونه لباس بپوشیم؟ 3

2- برای انتخاب لباس پایین تنه نیز باید به فرم بدنی خود توجه کنید. برای لباس پایین تنه می توانید از شلوار، دامن، دامن شلواری، شلوارک یا حتی پیراهن استفاده نمایید. اگر دارای پاهای درشت و تپلی هستید حتماً شلوارهای جذب و رنگ تیره را انتخاب کنید و در مقابل اگر پاهای شما خیلی لاغر می باشد بهتر است شلوار شما کمی آزادتر و با رنگ روشن باشد تا شما را پُر تر نشان دهد. سعی کنید در انتخاب لباس پایین تنه نیز به طرح آن توجه کنید. اگر می خواهید لاغرتر و بلندتر دیده شوید می توانید از طرح راه راه عمودی و در مقابل اگر قد خیلی بلند و اندامی لاغر دارید می توانید از طرح هایی با رنگ روشن و درشت استفاده نمایید.

چگونه لباس بپوشیم؟ 4

3- پالت رنگی مناسب خود راپیدا کنید. رنگ ها در ظاهر ما تأثیر بسیار زیادی دارند. رنگ بد یا کدر می تواند شما را پیر و افسرده نشان دهد و حتی لکه های پوستی شما را بیش از پیش نشان دهد. در مقابل رنگی که مناسب پوست و فرم بدن شما باشد می تواند شما را خیلی جذاب تر و شاداب تر نمایان کند. برای انتخاب پالت رنگی باید به رنگ پوست خود توجه کنید. به عنوان مثال پوست های گرم از رنگ هایی مانند قرمز، زرد و سبز زیتونی و پوست های سرد از رنگ هایی مانند بنفش یا آبی می توانند استفاده نمایند.
ویژگی های مثبت چهره ی خود را با انتخاب رنگ درست بیشتر نمایان کنید. به عنوان مثال اگر چشم های روشنی دارید می توانید رنگ لباس خود را با رنگ چشمانتان ست کنید. همچنین ویژگی های منفی را نیز می توانید با انتخاب رنگ مناسب کمتر جلوه دهید. اگر پوست بی حالی دارید از رنگ های پاستلی پرهیز کنید یا اگر پوست شما دارای لکه می باشد یا صورت قرمزی دارید، انتخاب رنگ قرمز را به عنوان رنگ لباس حذف کنید.

چگونه لباس بپوشیم؟ 5

یک کمد از لباس های مختلف داشته باشید

چگونه لباس بپوشیم؟  6

1- سبک های کلاسیک را در کمد خود جای دهید. همیشه سعی کنید لباس هایی را در کمد خود داشته باشید که هیچ وقت از مد نمی افتد. با این کار پس از گذشت 20 سال اگر به سراغ آلبوم عکس های خود بروید از دیدن تیپ و استایل خود در 20 سال پیش خجالت نمی کشید. ضمن این که با چنین کاری در هزینه ها صرفه جویی کرده و مجبور نیستید دائماً در حال تغییر یا خرید لباس جدید باشید. چرا که لباس های شما در هر زمانی قابل استفاده می باشند. برای این که با مد روز نیز هماهنگ باشید می توانید از تکه هایی مانند اکسسوری یا کیف و کفش های مد روز برای جدید به نظر رسیدن استفاده نمایید.
سبک مینیمال نیز ازجمله سبک هاییست که هیچ وقت از مد نمی افتد. لباس هایی از جنس کتان، پیراهن سفید دکمه دار و امثالهم می تواند برای شما کاربردی باشد. در این سبک نیز استفاده از اکسسوری های مد روز برای همگام شدن با مد می تواند استایل شما را جذاب تر نشان دهد.

چگونه لباس بپوشیم؟ 7

2- پالت رنگی داشته باشید. سعی کنید با توجه به موارد گفته شده در قسمت قبل، از هر رنگی که مناسب شما می باشد حداقل یکی در کمد لباس های خود داشته باشید. با این کار می توانید به راحتی هر لباسی را با دیگری ست کنید و رنگ های گرم را با سرد و یا بالعکس ترکیب کنید.

