مدیکسو مدیکسو
بهترین سن برای لیزر کردن بدن چیست؟

بهترین سن برای لیزر کردن بدن چیست؟

رشد موهای زائد در افراد با رسیدن به سن بلوغ شدت گرفته و زیاد می شود. اما در افراد مختلف بسته به ژنتیک هر فرد مقدار و رنگ موهای زائد متفاوت می باشد. راه های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که این راه ها شامل اپیلاسیون، استفاده از تیغ، پودر ها و کرم های موبر و لیزر می باشد. در بین تمامی این راهکارها برای از بین بردن موهای زائد، لیزرکردن موها طرفداران بیشتری داشته و اثر بخشی بهتری دارد. اما امروزه بسیاری از نوجوانان تمایل به انجام لیزر در ۱۵ سالگی خود دارند. پس بهتر است که بدانیم لیزر از چه سنی مناسب است؟ و اینکه آیا لیزر برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد؟ ما در این مقاله ی سایت مدیکسو سعی داریم تا بهترین پاسخ را برای این سوالات و دیگر سوالات مشابه شما داشته باشیم. پس در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد چیست؟

قبل از هر چیز ابتدا لازم است با عملکرد و مفهوم لیزر موهای زائد آشنا شوید. لیزر موهای زائد یک روش کاهش مو است که از پرتوهای متمرکز نور برای هدف قرار دادن و تخریب فولیکول های مو استفاده می کند.

  • لیزر نوری را ساطع می کند که توسط ملانین، رنگدانه موجود در مو، جذب می شود.
  • در عمل این جذب، فولیکول مو را گرم می کند و به ساختار آن آسیب می رساند و از رشد مجدد مو جلوگیری می کند و یا آن را کند می کند.
  • مزیت لیزر موهای زائد این است که پس از چندین جلسه نتایج طولانی تر و بهتری را ارائه می دهد.
  • این روش درمانی را می توان برای نواحی مختلف بدن مانند صورت، پاها، دست ها، زیر بغل یا خط بیکینی نیز اعمال کرد.
  • اثر بخشی لیزر برای افرادی که موهای تیره و پوست روشنی دارند بسیار بهتر است و لیزر روی موهای قرمز، بور و خاکستری و سفید تاثیر خاصی نداشته و بیشتر پوست و رشد موهای شما را تحریک خواهد کرد.

بهترین سن برای لیزر کردن بدن چیست؟ 1

بهترین سن برای لیزر بدن

هورمون ها نقش کلیدی در رشد مو دارند و این بر تعیین و مشخص شدن بهترین سن برای لیزر بدن اثر می گذارد. علاوه بر این یکسری از عوامل فردی نیز بر تعیین سن مناسب لیزر موثر است. اما با توجه به این مطالب و با در نظر گرفتن رشد هورمونی و عوامل فردی بهترین زمان و سن برای انجام لیزر پس از دوران بلوغ یعنی بالای ۱۸ سال می باشد. زیرا در این دوران رشد هورمون ها و تغییرات آن تثبیت پیدا کرده و لیزر کردن موهای زائد اثربخشی سریع تر و بهتری دارد.

◘لیزر موهای زائد زیر ۱۸ سال

ظاهر شدن موهای زائد در دوران نوجوانی یک پدیده طبیعی است که با تغییرات هورمونی در بدن مرتبط است.در این دوره هورمون های جنسی باعث تحریک رشد مو در نواحی مختلف بدن می شوند که می تواند برای برخی از نوجوانان نگران کننده و آزار دهنده باشد. از این رو بسیاری از نوجوانان به فکر انجام لیزر موهای زائد بدن خود هستند. اما در سنین نوجوانی سوخت و ساز بدن بالا رفته و تغییرات هورمونی بسیار زیادی در بدن رخ می دهد. از این رو احتمال اینکه لیزر موی زائد در نوجوانی تاثیر مطلوبی نداشته و موها دوباره پس از مدتی رشد خود را آغاز کنند وجود خواهد داشت. همچنین ممکن است لیزر در این سنین تعادل هورمونی فرد را بهم زند. پس توصیه می شود از انجام لیزر برای دختر ۱۳ ساله و یا سنین پایین تر از آن خودداری شود و برای از بین بردن موهای زائد در این سنین از روش های جایگزین همچون اپیلاسیون، کرم موبر و غیره استفاده شود. اگر تمایل به انجام لیزر برای دختر ۱۴ ساله و سنین بالاتر از آن را دارید بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کرده و سپس زیر نظر پزشک متخصص لیزر موهای زائد را انجام دهید.

◘لیزر موی زائد در پیری

انجام لیزر موهای زائد در سنین مختلف محدودیت خاصی نداشته و افراد در سنین پیری نیز می توانند موهای خود را لیزر کنند. اما نکته ای که قابل توجه است این است که با بالا رفتن سن تارهای مو نازک تر شده و رنگدانه های موجود در مو کاهش می یابد و رنگ مو به سفیدی تغییر می کند. اما اشعه ی لیزر روی موهایی که رنگدانه بیشتری دارند و تیره تر هستند و تارهای موی ضخیم اثر گذاری بیشتر و بهتری دارند. پس انجام لیزر موی زائد در پیری در شرایطی توصیه می شود که شما دارای موهای ضخیم و تیره باشید، درغیراین صورت لیزر روی موهای زائد شما موثر واقع نبوده و شما زمان و پول خود را بیهوده هدر داده اید.

