مدیکسو مدیکسو
فرق بین لگ و ساپورت چیست؟

فرق بین لگ و ساپورت چیست؟

همه ی بانوان در کمد لباس های خود شلوار لگ و ساپورت دارند اما دقیقا نمی دانند کی و چه زمانی باید از آن ها استفاده کنند. بین لگ و ساپورت زنانه شباهت های بسیاری وجود دارد. از لحاظ ظاهری شاید بنظر شبیه باشند اما کاربرد های کاملا متفاوتی دارند. به همین سبب نیز سایت مدیکسو سعی دارد در این مقاله تفاوت لگ و ساپورت و نحوه استایل آن را توضیح دهد. با ما همراه باشید.

لگ چیست؟

لگ یک نوع شلوار ورزشی است که به طور خاص برای زنان طراحی شده است. این شلوار چسبان و کشی است و از ساق پا تا کمر را پوشش می‌دهد. برخلاف شلوارهای معمولی که با دکمه یا زیپ بسته می‌شوند، لگ دارای کمربند کشی و محکمی است که به شکل مناسبی روی کمر قرار می‌گیرد. برای ساخت لگ، از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که معمولاً حاوی پنبه و اسپندکس یا پلی استر هستند.

ساپورت چیست؟

ساپورت یا جوراب شلواری نوعی شلوار است که پا و ساق پا را می‌ پوشاند. این لباس معمولاً نازک و با کشسانی بالا است و برای حمایت از پا و جریان خون استفاده می‌شود. ساپورت شلوار فانتزی نازکی است که مناسب استفاده در مجالس و میهمانی های دورهمی است، اما نباید بگوییم که جایگزین شلوار است، زیرا نازک ‌تر است. حتی یک ساپورت ضخیم نیز معمولاً به اندازه‌ای روی بدن قرار می گیرد که بخشی از پوست پا قابل مشاهده است.
ساپورت‌ها معمولاً از نایلون و نخ ساخته می‌شوند. آن‌ها معمولاً بافتی سبک وزن دارند که از طریق ترکیب رشته‌های ریز نایلون و پنبه با یکدیگر ساخته می‌شوند. این روش باعث ایجاد یک ترکیب محکم با کشسانی بالا می‌شود که برای لباس‌های تنگ مناسب است.

تفاوت لگ و ساپورت

◘تفاوت لگ و ساپورت در جنس پارچه

لگ و ساپورت با استفاده از پارچه های مختلفی تولید می‌شوند. یکی از متداول ‌ترین جنس‌ پارچه برای لگ، پارچه پلی‌استر است. همچنین لگ از پارچه توری و چرم نیز تولید می شود. لگ توری، مناسب استفاده در زیر انواع لباس مجلسی می باشد و از لگ چرم برای پوشیدن در زمستان استفاده می کنند. افرادی که دوست دارند فضای ازاد بیشتری در هنگام تحرک داشته باشند، باید این نکته را در نظر بگیرند که لگ چرم حالت کشسانی زیادی نداشته و به طور کامل به بدن می چسبد. از لگ پلی استر که خاصیت کشسانی بالا و لطافت زیادی دارد در انجام فعالیت های ورزشی استفاده می شود.
اما ساپورت، برعکس لگ از پارچه های نخی و پنبه ای یا ترکیبی از پلی استر و نخ تولید می شود. به این شکل شما شلواری با کشسانی بالا و خنک خواهید داشت. شلوار ساپورت می تواند مانع از تعرق شما شده و رطوبت بدن را جذب کند.

تفاوت لگ و ساپورت 1

◘تفاوت لگ و ساپورت در نحوه نگهداری

می‌توانید در هنگام شستن لگ، از یک نرم کننده خوب استفاده کنید تا الکتریسیته ساکن پارچه را کاهش دهید. نرم کننده می‌تواند به پارچه پلی استر کمک کند تا نرم و لطیف تر شود و از الکتریسیته ساکن جلوگیری کند. اما برای خشک کردن لگ، باید به چند نکته توجه کنید. این نوع پارچه در برابر حرارت بالا آسیب می بیند و ممکن است در دمای بالا تغییر شکل دهد. بنابراین، بهتر است از دمای پایینتری برای خشک کردن لگ استفاده کنید. همچنین، بهتر است لگ را به طور مستقیم در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا ممکن است رنگ آنها تغییر کند یا آسیب ببیند.
ساپورت دارای بافت حساس و خاصی می باشد و برای شستشوی آنها بهتر است از آب سرد استفاده کنید. استفاده از آب گرم می‌تواند منجر به چروک شدن پارچه شود. در صورتی که نیاز به استفاده از آب گرم برای شستشوی ساپورت وجود دارد، حداکثر حرارت آب باید 30 درجه سانتی‌گراد باشد.
همچنین، برای افزایش دوام و طول عمر ساپورت، بهتر است از شستشوی آن با ماشین لباسشویی خود داری کنید و آن را به صورت دستی شسته شود. در هنگام شست وشو دستی نیز باید به آرامی ماساژ داده و از چلاندن ساپورت خود داری کنید. همچنین، بهتر است از مایع‌های سفید کننده برای تمیز شدن پارچه ساپورت استفاده نکنید. این مواد ممکن است به بافت پارچه آسیب برسانند. برای حفظ رنگ و بافت پارچه، می‌توانید از مواد شستشوی بدون آنزیم استفاده کنید.