چگونه لباس بپوشیم؟  8

3- انتخاب چند تاپ ساده برای شما می تواند راه گشا باشد. داشتن تاپ هایی با طرح و رنگ ساده در موقعیت های رسمی و غیر رسمی برای زیر لباس شما می تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین چند مدل تیشرت نیز در کمد خود داشته باشید تا در روزهای گرم سال بتوانید از آن ها استفاده کنید. حتی می توانید از تاپ یا تیشرت های خود در هوای سرد برای زیر لباس رویی در جهت گرم تر نگه داشتن بدن استفاده نمایید.
تاپ های فانتزی همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. چند مدل تاپ فانتزی داشته باشید تا در مهمانی ها با پوشیدن یک شومیز ساده جلو باز از آن تاپ های جذاب خود استفاده کنید تا استایلی خاص به شما ببخشد. همچنین داشتن انواع شومیز های دکمه دار می تواند در زمان های حساس برای شما حیاتی باشند. این شومیزها می توانند آستین بلند و آستین کوتاه باشند تا باتوجه به آب و هوا هر کدام را که خواستید انتخاب نمایید.
همیشه چند ژاکت در کمد خود داشته باشید. تعداد این ژاکت ها به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و آب و هوای آن بستگی دارد. اگر آب و هوای منطقه ی شما گرم است، دو تا سه عدد ژاکت برای روزهایی که شاید هوا سرد شود کافیست. ولی اگر آب و هوای منطقه ی شما سرد باشد باید چندین مدل ژاکت در کمد خود داشته باشید که بتوانید در موقعیت های مختلف از آن ها استفاده نمایید.

چگونه لباس بپوشیم؟ 9

4- شلوارهایی را در کمد لباس های خود داشته باشید که بتوانید حداقل یک مورد از آن را برای ست کردن با لباس های بالاتنه انتخاب کنید. به عنوان مثال چند مدل شلوار جین داشته باشید. شلوار جین آبی تیره که شما را لاغرتر و بلندتر نشان می دهد، یا شلوار جین آبی روشن که شما را پُر تر نشان خواهد داد انتخاب های خوبیست. همچنین داشتن چند شلوار پارچه ای با رنگ های مشکی، خاکستری، قهوه ای و یا رنگ خاکی می تواند برای موقعیت های رسمی، نجات بخش شما باشد.

چگونه لباس بپوشیم؟ 10

5- سعی کنید در کمد لباس های خود دو تا سه دست لباس رسمی داشته باشید. برای آقایان معمولاً یک یا دو دست کت و شلوار کافیست. اما برای خانم ها از آن جا که در موقعیت های مختلف لباس های متفاوتی می توانند بپوشند داشتن چند دست لباس رسمی مانند پیراهن شب، کت و شلوار، کت و دامن، شومیز و شلوار و شومیز و دامن لازم است. سعی کنید زیورآلات مناسب این لباس ها را نیز در کمد اکسسوری های خود داشته باشید.
علاوه بر داشتن لباس های رسمی، داشتن لباس های غیر رسمی نیز جزو ملزومات می باشد. از خرید لباس های کوتاه برای یک مهمانی در باغ در هوای گرم و بهاری غافل نشوید. با داشتن لباس های مختلف شما هر زمان که به یک مهمانی دعوت شوید نگرانی از بابت لباس خود نخواهید داشت.

چگونه لباس بپوشیم؟ 11

6- اکسسوری ها همیشه جذاب کننده ی لباس و استایل می باشند. شما می توانید با انتخاب انواع عینک آفتابی، روسری، کلاه، کیف پول، ساعت و زیورآلات مختلف شخصیت خود را به دیگران نشان دهید. بهتر است در سبک های مختلف در کمد خود داشته باشید. به عنوان مثال زیورآلات فانتزی می تواند به زیباتر نشان دادن یک استایل غیر رسمی کمک کند و آن را فوق العاده زیبا نشان می دهد.