آیا سن افراد تاثیری در نتیجه گیری از لیزر دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. سن افراد در نتیجه گیری لیزر بسیار موثر است. لیزر در ۱۵ سالگی و سنین قبل از آن یعنی در دوران نوجوانی به این دلیل که رشد هورمونی افراد در این دوران کامل نشده و هنوز ادامه دارد، اثر پذیری کمتری خواهد داشت و همچنین افراد در سنین پیری نیز به دلیل ضعیف و نازک بودن تارهای مو و سفیدی موها نتیجه گیری مطلوبی از لیزر نخواهند داست. بهترین سن برای لیزر بدن از ۱۸ تا ۳۰ سالگی می باشد. اما بعد از ۳۰ سالگی و تا قبل از ورود به سنین پیری نیز می توانید نتیجه گیری مطلوبی از لیزر موهای زائد داشته باشید.

لیزر بیکینی برای چه سنی مناسب است؟

لیزر بیکینی برای افراد بالای ۱۸ سال مناسب بوده و موثر واقع می شود. اما سوالی که در ذهن بسیاری از افراد است این است که آیا لیزر بیکینی برای مجرد ها خطرناک است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لیزر بیکینی به صورت موضعی و در همان ناحیه انجام می شود و پرتوهای لیزر به عمق بافت های بدن نفوذ پیدا نکرده و فقط به لایه های سطحی پوست نفوذ می کنند و موهای زائد را از بین می برد. از این رو برای افراد مجرد خطرناک نبوده و تاثیرنگران کننده ای روی سلامت آن ها نخواهد داشت. اما نکته ای که قابل توجه است این است که بهتر است در زمان قاعدگی از انجام لیزر در ناحیه ی بیکینی خودداری شده و بعد از قاعدگی درمان خود را ادامه دهید. زیرا در دوران قاعدگی پوست ناحیه ی اطراف واژن حساس تر شده و ممکن است دچار خارش، التهاب و یا قرمزی در ناحیه ی بیکینی شوید.

بهترین سن برای لیزر کردن بدن چیست؟ 2

عوارض لیزر موهای زائد در سنین مختلف

لیزر موهای زائد به خودی خود عوارض و ضرر خاصی نداشته و در صورتی که پوست حساسی داشته باشید و یا اینکه تحت نظر پزشک و در مکان معتبر انجام نشود ممکن است باعث عواملی همچون قرمزی، خارش، تورم و التهاب در نواحی خاصی از بدن که لیزر انجام می گیرد بشود. اما شما می توانید با توجه و رعایت یکسری نکات خاص این عوارض را به حداقل رسانده و نتیجه ی بهتری از لیزر موهای خود بگیرید. این نکات شامل :
۱. حداقل دو هفته قبل از انجام لیزر در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگرفته و یا برنزه نکنید.
۲. در طول دوره ی درمان از اپیلاسیون کردن موهای زائد خود پرهیز کرده و یکروز قبل از انجام لیزر آن ناحیه مخصوص را با تیغ اصلاح کنید.
۳. حدالامکان تا ۲۴ ساعت پس از انجام لیزر از دوش گرفتن با آب گرم و رفتن به استخر و سونا خودداری نمایید.
۴. پس از انجام لیزر تا دو هفته پوست خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید و از سولار کردن و برنزه کردن پوست بدن خود خودداری نمایید.

جمع بندی

یکی از موثر ترین و ساده ترین راه ها برای از بین بردن و کم کردن دائمی موهای زائد بدن، انجام لیزر می باشد. انجام لیزر برای همه ی افراد در هر سنی کاملا بی خطر بوده و فقط ممکن اثر پذیری آن در سنین مختلف کمی متفاوت باشد. به طور کلی لیزر موهای زائد در نوجوانی یعنی لیزر برای دختر ۱۳ ساله و یا ۱۴ ساله و غیره به دلیل تغییرات هورمونی در این سنین اثربخشی مطلوبی نداشته و ممکن پس از دوران بلوغ موهای زائد مجدد رشد کنند. از این رو بهترین سن برای لیزر بدن بالای ۱۸ سال و پس از اتمام دوران بلوغ می باشد. چرا که در این زمان رشد و تغییرات هورمونی کاملا ثبات پیدا کرده و لیزر کردن موهای زائد بهترین نتیجه را دارد. ما در این مقاله ی سایت مدیکسو ضمن بررسی و مشخص کردن بهترین سن برای لیز بدن، شما را با عوارض لیزر موهای زائد در سنین مختلف آشنا کرده تا شما بتوانید با آگاهی کامل و رعایت نکات بهترین تصمیم را برای انجام لیزر موهای زائد بدن خود گرفته و بهترین نتیجه گیری را داشته باشید.

ثبت دیدگاه
https://modixo.ir/