◘تفاوت لگ و ساپورت در طراحی

لگ یک پوششی ضخیم و با کشسانی مناسبی است که اندازه آن، تا مچ پا یا وسط ساق پا ختم می‌شود. لگ کمی از مچ پا را می پوشاند و در مدل های دیگر تا زانو یا تا ساق پا را پوشش می دهد. لگ کاملا روی پا را پوشش می دهد و عضلات شما را در برابر ضربه و لرزش شدید حفظ می کند. از طرفی، ساپورت یک پوشش نازک، صاف است که مچ پا را نیز می پوشاند. این پوشش نازک و صاف دارای کشسانی مناسبی است.
ساپورت، دارای کمری کاملاً کشی است و به طور کلی به عنوان یک جوراب شلواری شناخته می‌شود. کمر ساپورت کمی بلند بوده و می تواند تا پایین ناف را نیز پوشش دهد. معمولا رنگ کمر ساپورت با رنگ اصلی آن متفاوت می باشد. از طرف دیگر، لگ یک نوع شلوار محسوب می‌شود کهدارای کمر کوتاهی است. برخی از لگ ها دارای کش تنظیم کننده و کمر بند می باشند. لگ به عنوان یک مدل شلوار شناخته می‌شود و برای موارد گوناگون مانند ورزش، تمرینات بدنسازی، پوشش روزمره و غیره استفاده می‌شود.

◘تفاوت لگ و ساپورت در کاربرد

لگ نوعی شلوار است که کاربرد های فراوانی دارد. خصوصاً در ورزش، استفاده از لگ‌ ورزشی در بین بانوان از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. از لگ می توان به عنوان شلوار مناسب در مهمانی، ورزش و روزمره استفاده نمود. طراحی لگ به گونه‌ ای است که انعطاف ‌پذیری و راحتی بیشتری را به ورزشکاران بخشیده و امکان کشش و تحرک را در هنگام تمرین فراهم می‌کند. لگ، شلواری پر طرفدار است و بسیاری از بانوان در فصل زمستان و پاییز از آن به عنوان شلوار بیرونی استفاده می کنند. برخی از لگ ها مانند لگ چرم نیز برای انجام فعالیت های روزمره، خرید و در میهمانی مورد استفاده قرار می گیرند. اما ساپورت به دلیل ظاهر متفاوتی و بسیار ظریف آن بیشتر در میهمانی ها و به همراه لباس مجلسی، شومیز و دامن مورد استفاده قرار میگیرد.

تفاوت لگ و ساپورت 2

◘تفاوت لگ و ساپورت در رنگ بندی

از لحاظ ظاهری تفاوت لگ و ساپورت از لحاظ ظاهری کاملا مشخص است. بسیاری از لگ‌هادارای رنگ بندی و طراحی زیبا هستند. رنگ بندی و طراحی لگ هیچ پایانی ندارد و شما می توانید طراحی دلخواه خود را به راحتی تهیه نمایید. اما برعکس آن، ساپورت معمولاً در رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سفید، کرمی و قهوه‌ای عرضه می‌شوند. این رنگ‌ها به عنوان رنگ‌های کلاسیک، به همراه استایل مجلسی و مهمانی مورد استفاده قرار میگیرد. علت رنگ بندی خنثی در ساپورت می تواند ست شدن رنگ تیره با رنگ های مختلف باشد. همچنین، با توجه به اینکه ساپورت به عنوان یک قسمت پنهان از لباس در نظر گرفته می‌شود، برخی از افراد ترجیح می‌دهند رنگ‌های ساده که جلب توجه کمتری می کند انتخاب کنند.

◘تفاوت قیمت لگ و ساپورت

فرق لگ و ساپورت می تواند در قیمت ان ها نیز تاثیر گذار باشد. این قیمت‌ها بر اساس عواملی مانند جنس استفاده شده، برند شلوار، کیفیت، طراحی و تنوع مدل‌ها متفاوت است. ساپورت به عنوان یک جوراب شلواری که کمری کشی دارد، ممکن است قیمتی کمتر نسبت به لگ داشته باشد. این به دلیل سادگی ساختار، الیاف با وزن پایین و محدودیت کاربرد ساپورت می باشد.از سویی دیگر، لگ به عنوان یک شلوار با تنوع مدل‌ها و قابلیت‌های مختلف، ممکن است قیمتی بیشتر داشته باشد. دلیل بالا بودن قیمت لگ نیز، استفاده از پارچه هایی با کشسانی بالا، شکل ظاهری جذاب و پر طرفدار بودن آن می باشد.