چگونه لباس بپوشیم؟ 12

7- کفش فراموش نشود. همیشه چند جفت کفش در کمد خود داشته باشید. کفش باید مطابق با استایل و موقعیتی باشد که می خواهید در آن شرکت کنید. فقط به این نکته توجه کنید که کفش هایی را انتخاب نمایید که در آن ها احساس راحتی می کنید تا به دشمن شما تبدیل نشود.چند جفت کفش راحتی داشته باشید. بسته به پالت رنگی کمد خود می توانید کفش هایی به رنگ قهوه ای، سیاه، سفید و یا خاکستری داشته باشید که بتوانید با تمامی رنگ ها ست کنید. همچنین داشتن دو جفت کفش رسمی نیز از ملزومات کمد لباس های شما می باشد. کفش های مشکی، سورمه ای، سفید، خاکستری و یا قهوه ای انتخاب های خوبی هستند.

چگونه لباس بپوشیم؟ 13

8- لباس ها را به درستی با یکدیگر ترکیب کنید. اکنون که کمد لباس های خود را تکمیل کرده اید وقت آن رسیده تا بتوانید استایل های مختلف را ست کنید. به عنوان مثال برای یک لباس بهاری نیمه رسمی می توانید از یک لباس روز، کفش های فانتزی، ژاکت کش باف پشمی و جواهرات زیبا استفاده نمایید. آقایان نیز می توانند از کفش های ساده، لباس خاکی و تیشرت یا ژاکت کش بافت پشمی استفاده نمایند.
همچنین برای یک استایل تابستانی کژوال آقایان می توانند از شلوار جین و تاپ یا تی شرت با کفش های غیر رسمی استفاده کنند. برایخانم ها نیز انتخاب یک لباس کوتاه با شلوار کتان و کفش راحتی انتخاب های خوبی می باشند. در روزهای پاییزی شلوار جین، تاپ فانتزی و ژاکت کش بافت برای خانم ها و شلوار جین و پیراهن دکمه دار برای آقایان مناسب می باشند.

مشورت بگیرید

چگونه لباس بپوشیم؟ 14

1- برای استایل های نیمه رسمی می توانید مشورت بگیرید. لباس نیمه رسمی ممکن است کمی گیج کننده باشد چرا که این لباس ها به ظاهر نیمه رسمی هستند ولی در واقع مانند همان لباس های رسمی ست می شوند. برای آقایان کت و شلوار و برای خانم ها بسته به این که موقعیت کاری یا مهمانیست متفاوت است. مثلاً در مهمانی یک لباس شب بلند و در موقعیت کاری یک کت و شلوار ساده انتخاب های بهتری هستند.

2- برای استایل های غیر رسمی کاری نیز حتماً مشورت بگیرید. در استایل های کاری خیلی مهم است که شما چه مدل لباسی می پوشید و این موضوع می تواند در تجارت شما تأثیرگذار باشد. مانند مورد قبل انتخاب کت و شلوارهای ساده همیشه انتخاب بدون ریسکی می باشند.

3- انتخاب لباس برای یک مهمانی نیز خصوصاً برای خانم ها نیاز به مشورت دارد. بسته به این که چه مدل مهمانی می خواهید شرکت کنید، نوع لباس شما می تواند متفاوت باشد. اگر مهمانی رسمی باشد لباسی بلند و اگر یک مهمانی خودمانی باشد لباس های کوتاه و یا شومیز و دامن نیز انتخاب های خوبی هستند. همیشه در مورد رسمی بودن، افراط نکنید. سعی کنید زیبایی را در استایل خود همیشه به همراه داشته باشید.

4- یاد بگیرید که برای یک عروسی چگونه باید لباس بپوشید. برخی بر این گمان هستند که لباس مشکی برای عروسی مناسب نیست. البته این یک امر سلیقه ایست.مهم مدل لباسیست که می خواهید انتخاب کنید. دقت کنید که مدل لباس شما به نوع مجلس و افراد حاضر در آن نیز بستگی خواهد داشت.

چگونه لباس بپوشیم؟ 15

برای لباس پوشیدن همیشه کمک بگیرید. انتخاب لباس مانند یک شغل می باشد. همانطور که برای انتخاب شغل با دیگران مشورت می کنید، برای انتخاب لباس نیز باید با افرادی که خوش سلیقه هستند و به نظر شما همیشه لباس های شیکی می پوشند، مشورت کنید. یا حتی با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید از استایل های مختلف کپی برداری کنید و مانند آن ها لباس خود را انتخاب کنید تا بدون ریسک باشد.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/