نحوه استایل کردن لگ و ساپورت

استایل با لگ

کفش مناسب با شلوار لگ

ساده ترین روش برای ست کردن با شلوار لگ انتخاب یک جفت کتانی مشکی می باشد. پوشیدن لگ به همراه کتانی مشکی و پافر می تواند ترکیب عالی برای روزهای سرد پاییز باشد. انتخاب لگ و کتانی سفید گزینه‌ ی خوبی برای استایل اسپرت و کژوال خواهد بود.
در فصل زمستان نیز بدون شک ست کردن شلوار لگ با یک جفت نیم بوت می‌تواند یک انتخاب جذاب باشد. با انتخاب دو آیتم با رنگ مشکی، استایل زنانه و استایل مردانه شما را شیک ‌تر و جذاب ‌تر خواهد کرد. همچنین، استفاده از کاپشن و پافر با رنگ های متضاد می‌تواند باعث جلب توجه اطرافیانتان شود. با ترکیب شلوار لگ مشکی با یک جفت نیم بوت چرمی سفید یا قهوه ای، می‌توان استایلی کلاسیک و شیک ایجاد کرد.

تونیک و مانتو مناسب با شلوار لگ

شما می‌توانید با یک تونیک رنگی شلوار لگ خود را ست کنید. این یک گزینه‌ ی بسیار خوب است و به شما انعطاف بیشتری در انتخاب استایل می‌دهد. برای نمایش شلوار لگ می ‌توانید از یک تونیک با رنگ خنثی استفاده کنید.
استفاده از یک کت با رنگ روشن و ست کردن آن با لگ‌های همرنگ می ‌تواند استایلی رسمی را ایجاد کند. با انتخاب رنگ ‌های ساده و خنثی مانند کرم، خاکستری، مشکیمی‌توانید ظاهری شیک برای محل کار و خرید های روزانه داشته باشید. همچنین، می‌توانید با استفاده از روش مونوکروم، یعنی استفاده از رنگ‌های مشابه و یک دست در تمام ایتم های استایلتان، ظاهری کلاسیک و خیره‌کننده داشته باشید دقت کنید که به همراه کت های کوتاه زمستانه می توانید از لگ با بافت ضخیم و چرم استفاده نمایید. ست کردن لگ و جلیقه چرمی همچنان یک جایگاه خاص در استایل کژوال دارند و برای فصل سرد سال مناسب هستند.

استایل با ساپورت

کفش مناسب با شلوار ساپورت

ساپورت به صورت مجلسی و فانتزی تولید می شوند. ساپورت های مجلسی دارای طرفدار بیشتری بوده به همین جهت نیز شما مدل های متنوعی را می توانید در بازار مشاهده کنید. برای ساپورت مجلسی انتخاب کفش پاشنه دار مناسب می باشد. همچنین به همراه ساپورت از پیراهن و شومیز طرح دار، تونیک های گل دوزی شده استفاده می شود.

تفاوت لگ و ساپورت 3

لگ یا ساپورت کدام یک برای ورزش بهتر است؟

این سوالی است که بسیاری از ورزشکاران هنگام خرید شلوار ورزشی مناسب می پرسند. مطمئنا جواب استفاده از لگ ورزشی است. در ادامه به دو مزیت مهم لگ ورزشی می پردازیم. لگ ورزشی به طور خاص برای افزایش آزادی عمل ورزشکاران در انجام تمرینات ورزشی طراحی شده است. از پارچه‌ هایی ساخته شده‌اند که به آسانی پاره نمی‌شوند و در عین حال انعطاف ‌پذیری بسیار بالایی دارند. به این ترتیب، شما می ‌توانید تمام حرکات ورزشی خود را به طور کامل و صحیح انجام داده و از آزادی حرکت بیشتری بهره ‌مند شوید.
استفاده از لگ ورزشی می‌تواند به کاهش درد عضلانی کمک کند. بعد از انجام تمرینات ورزشی، بسیاری از ورزشکاران احساس درد و ناراحتی می‌کنند. گاهی اوقات، تورم و درد همراه با تمرینات ورزشی رخ می‌دهد. اما لگ ورزشی باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شود. این امر باعث افزایش جریان خون در محل تمرین می‌شود و آنزیم‌هایی که باعث درد عضلانی شده اند، به طور قابل توجهی کاهش می ‌یابند. این باعث می‌شود که شما پس از تمرینات ورزشی کمترین درد و ناراحتی را تجربه کنید.

نتیجه گیری

لگینگ زنانه و ساپورت هر دو سبک‌هایی هستند که برای پوشش پا مناسب می باشند، اما تفاوت‌های مهمی در مورد آن‌ها وجود دارد، از جمله نوع موادی که در ساخت هر کدام استفاده می‌شود. ساپورت معمولاً از یک پارچه شفاف تولید شده از نایلون بافتنی ریز ساخته می‌شود. از طرفی، لگینگ‌ها از پارچه‌ های ضخیم ‌تر و بادوام ‌تری مانند پنبه یا پلی‌استر تولید می شود. آگاهی از تفاوت لگ و ساپورت باعث می شود تا در هنگام خرید، بتوانید شلواری را متناسب با کاربرد و محیطی که قصد استفاده از آن را دارید تهیه نمایید.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/